10 Nis 2019

RENAULT TRUCKS SATIŞLARINI GLOBALDE YÜZDE 10 ARTIRDI

Renault Trucks Dünya Başkanı Bruno Blin, tüm Avrupa’da online olarak eş zamanlı gerçekleştirilen bir basın toplantısı ile 2018 yılını değerlendirdi. Renault Trucks’ın 2018 yılı performansından memnun olduğunu ifade eden Bruno Blin, geçtiğimiz yılı toplam 54 bin 868 araç satışı ve bir önceki yıla göre yüzde 10 büyüme ile kapattıklarını açıkladı. Orta ağırlıktaki hizmet araçları segmentinde yüzde 7,6, hafif ticari araçlar gamında ise yüzde 15 oranında büyüme kaydeden Renault Trucks’ın, 6 ton ve üzeri araçlar için hareketli olan Avrupa pazarında satışlarını yüzde 7,6 oranında artırarak pazardan aldığı payı yüzde 0,1 yükselterek yüzde 8,5’e çıkardığını söyledi. 16 ton ve üzeri segmentinde ise Renault Trucks’ın Avrupa’daki pazar payının, yüzde 0,2 puan artış ile yüzde 8,9 oranına yükseldiğini kaydeden Blin, “6-16 ton arası araçlardaki pazar payımız, 0,3 puan düşüş gösterdi. Öte yandan yüzde 28,1 oranındaki pazar payı ile iç pazardaki liderlik konumumuzu güçlendirdik” dedi.

TÜRKİYE’DEKİ PAZAR PAYIMIZ 2,1 PUAN ARTTI

Renault Trucks araçlarının Avrupa dışında 4 bin 457 adet kamyon ve çekici satışı ile yüzde 8,8 oranında bir düşüş yaşadığını ve bu düşüşün en önemli nedeninin Cezayir’de başlayan ithalat kotaları olduğunu açıklayan Blin, “Bu ülkede satışlarda 700 adetlik bir azalma oldu. Cezayir’de kurduğumuz 2000 araç kapasiteli montaj fabrikasında üretime başladık. Bu ülkedeki üretim ile iç pazarı hedefliyoruz. Bu adım bizim için önemliydi” şeklinde konuştu. Öte yandan Renault Trucks’ın, özellikle 2018 yılında satışların yüzde 25 arttığı Afrika’da güçlü bir varlık gösterdiğini söyleyen Blin, Kuzey Afrika’da, premium pazar payının yüzde 20’sine sahip oldukları bilgisini verdi. Ayrıca Renault Trucks’ın, 2018 yılında Türkiye’de 3,7 olan pazar payını 2,1 puan artırarak 5,8’e çıkarttığını hatırlatan Blin, “Genel olarak istikrarlı bir döneme geçtik diyebiliriz” dedi. Blin, Ortadoğu’da da yüzde 6,4 pazar payı ile iyi bir performans kaydedildiğini vurguladı.

İKİNCİ ELDE REKOR ARTIŞ

Pazar ile ilgili rakamlardan sonra ikinci el ve satış sonrası konularına da değinen Bruno Blin, 2018 yılında Renault Trucks’ın ikinci el kamyon ve çekici satışlarında yüzde 23’lük rekor bir artış ile 8 bin 500 satış adedine ulaştığını belirtti. İkinci el kamyon servis tekliflerinin de, özellikle seçilebilen garantiler nedeniyle yüzde 18’lik ve 6 puanlık penetrasyon ile iyi bir performans gösterdiğini kaydeden Blin, ikinci el araçların, Renault Trucks için stratejik bir alanı temsil ettiğini vurgulayarak şunları söyledi: “2017 yılında Renault Trucks, kullanılan araçlarını yenilemek için Bourg-en-Bresse tesisinde İkinci El Kamyon Fabrikası kurmuştu. Fabrikada 2018 yılında müşteri gereksinimlerini karşılamak için, ikinci el 400 adet kamyon yenilendi. İkinci El Kamyon Fabrikası’ndan çıkan araçların toplam ikinci el araç satışlarının yüzde 10’unu temsil etmesi amaçlanıyor. Renault Trucks; T X-Road modelinden sonra, 2018 yılında İkinci El Kamyon Fabrikası’ndan çekiciden damperli kamyona dönüştürülen T P-Road adında başka bir model de sunduk. Bu da ikinci el payımızın artmasında oldukça etkili oldu.”

