9 Nis 2019

SMG, DİJİTAL MÜZİK YAYININDA DÜNYA MARKASI OLMA YOLUNDA

Öncelikle biraz şirketinizden bahseder misiniz? SMG, Türkiye’de neler yapıyor?

Türkiye’de ve dünyada kendi geliştirdiği yazılım ve kendi ürettiği müzik ile dijital yayın yapan tek kurum olan SMG; aynı zamanda Türkiye’nin halka açık mekanlarda kapalı devrede yasal müzik, anons ve jingle yayın hizmeti sunan en büyük markası. Pazarın yüzde 50’sine hizmet veriyoruz. Hali hazırda alışveriş merkezleri, oteller, perakende satış noktaları, showroomlar, restoranlar, turistik tesisler ve sağlık merkezlerinin de yer aldığı geniş bir yelpazeye hizmet sunuyoruz. Bugün 30 ülkede, 10 bini aşkın noktada 700’den fazla kuruma telifli müzik yayını hizmeti veriyoruz. Kendi müzik yapım markamız Snapmuse bünyesinde DJ’ler, müzisyenler, yapımcılar ve ses mühendislerimiz ile kendi şarkılarımızı üretiyoruz. Ürettiğimiz şarkıları ve uzman ekibimizin hazırladığı telifli müzik listelerini kendi geliştirdiğimiz özel yazılım olan SMG Player ile kurumlara sunuyoruz. Sahip olduğumuz bu yazılım ile halka açık mekanlara depola-çal yöntemiyle tek merkezden 7/24 destekli yayın hizmeti veriyoruz. SMG, sadece bir müzik şirketi değil, aynı zamanda bir teknoloji şirketi. İnternet üzerinden streaming metodunu kullanmadığımız için bağlantının kesildiği ya da hızının düştüğü anlarda bile mağaza içindeki yayına devam edebiliyoruz. Kurumun her noktasında farklı istek ve talepler doğrultusunda yayın yapabiliyoruz. Mesela 100 şubeli bir kurumun her bir şubesi için aynı ya da farklı içerikler hazırlayıp, çalabiliyoruz. Akıllı yazılımımız sayesinde mağaza içi müziği kontrol edebiliyoruz. Profesyonel bir ekip tarafından hazırlanan listelerimiz o markanın müşteri kitlesi ve kurumsal duruşu ile eşleşiyor. Sistemimiz sayesinde; müzik yayını yönetimi personelin inisiyatifine kalmadan SMG merkezinden yapılıyor. Böylece beklenmeyen aksilikler yaşanmıyor. Doğru zamanda doğru anonslarla satışa destek de oluyoruz. Ayrıca müşterilerimizi meslek birlikleri ve telifleri konusunda hukuki anlamda da bilgilendiriyoruz.

Deloitte’un en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri listesinde yer alıyorsunuz ve önemli bir teknoloji altyapısına sahipsiniz. Bu alandaki projelerinizden ve çözümlerinizden bahseder misiniz?

Kurumumuz, Türkiye’de en hızlı büyüyen şirketlerin yer aldığı Deloitte Technology Fast50 Programı’nda dört yıl art arda sıralamaya girme başarısı gösterdi. Bu nedenle çok mutlu ve gururluyuz. Türkiye’de ve dünyada kendi geliştirdiği yazılım ile dijital müzik yayını yapan tek şirket olarak yazılımımızla ilgili yeni projelerimizi İTÜ ARI Teknokent’teki ofisimizde gerçekleştiriyoruz. Yazılımımızı daha iyi noktalara taşımak için sürekli çalışıyoruz. Yakın zamanda yazılımımıza harmonik benzerlik, üçüncü parti entegrasyonu, SaaS (Software as a Service) gibi pek çok yenilik ekleyeceğiz. Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketleri arasından sıyrılıp İTÜ Teknokent’te yer almak ve üç yıldır orada olmak bizim için gerçekten çok önemli.

TELİFSİZ MÜZİK YAYINI YAPMANIN MADDİ CEZASI VAR

Sizce firmalar telif konusuna yeterli bilince sahip mi? Telif konusunu göz ardı ya da ihmal eden şirketler ne gibi yasal yaptırımlarla karşı karşıya kalıyor?

Ne yazık ki bu konuda yanlış veya eksik bilgiye sahip kurum sayısı çok fazla. Müzik yayını yapacak işletmenin yasal olarak yayın yapabilmesi için müzik meslek birlikleri ile sözleşme yapması ve telif bedellerini ödemesi hukuki olarak şart. Yasal olarak yabancı popüler müzikler yayınlamak için MESAM, MÜYAP, MSG ile anlaşma yapılması, Türkçe popüler müzikler yayınlamak için de MESAM, MÜYAP, MSG, MÜYORBİR ile anlaşma yapılması gerekiyor. Sanatçıların telif haklarını korumak adına telif ödemeden yapılan yayınlarda firmalara cezai işlem uygulanıyor. Telif anlaşması yapılmadan müzik yayını yapmanın maddi cezaları var. Söz konusu kurum, o parçayı kullanacağı her nokta için ayrı ödeme yapmalı. Örneğin; bir şirketin 100 şubesi varsa bu 100 şube için de telif ödemesi yapması gerekiyor. Kurumların eksik bilgi nedeniyle bu konuda yanıldığını görüyoruz.

DEVAMINI DERGİMİZİN NİSAN SAYISINDAN OKUYABİLİRSİNİZ...

9 Nis 2019
Benzer Haberler
SMG, DİJİTAL MÜZİK YAYININDA DÜNYA MARKASI OLMA YOLUNDA
Kategori: İş Dünyası
Yazarlar

İLK ÇEYREĞİ GERİDE BIRAKIRKEN...

KÜÇÜK EGO SADECE KENDİ MENFAATLERİ İÇİN ÇALIŞIR