19 Şub 2019

OTOMOBİL FİRMALARI AZALAN PAZARA RAĞMEN 2019’DAN UMUTLU

PEUGEOT, ZORLU YILDA SATIŞLARINI ARTIRDI

Zorlu yılda 24 bin 905 binek, 5 bin 247 hafif ticari olmak üzere toplam 30 bin 152 araç satışı gerçekleştirerek pazar payını yüzde 4,2’den yüzde 4,9’a çıkarma başarısı gösteren Peugeot, pazar payını en çok artıran dördüncü marka oldu. Bu sonuçlarla birlikte toplam satış sıralamasındaki yerini iki basamak yükselten Peugeot 7’nciliğe yerleşti. Binek araç pazarı satış sıralamasında da iki basamak yükselen firma, yüzde 4,1’den yüzde 5,1’e yükselttiği pazar payıyla 8’inci oldu. Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç yaptığı değerlendirmede, “2018 yılı otomotiv sektörü için oldukça zorlu geçti. Biz tüm bu olumsuz ortama rağmen olumlu sonuçlar elde edebilen birkaç markadan birisi olduk. Gösterdiğimiz performansla 2013-2018 yılları arasında pazar payımızı iki katına çıkarmış olduk. 2019 yılında da yeni modellerimiz ve yetkili satıcı teşkilatımızın katkısıyla her geçen gün kârlı ve sürdürülebilir büyüme koşullarını iyileştirmeye devam edeceğiz. 2019 yılında temkinli iyimser bir yaklaşımla otomotiv pazarın 520 bin civarında olacağını öngörüyoruz” ifadelerini kullandı.

NISSAN, SUV’DEKİ LİDERLİĞİNİ KORUDU

Nissan Türkiye’nin 2017’de yüzde 3,6 olan pazar payını küçülen pazara rağmen yüzde 4,2’ye çıkarttığını belirten Özkök, “2018 senesini Nissan açısından özetlersek, SUV’deki gücümüzü pazara aktardığımız, pazar payımızı yüzde 4,2’ye taşıdığımız bir sene oldu. Nissan olarak, yılı düşen bir pazarda pazar payımızı artırarak tamamladık. Toplam pazardaki onuncu yerimizi korurken, otomobil pazarında ise dokuzuncu sıraya yükseldik” dedi. Otomotiv sektöründe 2018 yılını değerlendiren Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, şu açıklamalarda bulundu: “2018’de sektörü etkileyen en önemli faktörlerden biri döviz kurlarındaki dalgalanmaydı. Euro ve dolar kurlarındaki oynamalar pazarımızı doğrudan etkiledi. Örneğin euro kuru Ocak-Aralık döneminde yüzde 33 artış gösterdi. Bir diğer maliyet faktörü olan enflasyonda ise yine aynı dönemde yüzde 20,3’lük artış yaşandı. Bir yandan dövizdeki, diğer yandan enflasyondaki artışa rağmen otomotivdeki fiyat endeksi Ocak-Aralık döneminde sadece yüzde 18,2 arttı. Özellikle Kasım ve Aralık’taki vergi indirimlerinin etkisi ile beraber fiyat endeksi yüzde 20’nin altında kaldı.”

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN ŞUBAT SAYISINDAN OKUYABİLİRSİNİZ…

19 Şub 2019
Benzer Haberler
RENAULT-NİSSAN İTTİFAKI SATIŞ REKORU GETİRDİ
Kategori:
TOYOTA, 2017 YILININ DA EN DEĞERLİ OTOMOBİL MARKASI
Kategori: Güncel Haberler
NISSAN GLOBAL PAZARDA BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRÜYOR
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar