16 May 2019

MNG KARGO E-TİCARET İÇİN YENİDEN YAPILANIYOR

E-ticaret kargo sektörünü dönüştürürken, firmalar da bu dönüşüme ayak uydurmak için yatırımlarını hızlandırıyor. E-ticaret firmaları ile kargo sektörünün büyüme potansiyelinin karşılıklı olarak birbirini etkilediğini söyleyen MNG Kargo Ticari Faaliyetlerden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Özgün Şahin, müşteri beklentilerine hızlı cevap verebilenlerin öne çıkacağına dikkat çekiyor.

Öncelikle, MNG Kargo’nun yaşadığı kabuk değişimini anlatır mısınız? Şimdiye değin bu değişim çerçevesinde neler yaptınız?

Kargo sektörü Türkiye’de ambarcılık ile birlikte gelişmiş bir sektör. Büyük iller arasında çevre illerden ürünlerin toplanıp şehirden şehre gönderilmesi anlayışı ile gelişmiş. Yıllar içinde sektörün gelişmeye başladığını görüyoruz. Bugün Türkiye’nin 81 ilinden kargo trafiği var. Son yıllarda her şey çok hızlı değişiyor, doğal olarak ticaret de değişiyor. Ayrıca Türkiye’nin hem ülke içi ticaret hacmi hem de yurtdışı ticaret hacmi artıyor. Bununla birlikte kurumsal müşterinin yanı sıra bireysel müşterinin piyasaya girmesiyle kargo sektörü hızlı bir büyüme yaşadı. Bu da beklentilerin farklılaşmasına yol açıyor. Bugün geldiğimiz noktada MNG Kargo olarak 10 bine yakın çalışanımız, 14 bölge müdürlüğümüz, yaklaşık 850 şubemiz ve 7’si “Teknolojik Aktarma Merkezi” olmak üzere 25 aktarma merkezimiz ile günde 700 bin adrese dünya standartlarında hizmet taşıyoruz. Sektördeki bu hızlı büyümeye ayak uydurmak, hizmet kalitesini yüksek tutmak için biz de kendimizi değiştiriyoruz, günün ihtiyaçlarına yönelik çözümler geliştiriyoruz. Bu amaçla, insan kaynaklarından, teknolojik altyapıya, çağrı merkezimizden, aktarma merkezlerimize kadar birçok alanda yenilik yapıyoruz.

Türkiye’de e-ticaret pazarının potansiyelini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye’de kargo sektörünün yapılanması kurumsal firmaların gönderilerine göre kurgulanmıştı. Bugün KOBİ ve esnaf segmentini de dahil ettiğimizde sektördeki gönderilerin yaklaşık yüzde 90’ı hala kurumsal firmalar tarafından yapılıyor. E-ticaretin sektördeki payı ise yüzde 25-30 civarında. Ancak e-ticaret çok hızlı büyüyor. E-ticaret firmaları ile kargo sektörünün büyüme potansiyeli de karşılıklı olarak birbirini etkiliyor. Müşteri beklentilerine en hızlı cevap verebilen ve teknolojiyi süreçlerine dahil edebilen firmalar rekabette öne çıkacak.

HABERİN DEVAMINA DERGİMİZİN MAYIS SAYISINDAN ULAŞABİLİRSİNİZ...

16 May 2019
Benzer Haberler
YAPAY ZEKÂ İLE E-TİCARETTE DOLANDIRICILIĞA SON
Kategori: Güncel Haberler
“İHRACATÇI İÇİN EN İYİ İNOVASYON, TAŞIMA MALİYETİNİ DÜŞÜRMEK”
Kategori:
KOBİ’LER, SINIR ÖTESİ E-TİCARET İLE BÜYÜYECEK
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

PİYASALARA YAZ NE ZAMAN GELİR?

YENİ OYUN MU ESKİ OYUN MU?