15 Mar 2019

BELGETRA YÜKLERİNİZİ ANLIK TAKİP EDİYOR

İş dünyasının ithalat ve ihracat süreçlerinde yaşadıkları zorlukları gidermek üzere çalışmalarınız bulunuyor. Bu anlamda şirket olarak neler yapıyorsunuz?

Türkiye’nin ilk elektronik sertifika ve mobil imza hizmet sağlayıcısıyız. Bireylere ve kurumlara bilgi güvenliği ve elektronik imza konusunda çözümler sunuyoruz. Kurumlara özel projeler geliştirmenin yanı sıra gelişen teknolojiye uygun, kullanıcı dostu ürün ve hizmetler sağlıyoruz. Sadece e-imza hizmeti sunmuyoruz, e-imzanın kullanabileceği yeni platformlar da oluşturuyoruz. Kurulduğumuzdan bu yana yenilikçi çözüm sunma konusunda kendimizi sınırlamadık. Sunduğumuz ürün ve hizmetlerimiz ile e-dönüşüme öncülük ediyor ve farkındalık oluşturuyoruz. Bu bakış açısı ile Belgetra ismini verdiğimiz yeni bir hizmeti de piyasaya sunduk.

ÇIKIŞ NOKTAMIZ ANLIK BİLGİ SUNABİLMEKTİ

Belgetra’nın tasarlanma sürecinden bahseder misiniz?

İthalat ve ihracat süreçlerindeki en büyük zorluklardan biri, yük takibi ve yükle ilgili öngörülemeyen gelişmelerden anlık olarak haberdar olunamamasıydı. Bu durum, bizim çıkış noktamızı oluşturdu. “Konteyner takip işlemlerini manuel ve zor şartlarda yapan şirketlere nasıl kolaylık sağlarız?” sorusu ile yola çıktık. Belgetra çözümünün dokunduğu tüm tarafların taleplerini öğrenmek, yenilikçi olmak, taraflara özel, terzi usulü hizmet sunmak ve proje öncesi gerekli verileri oluşturmak doğal olarak ciddi bir zaman aldı. Uzman Ar-Ge ekibimiz ile geliştirdiğimiz diğer çözümler gibi, bu proje öncesinde de titiz bir çalışma sergiledik. İthalat-ihracat süreçlerindeki tüm paydaşların sorunlarını nasıl çözebileceğimizi inceledik. Veri toplama, test aşamasına geçme, sunduğumuz tüm veri çıkışlarını ayrı ayrı doğrulama aşamaları oldukça uzun sürdü.

Platformunuzu Türkiye koşullarına uyarlamak konusunda şirket olarak neler yaptınız? Bu anlamda zorluk yaşadınız mı?

Belgetra, zengin bir ekosisteme sahip. İlgili paydaşların tamamının ihtiyaçlarını, mevcut durumu, neleri nasıl yapacağımızı etüt ettik. Çözümün sadece Türkiye değil, küresel çapta da kullanıma açık olması, projenin başında belirlediğimiz amaçlardan biriydi. Taşınan yükle ve taraflarla ilgili tüm verilerin toplanması, toplanma şekli, kimin hangi veriyi ne zaman ve nasıl görmesi gerektiği, verilerin gizliliği, bu konudaki kanun veya regülasyonlara uyumlu olma, aynı zamanda bunu yaparken ihtiyaç odaklı olma amacından sapmama ve tüm taraflara maksimum seviyede faydalı olma projenin hayata geçirilmesi ve uygulanmasında karşılaştığımız zorluklardan birkaçı. Proje ile dokunduğumuz her sektörün veya tarafın kendine has özellikleri ve işleyişi bulunuyor.

ÖNGÖRÜLEMEYEN GELİŞMELER REKABATİ ETKİLİYOR

Platformun sağlayacağı faydaya dair öngörüleriniz neler?

İthalatçı ve ihracatçı şirketler ile birlikte acenteler ve gümrük müşavirleri de tüm operasyonel süreçlerini ve insan kaynağını yükün varış zamanına göre yönetiyor. Yükün taahhüt edilen zamanda limana varamayacağını önceden tespit edemeyen şirketler, önlem alamıyor. Rekabette dezavantajlı duruma düşen bu şirketler, büyük mali kayıplara katlanmak zorunda kalabiliyor. Bu mali kayıplar anlaşma şartlarına göre değişkenlik göstermekle birlikte hem şirketleri hem de ülke ekonomisini olumsuz etkileyebiliyor. Çözümümüz tüm paydaşlara zaman açısından günde minimum 1 saat kazandırıyor. İthalat ve ihracat süreçlerindeki en büyük zorluklardan biri, yük takibi ve yükle ilgili öngörülemeyen gelişmelerden anlık olarak haberdar olunamaması.

DEVAMINI DERGİMİZİN MART SAYISINDAN OKUYABİLİRSİNİZ…

15 Mar 2019
Benzer Haberler
YURTİÇİ KARGO’NUN MOBİL UYGULAMASI GÜNCELLENDİ
Kategori: Lojistik
ŞEN: “SEKTÖRÜN FİNANS SORUNU ÇÖZÜLMELİ”
Kategori: Lojistik
YURTİÇİ KARGO’NUN MOBİL UYGULAMASI GÜNCELLENDİ
Kategori: Lojistik
Yazarlar

ARTIK GÜNDELİK HAYATA DÖNMEK LAZIM

İLHAM VEREN KONUŞMALAR