9 Nis 2019

2018’İ LİDER KAPATAN LENOVO 2019’DA DA BÜYÜYECEK

Hem global pazarı hem de Türkiye pazarını değerlendirmek adına basın mensupları ile buluşan Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, Lenovo’nun IDC’nin 2018 yılı son çeyrek rakamlarına göre yıllık bazda yüzde 8,5 artışla elde ettiği 14 milyar dolar gelirle, son dört yılın en yüksek gelirine ve 350 milyon dolar kârla tüm zamanların en yüksek vergi öncesi kârına ulaştığı bilgisini verdi.

Lenovo’nun elde ettiği tutarın, tüm iş kollarının kârlılıklarını artırmalarıyla birlikte şirket için tüm zamanların rekoru olduğunu kaydeden Hantaloğlu, Türkiye pazarı ile ilgili verileri de aktırdı. “İnovasyonu odağımıza alarak müşteri ihtiyaçlarına yönelik ürün ve hizmetler geliştirmek konusunda gücümüzü artırıyoruz. Bu da bize hem kârlılık hem de pazar payı açısından büyüme sağlıyor” diyen Hantaloğlu, Türkiye PC pazarının IDC rakamlarına göre yüzde 35 daralma yaşadı 2018 takvim yılında Lenovo’nun dizüstü bilgisayar pazarında yüzde 25,1ile pazar lideri olduğunu aktardı. Tüketici pazarında ise yüzde 17,2’lük pazar payı ile pazar lideri olarak 2018’i tamamladığını kaydeden Hantaloğlu, “Türkiye’de her satılan 4 notebook’tan biri Lenovo. Hedefimiz ve arzumuz bunu 3 notebook’tan 1’i haline getirmek” dedi.

OYUN BİLGİSAYARI PAZARINDA SATIŞLARIMIZI YÜZDE 39,6 ARTIRDIK

Yine IDC Türkiye rakamlarına göre Lenovo’nun, geçtiğimiz yıl SMB segmentinde yüzde 33,4’lük pazar payı ile pazar lideri olduğunu hatırlatan Emre Hantaloğlu, “Özel sektör ve kurumsal segmentte yüzde 34,6’lık pazar payı ile pazarın lideri olduk. Aynı zamanda GFK aynı dönem sonuçlarına göre de yüzde 25 pazar payı ile PC pazarında zirvedeki yerimizi korumaya devam ediyoruz. Gaming pazarında da çok dikkat çekici bir büyümenin altına imzamızı attık. GFK rakamlarına göre, Legion markamızla 2018 yılında pazar payımızı yüzde 13,4’den yüzde 20,9’a yükselttik. 2018 yılında toplam gaming pazarı adetsel olarak yüzde 14,3 düşerken, Lenovo olarak satışlarımızı yüzde 39,6 artırmış bulunuyoruz. Legion marka ürünlerimizle yüksek segment oyun bilgisayarı segmentinde yüzde 20’nin üzerinde pazar payı ile güçlü bir konumda yer alıyoruz” diye konuştu. Hantaloğlu, kişisel bilgisayar oyunları kategorisinin giderek yükselişe geçerken, kişisel bilgisayar üreticilerinin de rolünün artmaya devam edeceğini sözlerine ekledi. 2018’in Lenovo Türkiye için marka değerinin çok hızlı arttığı bir yıl olduğunu hatırlatan Hantaloğlu, mağazaların en çok önerdiği marka oldukları bilgisini de aktardı.

YILIN İKİNCİ YARISI DAHA İYİ OLACAK

2019 yılına ilişkin öngörülerini de aktaran Emre Hantaloğlu, IDC’in yüzde 15 civarındaki pazar büyümesi tahminini hatırlatarak şunları söyledi: “Özellikle Türkiye’de büyümemizi tüm hızıyla sürdüreceğimize inanıyoruz. Müşteri deneyimine ve yenilikçiliğe yönelik odaklanmamızla, bu rekabetçi pazarda kârlılığımızı artırmaya devam edeceğiz. 2019’da çift haneli büyüme olacağını öngörüyoruz. Perakende sektöründe de iyi bir ilk çeyrek bekliyoruz.” 1 Ocak 2019 itibariyle GFK’da adet ve ciro olarak yüzde 27 civarında bir pazar payı ile önde göründüklerini kaydeden Hantaloğlu, 2019’un ikinci yarısının toplam pazar olarak daha iyi olacağı öngörüsünü paylaştı.

9 Nis 2019
Benzer Haberler
2018’İ LİDER KAPATAN LENOVO 2019’DA DA BÜYÜYECEK
Kategori: Teknoloji
2019 ZORLU GEÇECEK TOPARLANMA ORTA VADEDE
Kategori: Kapak Konusu
LENOVO DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR PAZARINDA LİDERLİĞİ BIRAKMIYOR
Kategori: Teknoloji
Yazarlar

İLK ÇEYREĞİ GERİDE BIRAKIRKEN...

KÜÇÜK EGO SADECE KENDİ MENFAATLERİ İÇİN ÇALIŞIR