5 Mar 2019

HENKEL 2018’İ 20 MİLYAR EURO SATIŞLA KAPATTI

Deterjan, boya, parfüm gibi ürünler sektöründe yer alan Henkel, 2018 yılı finansal rakamlarını açıkladı. Şirket yılı 20 milyar euroya yakın satış ile kapattı. Konuyla ilgili Organik büyümelerinin de yüzde 2 oranlarında gerçekleştiği kaydeden Henkel’in CEO’su Hans Van Bylen, “Henkel, 2019 ve sonrası için artan büyüme yatırımlarını yansıtacak şekilde, bu mali yılda yüzde 2 ila 4 arasında bir organik satış büyümesi öngörüyor. Henkel, faiz ve vergi öncesi kar marjı için yüzde 16 ila 17 arasında bir oran beklenirken hisse başına karlılıktaki gelişim için sabit kurlarda geçen yılın seviyesinden az olacak şekilde tek haneli yüzde oranın yüzde 6 seviyelerinde planlanıyor” ifadelerini kullandı.

Bylen 2020 ve sonrası için geçerli olan stratejik önceliklerimizin uygulanmasında kayda değer bir ilerleme kaydettiklerini söyleyerek sözlerine şöyle devam etti: “Ocak ayında, 2019 ve sonrası için yatırımları yıllık 300 milyon euro civarında artıracağımızı açıkladık. Orta-uzun vadeli mali hedefimiz, sürdürülebilir karlı bir büyüme ve kazanç için olan kararlılığımıza vurgu yapıyor.”

FİNANS PİYASASINDA KARARLILIK STRATEJİSİ

Faaliyet karı ilerleme gösterdi ve yüzde 1,0 oranında artarak 3,496 milyar euro seviyesine ulaştı. Faiz ve vergi öncesi kar marjında artış gerçekleşti. 30 baz puan artış ile yüzde 17,6 seviyesine yükseldi. İmtiyazlı hisse senedi başına karlılık yüzde 7 oranındaki sabit kur ile yüzde 2,7 oranında artışla 6,01 euroya ulaştı. Serbest nakit akışında güçlü bir gelişme yaşandı ve yüzde 12,7 oranında bir artış ile 1,917 milyar euroya ulaştı.İmtiyazlı hisse senedi başına artış yüzde 3,4 ile 1,85 euroya ulaştı ve rekor seviyede temettü ödemesi gerçekleşti.

2018’DE SATIŞ VE KARDA DÜŞÜK GERİLEME

Nominal olarak satışlar 2018’e kıyasla yüzde 0,6 oranında gerileyerek 19,899 milyar euro olarak gerçekleşti. Kurlarda yaşanan değişimlerin satışlar üzerinde genel olarak yüzde -5,4 oranı ile 1,1 milyar Euro miktarında bir negatif etkisi oldu. Kur etkileri hesaba katılarak değerlendirildiğinde satışların yüzde 4,8 oranında arttığı gözlendi. Satın alma ve elden çıkarmaların katkısı ise yüzde 2,4 seviyesinde gerçekleşti. Kur etkileri, satın alma ve elden çıkarmaların etkisinden arındırılmış organik satışlarda ise yüzde 2,4 oranında iyi bir artış elde edildi.

İŞ BİRİMLERİNDEN DIŞ PAZARDA GÜÇLÜ PERFORMANS

Satışlar Kuzey Amerika dışındaki tüm bölgelerde organik olarak büyüdü. Batı Avrupa, satışlardaki yüzde 0,3 oranındaki organik büyüme ile pozitif bir gelişim gösterdi. Doğu Avrupa’da satışlar organik olarak yüzde 7,6 oranında büyüdü. Afrika / Orta Doğu’da ise satışlardaki organik artış yüzde 11,3 oranında gerçekleşti. Kuzey Amerika’da organik satışlar geçen yılın seviyesinin yüzde 1,0 altında gerçekleşti.

Bu değişimin sebebi ise 2018 başında Henkel’in Kuzey Amerika tüketici iş birimlerinde yaşanan dağıtım zorlukları idi. Bu bölgede, Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi güçlü bir performans gösterirken, Latin Amerika yüzde 9,3 oranında organik bir satış büyümesi gösterirken Asya-Pasifik bölgesinde ise satışlarda yüzde 0,9 oranında organik bir büyüme kaydedildi.

Yönetim Kurulu, Danışma Kurulu ve Hissedarlar Komisyonu, 8 Nisan 2019'da yapılacak Yıllık Genel Kurul’a, imtiyazlı hisse senedi başına temettülerin yüzde 3,4 oranında artışla, 1,85 euro olarak gerçekleşmesini önerecektir. Hisse başına önerilen temettü önceki yıl 1,77 euro ile karşılaştırıldığında yüzde 3,4 oranında artarak 1,83 euro oldu. Bu ödemenin, yüzde 30,9 değerinde ödeme oranına karşılık gelmesiyle, şirket tarihindeki en yüksek temettü ödemesi konumunda olduğu kaydedildi.