SATIŞ SONRASI DA BÜYÜDÜ

Satış sonrası hizmetlerde de yedek parça satışlarında yüzde 5 oranında bir ilerleme ve bakım sözleşmelerinin satışlarında da önemli bir artış olduğunu açıklayan Bruno Blin, “Bakım sözleşmelerimiz, kontrat altına alınan 32 bin araç ile 2018 yılında 5 puan artarak yüzde 23,6 oranına ulaştı. Bugün 60 bin araç, Renault Trucks bakım sözleşmesi veya uzatılmış garanti hizmetlerinden yararlanıyor. Yetkili bir Renault Trucks servisi tarafından değiştirilen yedek parçalar için garanti süresinin herhangi bir kilometre sınırlaması olmaksızın 2 yıla çıkarılması, Renault Trucks müşterilerine büyük avantaj sağladı” diye konuştu.

T, D VE D WIDE İLE YAKIT TÜKETİMİ YÜZDE 7 AZALDI

Sektörde karbondioksit (CO2) emisyonlarının azaltılması için derinden bir dönüşüm yaşanacağını söyleyerek, yakıt tasarrufu ve CO2 emisyonlarının azaltılması konusunun, Renault Trucks için de her zaman en önemli hedeflerden biri olduğunu hatırlatan Blin, 2025 yılına kadar karbon salımının yüzde 25 azaltılması hedefini tutturacaklarını vurguladı. 2018 yılı sonunda yakıt tüketimini önceki versiyonlara göre yüzde 7 oranına kadar azaltmak için tasarlanan T, D ve D Wide modellerinin 2019 versiyonlarının sunulduğunu hatırlatan Bruno Blin, Renault Trucks’ın ayrıca, Optifuel Lab 3 laboratuvar aracı ile dizel araçların verimliliğini artırma konusundaki araştırmalarına devam ettiğini kaydetti. Blin, 2020 yılına kadar ağır bir araç ünitesi için yakıt tüketiminin yüzde 13 oranında azaltılmasının hedeflendiğini de sözlerine ekledi. Elektrikli Renault Master Z.E’yi hali hazırda pazara sunan Renault Trucks’ın Blainville-sur-Orne fabrikasında üretilen D ve D Wide Z.E elektrikli kamyonlarının da 2019 yılında piyasaya sürüleceğini hatırlatan Blin, LNG’ye yatırım yapmama kararı aldıklarını, özellikle elektrikli araçlara odaklandıklarını açıkladı.

32 MİLYON EUROLUK AR-GE YATIRIMI

Ar-Ge yatırımlarından da söz eden Blin, “Ar-Ge bizim için temel unsurlardan biri. Mühendislik ve Ar-Ge’ye yönelik olarak 32 milyon Avro değerinde bir yatırımı hayata geçireceğiz. Bu Ar-Ge merkezinin Fransa’nın en büyük ilk 10 Ar-Ge merkezinden biri olacak” açıklamasını yaptı.

10 Nis 2019
Benzer Haberler
İSTANBUL’DA TİCARİ ARAÇ RÜZGARI ESTİ
Kategori:
GÜÇ DOĞA İLE BULUŞTU
Kategori: Ticari Araçlar
RENAULT TRUCKS, YENİ ROADPAD SİSTEMİNİ SUNUYOR
Kategori:
Yazarlar

PİYASALARA YAZ NE ZAMAN GELİR?

YENİ OYUN MU ESKİ OYUN MU?