18 Şub 2019

TÜKETİCİ HAYATININ KONTROLÜNÜ GERİ KAZANMAYA ÇALIŞIYOR

Ford, dünya çapında 13 binden fazla tüketiciyle görüşerek hazırladığı 2019 yılı Trend Raporu ile dünyadaki değişimi tetikleyen tüketici davranışı eğilimleri hakkındaki öngörülerini açıkladı. Trend Raporu doğrultusunda tüketici beklentilerini odağına alarak geleceğe yönelik önceliklerini şekillendiren, yeni araç tasarımlarının şekillenmesinden Ford Co-Pilot360 gibi sürücülerin kendilerini güvende hissetmelerini sağlayan yeni sürüş destek teknolojilerinin geliştirilmesine kadar pek çok alanda bu araştırmaları kullanan Ford’un hazırladığı rapor; günümüzde değişimin en önemli sebebinin yüzde 87 fikir birliği ile teknoloji olduğunu yansıtıyor ve 10 tüketiciden 8’inin teknolojiyi iyi bir güç olarak gördüğü belirtiliyor.

DÜNYADA 10 YETİŞKİNDEN 8’İ TEKNOLOJİYİ ‘İYİ BİR GÜÇ’ OLARAK GÖRÜYOR

Trendlerin, tüketicilerin hayatındaki değişimleri nasıl etkilediğini ortaya koyan 2019 yılı Trend Raporu’nda, yetişkinlerin teknolojiye yaklaşımına dair dikkat çeken bilgiler öne çıkıyor:

• Dünya çapında yetişkinlerin neredeyse yarısı, herhangi bir konuda yaşadıkları korkunun kendilerini değişime yönlendirdiğini söyledi; ankete katılanların 10’da 7’si, harekete geçme nedenlerinin değişim olduğunu belirtti.

• Ankete katılanların yüzde 87’si, günümüzde değişimin en büyük itici gücünün teknoloji olduğunda hemfikir; dünyada 10 yetişkinden yaklaşık 8’i teknolojinin “iyi bir güç” olduğuna inanıyor.

• Dünya çapında yapılan anket, yetişkinlerin yüzde 67’sinin, çocuklarının bir yabancıyla seyahat etmelerindense otonom araçta seyahat etmelerini tercih ettiğini ortaya koydu.

• Ankete katılanların yüzde 45’i, mobil cihazlarından ayrılabilen kişilere imrendiklerini belirtti; 10 tüketiciden 7’si, kullandığımız cihazlardan ‘zorunlu bir şekilde’ uzaklaşmamız gerektiği fikrinde birleşti.

• Yetişkinlerin yüzde 84’ü, yaşamlarını iyileştirmek için 2018 yılı boyunca küçük adımlar attıklarını söyledi; bunların yüzde 92’si hâlâ bu adımlarla devam ettiklerini söylerken, yüzde 83’ü ise değişimin küçük adımlarla ilerlediğinde daha az korkutucu olduğunu kabul etti.

• Ankete katılan yetişkinlerin yüzde 84’ü ise şirketlerin yan fayda olarak “zihinsel sağlık günleri” düzenlemesi gerektiğini belirtti. Bu yanıtı verenler, farklı görüşlerin olumlu değişime sevk ettiğine inanıyor.

• Ankete katılanların büyük bir çoğunluğu, satın alma işlemi yaptıklarında, genellikle çevresel etkilerini göz önünde bulundurduklarını vurguladı.

• Katılımcıların yüzde 67’si ise teknolojinin işe gitmeyi kolaylaştırdığını belirtti.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN ŞUBAT SAYISINDAN OKUYABİLİRSİNİZ…

18 Şub 2019
Benzer Haberler
MB DEVREYE GİRDİ KUR ZİRVEDEN İNDİ!
Kategori: Ekonomi-Ticaret
SEÇİM BELİRSİZLİĞİ BİTTİ, GÖZLER ‘YENİ DÖNEM’DE
Kategori:
DÜNYA, 2 YILDA YAPAY ZEKAYA 46 MİLYAR DOLAR YATIRACAK
Kategori:
Yazarlar

ARTIK GÜNDELİK HAYATA DÖNMEK LAZIM

İLHAM VEREN KONUŞMALAR