10 Nis 2019

TADIM’IN TEDARİK ZİNCİRİ ODAĞINDA DİJİTALLEŞME VAR

Operasyonun büyüklüğünü anlamak adına tedarikçi sayınız, Türkiye ve globalde ulaştığınız dağıtım noktası sayısı, üretim miktarı vb. gibi sayısal veriler paylaşır mısınız?

Tadım, kendisine dedike olarak outsource ettiği 40 araçlık filosu ile Türkiye çapındaki 98 bayisine haftada en az 1 kere uğrayarak dağıtım yapıyor. Bayilerimiz aracılığı ile ulaştığımız nokta sayısı 120 bin. Yani Türkiye’deki zincir marketlerin tamamına, yerel marketlerin yüzde 97’sine, bakkalların ise yüzde 80’ine ulaşıyoruz. Aralarında Azerbaycan gibi ülkelerin bulunduğu Türki Cumhuriyetlere, Kıbrıs’a ve Balkan ülkelerine de ürünlerimiz Türkiye’den gidiyor. Bu bölgeye de yedi bayimizin aracılığı ile, 7 bin 600 satış noktasına Tadım kalitesi ve tazeliğini sunuyoruz. Almanya’da ise operasyon, bu bölgeye özel olarak yönetiliyor. Almanya’da hem parsiyel hem de FTL seçenekleri ile 25 bayi ve 9 bin satış noktasında bulunuyoruz.

SIFIR STOK SEVİYESİ İLE STANDARDI YÜKSELTİYORUZ

Türkiye’nin dört bir köşesinde milyonlarca müşteriye ulaşıyorsunuz. Tadım olarak bu zorlu tedarik zinciri sürecini nasıl yönetiyorsunuz?

Tadım’ın en önem verdiği konuların başında kalite ve tazelik geliyor. Kuruyemiş ve kuru meyveyi paketleyerek en kaliteli ürünü, en taze haliyle, en uygun noktada, en uygun fiyattan tüketiciye sunmak rekabet unsurları arasında başı çekiyor. Tadım olarak, güvenlik, hijyen ve tazelik konularında en yüksek standartlarda çalışıyor ve maksimum özeni gösteriyoruz. Tüketici taleplerini en iyi şekilde karşılayarak, müşteri memnuniyetini artırmak önceliklerimiz arasında. Bunun yanı sıra performansı, sipariş karşılama oranını yükseltmek, görünürlük, talep tahmini, ne zaman, neye, ne kadar ihtiyaç olduğunun takibi, verimlilik ve kapasite artışı, pazardaki değişkenlere en kısa sürede cevap vermek tedarik zincirinin önemli unsurlarından. Uluslararası standartlara bağlı kalarak, tüketici için üretime değer katan tüm süreçleri göz önünde bulundurup, kalitede devamlılığı sağlamak için çalışıyoruz. Bu da hammadde seçme, paketleme ve dağıtma aşamalarında üst düzey titizlik anlamına geliyor.

Sektörümüzde tazelik paketleme işlemi yapıldıktan sonra başlar. Sektörde ortalama bir yıl olan son tüketim tarihi, Tadım ürünlerinde 4 ya da 6 ay arasındadır. Tadım olarak sıfır stok seviyesi ile standardı yükseltiyoruz. Tazeliğin korunması için ürünleri dağıtım hızı ve sahaya inme sıklığı da büyük önem taşır. Bu noktada, Tadım’ın sektörde çekme tekniği kullanan nadir firmalardan biri olduğunu söylemem gerekir. Tadım’da depo dönüş hızı 3,6 gündür. Ürün sipariş karşılama süresi ise 24 saat. Yani herhangi bir bayiimiz bize sipariş verdikten sonra, 24 saat içerisinde bu sipariş depomuzdan çıkar. 40 araçlık filomuz dağıtımı yapar, sonrasında da saha ekiplerimiz sürekli olarak ziyaretlerde bulunur. Bu ziyaretlerde hem bayiiler hem satış noktaları hem de ürünlerimiz kontrol edilir. Lojistik tarafında ise doğru planlama, satın alma, stok ve envanter yönetimi standartları sağlayan unsurlar arasında.

HABERİN DEVAMINI DERGİMİZİN NİSAN SAYISINDAN OKUYABİLİRSİNİZ...

10 Nis 2019
Benzer Haberler
ULAŞIMIN GELECEĞİ ‘PAYLAŞIM’DAN GEÇİYOR
Kategori: Kapak Konusu
DENİZCİLİK SEKTÖRÜ DİJİTALLEŞME İLE KAZANACAK
Kategori: Denizyolu
TADIM’IN TEDARİK ZİNCİRİ ODAĞINDA DİJİTALLEŞME VAR
Kategori: Lojistik
Yazarlar

PİYASALARA YAZ NE ZAMAN GELİR?

YENİ OYUN MU ESKİ OYUN MU?