15 Mar 2019

EN ÇOK TERCİH EDİLEN İTHAL ÇEKİCİ MARKASI SCANIA OLDU

Ağır ticari araç sektörünün 2018 yılının değerlendirmesi, 2019 yılı beklentileri ve marka iletişim stratejilerinin açıklandığı basın toplantısı; Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin, Satış Müdürü Gökhan Altun, Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Bayazıt Canbulat ve Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Adnan Yücel’in katılımıyla gerçekleşti. Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin basın toplantısında yaptığı değerlendirmede 2018 yılında mega inşaat projelerindeki hafriyat işlerinin büyük ölçüde tamamlanmasıyla kamyon pazarının yaklaşık yüzde 51 daraldığını belirterek, “Ağır ticari araç çekici pazarında daralma yüzde 11 ile daha hafif hissedildi. Markamız 2018 yılını toplamda bin 177 adetlik satış ve yüzde 10 pazar payı ile tamamladı. Çekici pazarında bin 31 adet ile yüzde 16 pazar payı elde ettik. İthal çekici pazarında ise yüzde 23 pazar payı ile en çok tercih edilen marka olduk” açıklamasında bulundu. 2018 yılında da yapılanma çalışmalarının sürdüğünü, Avrupa’daki en büyük Scania tesisinin açılışını gerçekleştirdiklerini belirten Eksin, “Scania Türkiye olarak gerçekleştirdiğimiz tüm çalışmalarımız globalde de yakından takip ediliyor. 2018 yılında Scania Başkanı Henrik Henriksson’un, Doğuş Otomotiv’i başarılarından dolayı teşekkür etmek ve güvenlerini göstermek için Türkiye’ye gelmeleri bizleri ayrıca gururlandırdı” şeklinde konuştu.

AĞIR TİCARİDE ORTALAMA PAZAR 25 BİN

2019 yılı toplam pazar ve Scania hedeflerini de değerlendiren Eksin, “2019 ağır ticari araç pazarının, 10 bin adet seviyelerinde kapanacağını öngörüyoruz. Ağır ticari araç pazarının son 20 yılına baktığınızda, ortalamanın yaklaşık 25 bin adet olduğunu görebilirsiniz. Bahsettiğimiz bu yıllar içerisinde, pazar sadece üç yıl 10 bin adedin altında kalmış. 2011 yılında ise 37 bin 276 adet ile en yüksek seviyeye ulaşmış. Analizlerde görüyoruz ki toplam ağır ticari araç pazarı dönemsel olarak daralmalar yaşayabiliyor. Bizi geleceğe yönelik umutlu kılan nokta ise; daralmanın sona ermesi ile toplam pazarın, önceki senelerde 25 binin altında kaldığı her sene için tekrar yükselişe geçiyor ve pazarı 30 binlerin üzerine çıkarıyor olması. Dolayısıyla 2020 yılından itibaren toplam pazar, daha önce de olduğu gibi dipten en tepeye çıkabilir ve 30 bin seviyelerinde tamamlanabilir. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de LNG yakıtla çalışan araçlar öne çıkmaya başlayacak ve pazarın büyüme noktası burası olacak” dedi.

“2019 YILI ALTERNATİF YAKITLARIN YILI OLACAK”

Scania Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Adnan Yücel ise yaptığı konuşmada ağır ticari araç sektöründe, alternatif yakıtlı, elektrikli veya otonom sürüş imkânı sunan araçların ön plana çıktığını belirterek, “Bu konularda da öncülüğü Scania yapıyor. Öyle ki bazı ülkelerde binek araç trafiğine kapalı alanlarda, madenlerde, şantiyelerde otonom sürüş ile kullanılan veya elektrik ile çalışan Scania araçlar bulunuyor ve bunların sayıları orta vadede daha da artacak. Bununla birlikte bu geçiş sürecinde CNG, LNG ile çalışan araçların da önemli bir rolü olacak. Gazlı araçların maliyet avantajlarını yaptığımız testlerimizde net bir şekilde gördük. Taşımacılık maliyetlerini düşürürken, karbon ayak izimizi de azaltmak, gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak adına bizleri gururlandırıyor” dedi.

15 Mar 2019
Benzer Haberler
2017 YILIN KAMYONU SCANIA
Kategori: Güncel Haberler
SCANIA, LOJİSTİK ZİRVESİNDE CNG’Lİ MODELİNİ TANITTI
Kategori: Güncel Haberler
2017 YILIN KAMYONU SCANIA
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

PİYASALARA YAZ NE ZAMAN GELİR?

YENİ OYUN MU ESKİ OYUN MU?