9 Nis 2019

CIO’LAR DAHA ÇOK YÖNETİM DESTEĞİ BEKLİYOR

CIO'nun rolü dramatik bir biçimde değişiyor ve CIO’dan beklentiler hiç bu kadar yüksek olmamıştı. Bugüne kadar bu işin odak noktası olan BT’nin işletilmesi, yerini dijital dönüşümün gerçekleştirilmesine bıraktı. Günümüzde çalışanlar, teknolojinin sürekli olarak işlediği birinci sınıf bir dijital deneyim bekliyor ve bunu sağlamak da büyük ölçüde CIO’nun görevi. Evet, bulut ve nesnelerin interneti gibi yeni teknolojiler yıldırım hızında gelişti. CIO’lar, işletmelerine değer katmak ve üretkenliği artırmak için hiç bu kadar büyük bir fırsata sahip olmamıştı. Yine de çoğu kuruluşta, dijital dönüşüm retoriği ile gerçekte neler yapılabileceği arasında çok büyük bir uçurum bulunuyor. CIO’ların ayakta kalabilmek için tüm bu karmaşıklıkları aşması gerekiyor ve en son Citrix araştırması, bu mücadelede şanslarının çok az olduğunu gösteriyor.

GÜVEN VE İYİMSERLİK OLDUKÇA DÜŞÜK

Citrix CIO’ların karşı karşıya oldukları zorlukları daha iyi anlayabilmek için, 400 CIO’nun katıldığı bir araştırma gerçekleştirdi. Bulgular CIO’nun rolüne yönelik güvenin ve iyimserliğin çok düşük olduğunu gösteriyor. Yanıt veren CIO’ların yalnızca yüzde 42’si son iş rolünde “vizyonunu gerçekleştirebildiğini” hissettiğini belirtirken yüzde 53’ü hedeflerinden yalnızca bazılarına ulaşabildiğine inanıyor. Bir yanda, CIO’lardan dijital dönüşüme öncülük etmeleri beklenirken, CIO’ların yüzde 76’sı kuruluşlarının BT’yi bir maliyet merkezi olarak görmeye devam ettiğini belirtiyor ve yüzde 73’ü devraldıkları BT altyapısının kuruluşu bir dijital işletmeye dönüştürmeyi olağanüstü derecede zorlaştırdığını ifade ediyor. Yalnızca yüzde 6’sı dijital teknolojiyi çevik ve işin bir parçası olarak tanımlıyor.

YÖNETİCİLER ANINDA YATIRIM GETİRİSİ BEKLİYOR

Araştırma ayrıca, CIO rolünün bugüne kadar olduğundan çok daha politik hale geldiğini gösteriyor ve bu da önemli bir engel teşkil ediyor. Araştırmaya katılan CIO’ların neredeyse dörtte biri (yüzde 24) hedeflerine ulaşmalarını önleyen en büyük engellerin şirket içindeki eleştirilmesi mümkün olmayan fikirler veya çalışma biçimleri olduğunu iddia ediyor. Yanıt verenlerin yüzde 22’si katı bütçe kısıtlamalarıyla karşı karşıya olduğunu belirtiyor. Yüzde 22’si ise üst düzey yöneticilerin projelerden anında yatırım getirisi elde edilmesini beklediğinden şikayet ediyor. Araştırma, bunun sonucunda CIO’ların çalışma süresinin oldukça kısa olduğunu ortaya koyuyor. CIO’ların yarısı, son görevlerinde beş yıldan kısa süre bulunduklarını belirtiyor ve yüzde 48’i mevcut pozisyonlarında beş yıldan kısa süre kalacağını tahmin ediyor. Yüzde 16 üç yıldan daha kısa süre dayanabileceğini tahmin ediyor. Sonuçta bir “CIO döngüsü” ortaya çıkıyor ve kuruluşların büyük ölçekli projeleri ve teknik yönünün yanı sıra gereksinim duyulan tüm kültürel ve davranışsal değişimleri gerçekleştirmek için sürekliliğe gereksinim duyması, dijital dönüşüm bakımından önemli bir zorluk teşkil ediyor. CIO’lar, devam edebilmek için yönetim kurulunun kendilerine sabır göstermesine, destek sağlamasına ve özerklik tanımasına gereksinim duyuyor.

9 Nis 2019
Benzer Haberler
YENİ YILDA AKILLI VERİ YÖNETİMİ’NDE ÖNE ÇIKACAK 5 TREND
Kategori: Teknoloji
SEÇİMLERE AZ KALA
Kategori: Yazarlar
YENİ YILDA AKILLI VERİ YÖNETİMİ’NDE ÖNE ÇIKACAK 5 TREND
Kategori: Teknoloji
Yazarlar

PİYASALARA YAZ NE ZAMAN GELİR?

YENİ OYUN MU ESKİ OYUN MU?