19 Şub 2019

2018 YILINI DA LİDERLİKLE TAÇLANDIRDI

Türkiye’nin en büyük yabancı sermayeli şirketlerinden biri olan Mercedes-Benz Türk, 2018 yılını farklı alanlarda elde ettiği başarılarla geride bıraktı. Yarım asrı aşkın süredir ülkenin ekonomik ve sosyal gelişimine destek olan Mercedes-Benz Türk’ün 2018 yılı itibariyle Türkiye’deki yatırımı 1,2 milyar euroya ulaştı. Mercedes-Benz Türk, 4 bin 493 kamyon ve 263 otobüs satışı ile yerel kamyon ve otobüs pazarındaki lider konumunu 2018 yılında da korumaya devam etti. Marka, geçtiğimiz yıl 7 bin 992 hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi. Bugün itibariyle 6 bin 800’ü aşkın çalışanıyla faaliyetlerini sürdüren şirketin ikinci el satışları ise toplamda 2 bin 786’ya ulaştı.

ÜRETİM HIZ KESMEDİ VE İHRACATTA REKOR KIRDI

Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası ise 2018 yılında 17 bin 182 kamyon üretti. Şirket, kamyon ihracat hacmini geçen yıla oranla yüzde 98 artırarak, 12 bin 815 adetlik kamyon ihracatı ile tarihinin en yüksek ihracat rakamına ulaştı. Kamyon üretimine başladığı 1986 yılından bu yana toplamda 263 bin 329 kamyon üreten Mercedes-Benz Türk, bugüne kadar toplam 56 bin 553 kamyon ihraç etmiş oldu. Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası, 2018 yılında üretimine kesintisiz devam etti ve toplamda 3 bin 708 otobüs üretti. Şirket, başta Batı Avrupa ülkelerine olmak üzere üretimin yaklaşık yüzde 95’ini ihraç ederek 2018 yılında 3 bin 494 adetlik otobüs ihracatı gerçekleştirdi. Üretimine başladığı 1968 yılından bu yana toplam 88 bin 573 adet otobüs üreten şirketin, otobüs ihracat hacmi ise ilk ihracatın yapıldığı 1970 yılından bu yana toplam 53 bin 614’e ulaştı.

1,2 MİLYAR EURO İHRACAT GELİRİ

Mercedes-Benz Türk’ün Türkiye’de üretimini gerçekleştirdiği her iki ürün grubu özelinde 2018 yılında ülke ekonomisine sağladığı ihracat geliri 1,2 milyar euroyu aştı. Günümüzde Türkiye’den ihraç edilen her 2 otobüsten 1’i ve her 10 kamyondan 9’u Mercedes-Benz Türk tarafından ihraç ediliyor. Şirket, ürünlerinin ihracatı ile Türkiye’nin ekonomisine sağladığı 1,2 milyar euroyu aşan katkıya ek olarak “Ar-Ge ve Bilişim Teknolojileri” alanlarında yurt dışına sağladığı hizmetler ile Türkiye’nin toplam hizmet ihracatı tutarına yaklaşık 80 milyon dolarlık katkı sağladı. Mercedes-Benz Türk, bu başarısı vesilesiyle 2018 yılı sonunda TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) tarafından belirlenen Türkiye’nin En Büyük 500 Hizmet İhracatçısı arasında yer aldı. Mercedes-Benz Türk’ün 2018 yılında 5. yılını kutlayan ve Almanya’dan Japonya’ya kadar 40’tan fazla ülkeye bilişim teknolojileri hizmeti sunan “Küresel IT Çözümleri Merkezi”nin de bu ödüle katkısı büyük oldu.

8,4 MİLYON EUROLUK YATIRIM İLE YENİ AR-GE MERKEZİ

Mercedes-Benz Türk; fabrikalarında ürettiği kamyon ve otobüslerin ihracatına ek olarak Hoşdere ve Aksaray’daki Ar-Ge merkezlerinde ve 2018’de beşinci yaşını kutlayan Küresel IT Çözümleri Merkezi’nde yürüttüğü çalışmaları ile yurt dışına mühendislik ve hizmet ihracatı gerçekleştiriyor. 2018 yılında 8,4 milyon euroluk yatırımla Türkiye’deki ikinci Ar-Ge merkezini faaliyete alan şirket, Daimler’in global ağı içerisinde tüm dünyaya kamyon yol testi onayı veren ve mühendislik hizmeti sunan tek merkez olma unvanını taşıyor. Bu merkez Daimler AG’nin Almanya, ABD, Brezilya, Çin, Hindistan ve Japonya’da bulunan Ar-Ge merkezleriyle birlikte küresel yetkinlik merkezlerinden biri kabul ediliyor. Şirketin 2005 yılında faaliyet aldığı ilk Ar-Ge Merkezi ise Hoşdere Otobüs Fabrikası bünyesinde bulunuyor ve otobüs ve kamyon ürün grupları özelinde çalışmalara imza atıyor.

