14 Oca 2019

MAN ZORLU BİR YILDA PERFORMANSINI KORUDU

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2018 yılını değerlendirmek ve 2019 yılı beklentilerini paylaşmak adına bir basın toplantısı düzenledi. Otobüs, kamyon ve çekici pazarı yanında ikinci el ve satış sonrası hizmetler alanında sektöre yönelik 2018 gelişmelerinin aktarıldığı toplantıda MAN’ın yeni hafif ticari aracı TGE serisinin ilk tanıtımı da yapıldı. Toplantıya, MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. adına Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, İkinci El Satış Direktörü Aydın Yumrukçal, Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Şinasi Ekincioğlu ile Hafif Araç Satış Müdürü Cumhur Kutlubay katıldı.

MAN, SEYAHAT OTOBÜSÜNDE YÜZDE 14’LÜK PAZAR PAYINI KORUDU
Türkiye otobüs pazarını ve MAN’ın pazardaki yerini değerlendiren Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, seyahat otobüslerinde 2017 yılında yüzde 45 daralan pazarın, 2018 yılında da yaklaşık yüzde 30 düşüş yaşandığını belirtti. Türkiye seyahat otobüsü pazarında son 4, 6 ve 10 yıllık ortalamaların bin 200’lü adetlerde olduğunu hatırlatan Can Cansu, 2018 yılı 10 aylık sonuçlarına göre 369 aracın tescil edildiği bilgisini verdi. MAN’ın ise, müşteriler tarafından yoğun talep gören yeni Lion’s Coach’un da etkisi ile yüzde 14’lük pazar payını koruduğunu kaydeden Cansu, “MAN olarak sektörün tüm beklentilerini karşılamak adına 2018 yılında pazara, 2 aks 13 metrelik yeni ürünlerimizi sunduk. 2 aks 13 metrelik yeni MAN Lion’s Coach, 2+1 koltuklu modellerde 41 yolcu, 2+2 koltuklu modellerinde de 55 yolcu olmak üzere, ayrıca daha rahat koltuk arası mesafeleri ile işletmeci açısından önemli ve rakipsiz avantajlara sahip bir seyahat otobüsüdür. Standart koridorsuz düz zemini, yolcu bölümündeki tavan yüksekliği, ultra ince ve ergonomik yolcu koltukları ile kendi segmentinin en ferah araçlarından olan MAN Lion’s Coach, etkileyici tasarımı ve yenilenen yapısı ile sunduğu tüm bu benzersiz avantajlarla birlikte en çok talep gören model konumunda olmaya devam edecek. Yeni Neoplan Tourliner ise 2 aks 13 metre uzunluğunda olan yeni versiyonuyla, premium otobüs segmentinin en cazip modeli olmaya devam edecektir” dedi. Cansu, 2019 yılına ilişkin öngörülerini açıklarken 2018’e göre çok daha iyi bir yıl beklemediklerini ifade ederek durgunluğun devam etmesini bekledikleri pazarda MAN’ın segmentlerinde üst sınıfı oluşturan modelleri ile Türkiye otobüs pazarında fark yaratmaya devam edeceğini vurguladı.

KAMYONDA ÇİFT HANELİ PAZAR PAYINA ULAŞILDI
Büyük otoyol projelerine yapılan teslimatlarla yılın ilk 5 ayının pazarda MAN’ı iyi noktalara getirdiğini ancak Mayıs sonunda yaşanan kur dalgalanmalarının sektörü ciddi şekilde etkilediğini belirten Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, 12 ton üstü kamyon pazarında Ekim sonu itibari ile bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 27’lik bir daralma yaşandığına dikkat çekti. MAN’ın Ekim sonunda yüzde 11 ile çift haneli pazar payına ulaştığını açıklayan Sara, ithal kamyon pazarında ise lider olduklarını kaydetti. 2018 yılında çekici segmentinde atılım yaptıklarını ifade eden Sara, “Uluslararası nakliye sektörünün güçlü isimlerine yapılan yüksek adetli satışlar sonrasında, pazar payındaki artışın yanı sıra 2018 yılında müşteri memnuniyeti sonuçlarında da her yıl olduğu gibi pozitif gelişim gösterdik” dedi. Yıllardır ciddi bir büyüme gösteren inşaat segmentinde artık büyümenin duracağını ve çekici tarafında satışların artacağını vurgulayan Serkan Sara, 2019 yılının ilk 6 ayında pazarın durgun olmasının beklendiği öngörüsünü aktararak, “MAN, Türkiye kamyon pazarına olan inancı ile tüketicilerin ihtiyaçlarını en doğru, en efektif araçlarla karşılamaya ve müşteri odaklı satış organizasyonu ile her alanda öncü ve lider marka olmaya 2019 yılında da devam edecektir” diye konuştu.

İKİNCİ EL SATIŞLARININ YÜZDE 80’İ YURT DIŞINA GERÇEKLEŞTİ
İkinci El Satış Direktörü Aydın Yumrukçal ise 2018 yılında yurt dışına yapılan satışların daha da önem kazandığına işaret ederek şunları söyledi: “Özellikle yılın ikinci yarısında hareketlenen döviz kurları ve yükselen kredi faizleri yılın ikinci 6 aylık bölümündeki satış adetlerini ciddi oranda etkiledi. MAN TopUsed 2. el piyasasındaki bu durgunluğu yurt dışı satışları ile bir nebze de olsa kompanse edebildi. Bu bağlamda MAN TopUsed, yılın ilk 6 aylık bölümünde satışlarının yüzde10’unu yurtdışına gerçekleştirirken, ikinci yarıda ise bu oran yüzde 80’e ulaştı. Bir taraftan hızla artan döviz kurları, diğer taraftan geçmişte alınan döviz bazlı kurların yurt içi taşıma fiyatları ve maliyetleri ile adeta karşılanamayacak durumda olması, şehirlerarası yolcu taşımacılığı sektörünü her geçen gün daha da zora koşuyor. Diğer taraftan artan maliyetler bireysel otobüsçüyü tamamen sektör dışına itti. Gerileyen yurtiçi pazarını, Almanya, Yunanistan, Bulgaristan, Belçika, Bosna, İtalya, Makedonya, Polonya ve daha birçok ülkelere yapmış olduğu ihracat ile kompanse eden MAN TopUsed, 2018 yılında yaptığı toplam satışların yüzde 60’ını ihraç edebilme başarısını gösterdi.” Yumrukçal, MAN TopUsed olarak en kısa zamanda Mersin bölgesine ilave bir satış noktası açmayı hedeflediklerini söyledi.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN OCAK SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

14 Oca 2019
Benzer Haberler
MAN ZORLU BİR YILDA PERFORMANSINI KORUDU
Kategori: Ticari Araçlar
MAN YEDEK PARÇALARDA GARANTİ SÜRESİ 2 YILA ÇIKTI
Kategori:
REFERANS, 34 ARAÇLIK SON YATIRIMINDA DA MAN’I SEÇTİ
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

PİYASALARA YAZ NE ZAMAN GELİR?

YENİ OYUN MU ESKİ OYUN MU?