10 Nis 2019

BRİSA AĞIR TİCARİ PAZARINI AKILLANDIRIYOR

Brisa, müşterilerine kesintisiz yolculuk deneyimleri sağlama ve katma değerli ürün geliştirme hedefiyle akıllı hizmetlere odaklandı. 2018 yılında da pazar lideri olan şirket, ticari ürün grubunda yüzde 82 yerlileşme sağladı. Şirketin Aksaray’daki akıllı fabrikasında yapılan değerlendirme toplantısında konuşan Brisa Pazarlama Direktörü Evren Güzel Bridgestone, Lassa ve Dayton markalarıyla Türkiye lastik pazarında 2019 yılında da ağır ticari araç lastikleri pazarında katma değerli ürün ve akıllı hizmetleriyle büyümeyi hedeflediklerini ifade etti. Güzel, “Hizmetlerimizin Türkiye’deki filoların tamamına sunulduğu hesap edilirse ortalama 16,6 milyar TL’lik bir değer oluşturması bekleniyor” ifadelerini kullandı.

‘İÇ PAZARDA SATIŞ 5 YILDA YÜZDE 16 ARTACAK’

Toplantıda verilen bilgilere göre; küresel ağır ticari lastik pazarı istikrarlı bir şekilde büyüyor. 2018 yılında yüzde 3 artışla 208 milyon adede ulaşan ağır ticari lastik pazarının gelecek 5 yılda toplam yüzde 9 artışla 228 milyon adede ulaşacağı öngörülüyor. Türkiye’de ise son 5 yılda yüzde 7,9 büyüyen ağır ticari lastik pazarı, 2018 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 2,4 daraldı. Satışlar 2,4 milyon adet olarak gerçekleşti. Yerel pazarda satış rakamlarının 5 yıl içinde toplam yüzde 16 artış ile 2,8 milyon adede ulaşması bekleniyor.

ARAÇ PAYLAŞIMI, SEKTÖRÜ DOMİNE EDECEK

İhracat taraflarında madenlerde de aktivitelerinin sürdüğünü kaydeden Evrim Güzel, “İç pazarda yaşanan daralmalarla birlikte liman lastikleri öne çıkmaya başladı. İhracatımız artarken limanlar çok daha aktif bir hale geliyor” dedi. Güzel, sözlerine şöyle devam etti: “Otonom, sürücüsüz araçların artmasıyla da araç paylaşım ekonomisinin sektörü domine edeceğini söyleyebiliriz. Dolayısıyla filolaşma hem Türkiye’de hem de Avrupa’da önemli bir trend. Yüzde 70’leri aşan bir filolaşma oranının olduğunu biliyoruz. Tüketici segmentinde de şirketlerarası işbirliklerinin artarak devam edeceğini öngörüyoruz.”

ÜÇ LASTİKTEN BİRİ BRİSA’DAN

Daralan pazar şartlarında sahadaki varlıklarını istikrarlı bir şekilde sürdürdüklerini dile getiren Evren Güzel, Brisa’nın her 3 lastikten birinde tercih edildiğini söyledi. Güzel, “Türkiye ağır ticari araç lastikleri pazarı, geçtiğimiz sene yaşanan daralmaya rağmen güçlü bir potansiyel taşıyor. Ağır ticari araç parkı son 10 yılda yüzde 12,7 büyüyen Türkiye’nin, Batı ve Orta Avrupa Bölgesi’nde en büyük ticari araç parkına sahip olması da bu potansiyeli güçlendiriyor” dedi.

100 ARAÇLIK FİLO: YILLIK 1 MİLYON 722 BİN TL KAZANÇ

Gelinen noktada otonom sürüş ve elektrikli araçların yaygınlaşmasına dikkat çeken Güzel, “Bu dönüşümde lastik sektöründen beklentiler de değişiyor. Bu kapsamda, İzmit fabrikamızda yer alan ve belgelendirilen Ar-Ge merkezimizde; daha uzun ömür, yakıt tasarrufu, yüksek yol tutuş ve çekiş kabiliyeti, düşük yuvarlanma direnci gibi teknik özelliklerde lastik geliştirmeye odaklanıyoruz. Bugün Brisa’nın sunduğu akıllı hizmetlerden faydalanan 100 araçlık bir filonun yıllık ortalama kazancı 1 milyon 722 bin TL” ifadelerini kullandı.

