5 Mar 2019

NIELSEN MEDYA, RADYO, DİJİTAL MECRA VE SPORA ODAKLANACAK

Farklı mecralarda yaptığı medya ölçümü ve danışmanlığı hizmetlerini 100’den fazla ülkede yürüten Nielsen Medya, Türkiye’de 20 yılı aşkın bir süredir gerçekleştirdiği televizyon reklam harcamaları raporlamasını Televizyon İzleme Araştırmaları AŞ.'nin (TİAK) Mart 2018’de vermiş olduğu kararla 1 Nisan 2019 tarihi itibarıyla sonlandırıyor. Nielsen Medya; basın, radyo, dijital, sinema ve açıkhava mecraları reklam harcamaları raporlamasını ise kendi kararı ile yine aynı tarih geçerli olmak üzere durduruyor. Kuruluş, önümüzdeki dönemde radyo, dijital ve spor alanlarında yatırımlarını artırarak müşterilerine ve medya kuruluşlarına destek olmayı sürdürecek. Konuyla ilgili bir açıklama yapan Nielsen Medya Direktörü Mehmet Fazıl Kanyılmaz “Bizim temel odak noktamız, her zaman faaliyet gösterdiğimiz mecralara ve endüstrilere fayda sağlamak ve değer katmak oldu. Faaliyet gösterdiğimiz süre içerisinde, Nielsen markasının uluslararası reklam yatırımının ülkemizde sürekli büyümesine katkı sağlamış olmasından mutluluk duyuyoruz. Bu büyümenin, bugüne kadar ülke ekonomisinin gelişmesine katkı sağlayan önemli bir unsur olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.

TV REKLAM HARCAMA RAPORLAMASI 1 NİSAN’DA DURDURULACAK

TİAK tarafından alınan karara saygı duyduklarını ifade eden Kanyılmaz, sektörün süreci minimum rahatsızlıkla atlatmasını umut ettiklerini dile getirdi. Süreç boyunca reklam sektörüne destek olmalarının uygun olacağı kanaatine vardıklarını belirten Kanyılmaz, “Bu kanaat doğrultusunda, yapılacak olan raporlamanın sektörün alışagelmiş olduğu biçimde, Nielsen Medya taksonomisi ve AdEx yazılımımız ile yapılmasının, yeni raporlama sürecinde oluşabilecek zorlukları asgari düzeye indireceği düşüncesindeyiz. Bu vesileyle televizyon, basın, dijital, sinema ve açıkhava mecraları reklam harcama raporlama hizmetimizi, mevcut müşterilerimizle olan sözleşmelerimizdeki taahhütlerimiz yerine getirilmek kaydıyla 1 Nisan 2019 tarihi itibarıyla durduracağımızı bildirmek isteriz” şeklinde konuştu.

REKLAM VERENLERE RADYONUN KIYMETİ ANLATILACAK

Nielsen Medya’nın önümüzdeki dönemde; radyo, dijital ve spor alanlarında yatırımlarını artırarak sektör paydaşlarına destek olmayı sürdüreceğini ifade eden Mehmet Fazıl Kanyılmaz, “Daha önce TV servislerinde olduğu gibi, Nielsen markasını trendi belirleyen ve sektörlerin ihtiyaçlarını karşılayan bir noktaya taşıyacağımızdan şüphemiz yok” dedi. Radyo mecrası ile yolculuklarına, eskisinden daha çok önem verdiklerini vurgulayan Kanyılmaz şöyle devam etti: “Radyo mecrasının hak ettiği değeri bulması ve reklam verenlerin radyonun değerinin daha çok farkında olabilmesi için, bağımsız, güvenilir ve şeffaf ölçümümüz, aynı hassasiyetle gelişerek devam edecek.”

YATIRIMCIYA REHBERLİK ETMEYE DEVAM EDECEK

Nielsen, dijital mecrada Digital Ad Ratings ile başladığı serüveni Digital Brand Effect ve Total Brand Effect ürünleri ile de destekleyecek. Similar Web anlaşması ile dijital dünyada rekabetin izlenmesi için iş ortaklarına farklı bir kapı da aralayacak. Dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden Nielsen, 2017 yılında lansmanını gerçekleştirdiği Nielsen Sports and Entertainment hizmeti ile de Türk spor ve kültür endüstrilerinin gelişmesi ve bu alanlara yatırım yapan markaların, yatırımlarından doğru oranda verim alabilmesi için rehberlik edecek.

5 Mar 2019
Benzer Haberler
NIELSEN MEDYA, RADYO, DİJİTAL MECRA VE SPORA ODAKLANACAK
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

ARTIK GÜNDELİK HAYATA DÖNMEK LAZIM

İLHAM VEREN KONUŞMALAR