1 MİLYON EUROLUK AKÜ ŞARJ ALANI İLE YÜZDE 100 VERİMLİLİK

Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda 1 milyon euroluk yatırım ile çok katlı merkezi akü şarj alanı kullanıma alındı. Bu alan ile şirket, şarj kapasitesi ve değişim süreleri bakımından yüzde 100’e varan verimlilik elde etti. Türkiye’de bir ilki hayata geçiren Mercedes-Benz Türk, alandaki özel makaralı raf sistemi ve akü değişim lifti aracılığıyla istif makinelerinin akü değişim operasyonunu çok hızlı ve etkin bir şekilde yönetebilir hale geldi. Geliştirilen bu yeni proje sayesinde fabrikanın akü şarj süreçlerinden kaynaklı karbon ayak izi yüzde 25’e varan oranda azaldı.

SÜER SÜLÜN: “LİDERLİĞİ ELDEN BIRAKMIYORUZ”

2018 yılını değerlendiren Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün, “2018 yılında daralan pazara rağmen otobüs ve kamyon pazarında gelenekselleşen lider konumumuzu koruduk. Aksaray Kamyon Fabrikamız ve Hoşdere Otobüs Fabrikamızda üretimimize aralıksız devam ederken; ihracat rakamlarımızı ikiye katladık. Bu sayede Türkiye ekonomisine 1,2 milyar euroyu aşan tutarda katkıda bulunduk. Yine 2018 yılında Türkiye tarihinde bir ilki gerçekleştirerek tek seferde 500 adetlik dev bir kamyon filosu teslimatına imza attık. Kamyon fabrikamızdaki üretim bandımızdan 250 bininci kamyonumuzu indirerek yeni bir rekor kırdık. Otobüs fabrikamızda ise 85 bininci otobüsümüzü büyük bir coşkuyla banttan indirdik. Mercedes-Benz Türk olarak bugün 6 bin 800’ü aşkın çalışanımızla birlikte çok büyük bir aileyiz. 2019 yılında pazarın bir miktar daha daralacağını öngörerek, ihracat rakamlarımızı artıracağımız, 13m Travego’yu pazara sunacağımız, yenilik ve ilklere imza atacağımız bir yıl olması için çalışmalarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.

TUFAN AKDENİZ: “VİTO İLE KENDİ PAZAR PAYI REKORUMUZU KIRDIK”

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz ise “Mercedes-Benz Türk olarak hafif ticari araç pazarında 2018 yılında gerçekleştirdiğimiz 7 bin 992 adetlik toplam satış ile 2017 yılına kıyasla karşılaştırmalı sınıf pazarındaki payımızı artırmayı başardık. Öğrenci ve personel taşımacılığının yanı sıra turizm ve şehir içi yolcu taşımacılığında da önemli bir yere sahip olan Sprinter araçlarımız ile geçen yıla oranla pazardaki konumumuzu güçlendirdik. Düşük ilk satın alma maliyeti, yüksek kalite standartları, yakıt ekonomisi, artırılan güvenlik donanımları, farklı kullanım alanlarına uygun geniş ürün yelpazesi ile segmentinin en iddialı aracı Vito ile ise gerçekleştirdiğimiz 3 bin 837 adetlik satış ile kendi pazar payı rekorumuzu kırmayı başardık. Ayrıca 2017 yılı sonunda Türkiye pazarı ile tanıştırdığımız Mercedes-Benz markasının ilk pick-up aracı ve segmentindeki tek premium seçenek olan X-Class ile bin 373 adetlik bir satışa imza attık ve bununla birlikte Mercedes-Benz dünyasında Avrupa üçüncüsü olmayı başardık. Bu başarı bizler için büyük bir gurur kaynağı oldu. 2019 yılında özellikle turizmin hareketlenmesi ile turizm yolcu taşımacılığı alanında bir artış olacağını öngörüyoruz. Her yıl olduğu gibi bu yeni yılda da yeni stratejilerimiz çerçevesinde hafif ticari araç satışlarımızı artırmaya ve pazardaki konumumuzu güçlendirmeye yönelik çalışmalarımıza devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

HER İKİ ARAÇTAN BİRİNİ FİNANSAL HİZMETLER KREDİLENDİRDİ

Türkiye’de 2018 yılında satılan her 2 Mercedes-Benz marka araçtan 1’i Mercedes-Benz Finansal Hizmetler tarafından kredilendirildi. Şirket, taşıt kredisinin yanı sıra sigorta hizmetleri de sundu. Mercedes-Benz Türk tarafından 2018 yılında satılan otobüs, kamyon, hafif ticari araç ve otomobillerin yüzde 40’ı Mercedes-Benz Finansal Hizmetler tarafından sigortalandı.

19 Şub 2019
Benzer Haberler
MERCEDES-BENZ TÜRK STARTUP 2018 YARIŞMASI BAŞLADI
Kategori: Güncel Haberler
MERCEDES-BENZ TÜRK’E 50. YILINDA İKİ ÖZEL ÖDÜL
Kategori:
MBT’TEN AZ-AL TURİZM’E 20 SPRINTER OKUL SERVİSİ
Kategori:
Yazarlar

ARTIK GÜNDELİK HAYATA DÖNMEK LAZIM

İLHAM VEREN KONUŞMALAR