MOBİLFİX İLE 5,4 MİLYON TL TASARRUF SAĞLANDI

Sahada 105 kişilik ekiplerinin bulunduğunu aktaran Güzel, “Şimdiye dek 3 milyon lastikte ölçüm gerçekleştirdik. 2018 yılında 6 bin saha ziyareti gerçekleştirdik. 120 filo ile Profleet hizmetlerimiz kapsamında anlaşma gerçekleştirdik. 600 yeni filo müşterimiz, lastikte Brisa markalarını tercih etti” dedi. Bireysel müşterilerine özel uygulamalarıyla ilgili Güzel, “Yola Sağlam Çık projemizle uzunyol şoförlerinin sağlığı için Türkiye yollarına düştük. Kamyon şoförlerimizin ihtiyaçlarını dinleyerek yol arkadaşı olduk. 2019 yılında da Brisa, gönül bağını güçlendirerek liderliğini devam ettirecek” diye konuştu.

FİLOLAR İÇİN AKILLI GARAJ YÖNETİMİ

Filolaşmanın artması ile birlikte hizmetlerin de dönüşüm geçirdiğini artık lastiğin yolculuğunu önceden tahmin edebilen sistemlere ihtiyacın arttığını kaydeden Evren Güzel, Brisa’nın, filolar için akıllı garaj yönetim programı TMP+ 2.0’yi geliştirdiğini kaydetti. Güzel’in paylaştığı bilgilere göre şirket, lastik ölçümünün ötesinde filoların ihtiyaç duyduğu servis modüllerini de sisteme ekliyor. Dijital ve mobil bir çözüm olan TPM+2.0 ile filolara, lastik ve servis harcamalarının yönetimi, kayıp-çalıntı lastiklerin tespiti ve özel projeksiyon raporları sunuluyor. TMP+ 2.0 kullanıcıları 100 araçlık bir filoda yıllık ortalama 264 bin TL kazanç sağlıyor.

KİNESİS DİSTRİBÜTÖRLÜK SİSTEMİ KURULUYOR

Brisa, Türkiye şartlarına uygun olarak sunduğu forklift lastikleri markası Kinesis için yenilikçi bir distribütörlük modelini başlatıyor. Satış öncesi ve sonrası hizmet sunma amacıyla şirket, kurduğu Kinesis distribütörleri ağı üzerinden bayilerinin ürünleri temin etmesini sağlayacak. Bu sayede Brisa’nın deneyimi ve iş yapış biçimiyle beslenen distribütörler özel ekipman ve teknik bilgi gerektiren bu segmente yönelik hizmette uzmanlaşacaklar. Şirketin dünyada ağır ticari araçlara yönelik olarak geliştirilen mobil servis TIR’ı Mobilfix de ağır ticari araçlara yerinde bakım ve servis hizmeti sunuyor. 2018’de Mobilfix Türkiye turnesi ile 40 filoda bin 200 araca toplam 5,4 milyon TL yakıt ve lastik ömrü tasarrufu sağlandı.

2018’DE 116 BİN LASTİK KAPLADI

Lastik kaplama sektöründe de Brisa, shearography cihazı ile 2018 yılında 116 bin lastik kaplayarak her 3 lastik kaplama hizmetinden 1’inde tercih edildi. Şirket, filo müşterilerinin yüzde 80’ine kaplama hizmeti verdi. Brisa, son 5 yılda 670 bin lastik kaplama hizmetiyle 550 milyon TL tasarruf sağladı. Brisa’nın yol yardım hizmeti Filofix de filolalara yurt içinde ve Avrupa’da 24 saat hizmet verdi. 2018 yılı itibariyle şirket, İnci GS Yuasa Akü iş birliğinde yolda kalan müşterilerine akü hizmeti sağlamaya başladı. Filofix, 2018’de bin 352 araca yüzde 100 memnuniyet oranıyla hizmet verdi.

10 Nis 2019
Benzer Haberler
CONTINENTAL’DEN 250 MİLYON EURO’LUK DEV YATIRIM
Kategori: Güncel Haberler
MICHELIN’İN NET GELİRİ 1 MİLYAR 667 MİLYON EURO OLDU
Kategori: Güncel Haberler
BRİSA’NIN SATIŞ GELİRLERİ 2,2 MİLYAR TL’Yİ GEÇTİ
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

PİYASALARA YAZ NE ZAMAN GELİR?

YENİ OYUN MU ESKİ OYUN MU?