NET İŞLETME SERMAYESİ YÜZDE 5,1’E ULAŞTI

Düzeltilmiş net gelir, kontrol gücü olmayan paylar sonrası, yüzde 2,8 oranında artarak 2,604 milyar euroya yükseldi. İmtiyazlı hisse senedi başına karlılık yüzde 2,7 oranında artarak 5,85 eurodan, 6,01 euro oldu. Sabit döviz kuru üzerinden büyümesi yüzde 7 oranına ulaştı. Satış yüzdesi olarak net işletme sermayesi, yıl boyunca özellikle de yılın ikinci yarısında iyi bir ilerleme göstererek yüzde 5,1 oranına ulaştı ve neredeyse geçen yılın aynı dönemi ile aynı yani yüzde 4,8 olarak gözlendi. Net mali durum, yılı -2,895 milyar euro ile kapattı.

GİRİŞİMCİLERE 150 MİLYON EURO DESTEK

Henkel’in Kurumsal Girişim Sermayesi birimi, yeni büyüme kaynakları elde etmek için yeni teknolojilere, materyallere, uygulamalara, iş ve hizmet modellerine yatırım yapmanın yanı sıra, start-up’lara ve diğer girişim fonlarına da direkt yatırım yapmaya devam etti. Henkel 2017 ile 2020 arasında girişim faaliyetlerine 150 milyon euro yatırım yapmayı planlamıştı. 2018 sonu itibariyle bu yatırımın yaklaşık yarısı yapıldı ya da taahhüt edildi.

150 KİŞİLİK MENTÖRLÜK AĞI

Henkel X, Henkel’in dijital dönüşümünü hızlandırmak amacıyla iç ve dış bir platform olarak hayata geçirildi. Henkel aynı zamanda, dijital proje ve girişimlerde yer alan çalışanlarını desteklemek ve onlara danışmanlık sunabilmek amacıyla, içlerinde şirket dışından kurucular, dijital uzmanlar ve kanaat önderlerinin bulunduğu 150 kişilik mentörlük ağı oluşturdu.  Buna ek olarak, tüm organizasyonun dijital yetkinliğini ve becerisini artırmak hedefiyle şirket içi ve dışında aktiviteler düzenlendi. Yönetim Kurulu’na dijital dönüşüm süreci hakkında önerilerde bulunmak üzere, endüstrideki tanınmış uzmanlardan oluşan bir Dijital Danışma Kurulu oluşturuldu.

YILLIK 500 MİLYON EURO VERİMLİLİK HEDEFİ

Henkel, büyümeye yatırım stratejisinin bir parçası olarak masraf disiplini ve verimliliğine odaklandı. Bu bağlamda şirket dört girişimi devam ettiriyor. Henkel 2018’te ONE!VIEW ve Net Gelir Yönetimi girişimlerini şirket çapında görücüye çıkardı. Aynı zamanda Henkel’in entegre küresel tedarik zinciri organizasyonu olan ONE!GSC ve paylaşımlı hizmet faaliyetleri optimizasyonu da verimliliğin artırılmasına katkı sağlamaya devam etti. 2020 yılına kadar bu girişimlerin toplamda 500 milyon euro yıllık verimlilik kazancı sağlaması öngörülüyor. Henkel 2018 yılında, hedeflenen toplam verimlilik kazancının yüzde 50’den fazlasını gerçekleştirdi.

SATIŞLAR BİRİMLERİNE GÖRE FARKLILIK GÖSTERDİ

Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi 2018 mali yılında yüzde 4,0 ile güçlü bir organik satış büyümesi ortaya koydu. Nominal olarak satışlar yüzde 0,2 oranında artarak 9,403 milyar euroya yükseldi. Düzeltilmiş faaliyet karı yüzde 1,6 oranında artarak 1,761 milyar euroya ulaştı. Düzeltilmiş satış kazancı ise yüzde 0,2 oranında artarak yüzde 18,7 seviyesine ulaştı.

Beauty Care İş Birimi’ndeki organik satışlar 2018 malı yılı ile karşılaştırıldığında yüzde -0,7 oranında hafif bir negatif değişiklik gösterdi. Nominal olarak satışlar yüzde 2,1 oranında artarak 3,950 milyar euro olarak gerçekleşti. Düzeltilmiş faaliyet karı yüzde 1,6 oranında büyüyerek 675 milyon euroya ulaştı. Düzeltilmiş satış kazancı ise yüzde 17,1 ile geçen seneki seviyesinin çok az altında gerçekleşti.

Çamaşır ve Ev Bakım İş Birimi ise 2018 mali yılında yüzde 1,9 oranında iyi bir organik satış büyümesi gerçekleştirdi. Nominal olarak, satışlar geçen sene gerçekleşen 6,651 milyar Euro’nun ardından 6,419 milyar euro olarak gerçekleşti. Düzeltilmiş faaliyet karı yüzde 0,7 oranında azalarak 1,162 milyar euro olarak ortaya çıktı. Düzeltilmiş satış kazancı ise yüzde 0,5 oranında güçlü bir artış göstererek yüzde 18,1 seviyesine ulaştı.

 

5 Mar 2019
Benzer Haberler
HENKEL’DEN İLK ÇEYREKTE POZİTİF BÜYÜME
Kategori: Güncel Haberler
PETLAS YENİ PAZARLAR İÇİN ÜRETİMİ ARTIRIYOR
Kategori: Ticari Araçlar
HENKEL’DEN İLK ÇEYREKTE POZİTİF BÜYÜME
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

ARTIK GÜNDELİK HAYATA DÖNMEK LAZIM

İLHAM VEREN KONUŞMALAR