14 Oca 2019

YENİ YILDA AKILLI VERİ YÖNETİMİ’NDE ÖNE ÇIKACAK 5 TREND

DAVE RUSSELL | VEEAM ÜRÜN STRATEJİSİ BAŞKAN YARDIMCISI
Günümüz dünyası veriye bağlı olarak çok hızlı bir şekilde değişiyor. İster dışarıdan bir müşterinin işlemi isterse de bir çalışanın yaptığı iş olsun her süreç bir veri izi bırakıyor. İnsan ve makine tarafından oluşturulan veri geleneksel iş verisinden 10 kat daha hızlı artıyor ve makine verisi de geleneksel iş verilerinden 50 kat hızlı artıyor. Her gün değişen veriyi kullanma ve etkileşim içinde olma şeklimiz sonucunda, iş çevikliği ve operasyonel verimliliği iyileştirecek yeniliklerin sayısı da oldukça çoğaldı. Bu ortamda büyük ölçekli şirketlerin bir adım önde olmak ve müşterilerine daha iyi hizmet sunabilmek için akıllı veri yönetimi taleplerini anlaması çok önemli. İşte 2019’da, karar vericilerin bilmesi gereken EMEA pazarına yönelik 5 önemli trend:

ÇOKLU BULUT KULLANIMI VE BUNDAN FAYDALANILMASI ARTACAK
McKinsey & Company’nin bir raporu 2005’den bu yana Asya’ya doğru olan veri akışının en azından 45 kat arttığını göz önüne seriyor. Kuzey Amerika ve Avrupa gibi kilit bölgelerden gelen veri hızlı bir şekilde sırasıyla 1000’den 5 bin Gbps’e, 5 binden 20 bin Gbps’e yükseldi. 2005’teyse bu sayılar 100-500 Gbps ve 50 Gbps’in altındaydı. Şirketlerin yurtdışında daha fazla operasyonlarının olması ve teknolojiye olan bağlılık hiç olmadığı kadar artarken, çoklu bulut kullanımının artması da kaçınılmazdı. IDC, müşterilerin 2021’de bulut bilişim ve ilgili hizmetlere 2016’da yapılanın iki katından fazla yani yaklaşık 554 milyar dolar harcayacağını öngörüyor. Şirket içindeki veri ve uygulamaların modası geçmeyecek ama verinizin yayılım modelleri şirket için, SaaS, IaaS, yönetilen bulutlar ve özel bulutların artan bir şekilde birbirinin içine geçmesiyle genişleyecek. Zamanla daha fazla iş yükünün şirket dışında bulunacağını tahmin ediyoruz. Ama bu dönüşüm yıllar içinde gerçekleşecek ve inanıyoruz ki bu gerçeklik için bugünden kendimizi hazır tutmamız çok önemli.

2019’DA FLASH BELLEK ARZI AZALACAK FİYATLAR YÜKSELECEK
Bu yılın Ekim ayında Gartner tarafından yayınlanan bir rapora göre 2019 ortasında flash bellek arzının küçülmesi bekleniyor. Çin’in bellek üretiminin artmasına bağlı olarak fiyatların sonradan sabitlenmesi bekleniyor. Daha fazla tedarik ve iyileştirilmiş fiyatlandırma, genellikle en son 14 günlük yedekleme ve çoğaltma verisine ev sahipliği yapan operasyonel kurtarma alanında flaş kurulumunun daha fazla kullanılmasına neden olacaktır. Bu daha büyük flaş kapasitesinin, yedeklenmiş makine görüntülerinin (veya kopya veri yönetimi) anlık montajlanarak daha geniş bir şekilde kullanımına yol açtığını görüyoruz. Kopya veri yönetimi yetkinliği sunan sistemler daha iyi iş sonuçlarının yanında erişilebilirliğin de ötesinde değer sağlayacak. Yedekleme ve kopya veriden yararlanmaya yönelik örnek kullanımlar DevOps, DevSecOps ve DevTest, yamalama testini, analitiğini ve raporlamayı içeriyor.

KESTİRİMSEL ANALİTİK YAYGIN HALE GELECEK
Kestirimsel analitik pazarının 2022’de 12,41 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu da yüzde 22,1’lik yıllık bileşik büyüme oranıyla 2017’nin yüzde 272 üstünde olacağı anlamına geliyor. APAC bölgesinin bu tahmin döneminde en yüksek yıllık bileşik büyüme oranıyla büyüyeceği tahmin ediliyor. Kestirimsel analitik telemetri verisini temel alıyor. Gerçekte makine öğreniminin etkin olduğu rehberlik ve öneriler ana akım ve yaygın hale gelmesi en olası kategorilerden biri olacak. Makine öğrenimi öngörüleri yeni değil ama işletmelerin kurduğunuz ve sorumlu olduğunuz altyapılarından daha çok faydalanmaları için örnek uygulama yapılandırmaları ve kurallarını da içeren imza ve parmak izlerini kullanmaya başladıklarını göreceğiz. Kestirimsel analitik ya da tanılayıcı kesintisiz çalışan operasyonları gerçekleştirmemize yardımcı olurken sistemlerin en iyi şekilde kullanılması için uygulanan yönetimsel yükü de azaltacak. Bu yetkinlik BT organizasyonlarının giderek daha fazla veri ve daha sıkı hizmet seviyesi hedeflerine sahip daha çeşitli bir çevreyi yönetmesi gerektiğinden hayati önem taşımaktadır. Kestirimsel analitik çok daha ana akım haline geldikçe SLA’ler (Hizmet Seviyesi Anlaşmaları) ve SLO’lar (Hizmet Seviyesi Hedefleri) artıyor. İşletmelerin SLE’leri (Hizmet Seviyesi Beklentileri) ise daha da yükseliyor. Bu da daha fazla yardıma ve işletmenin bizden beklediğini sağlamaya yaracak daha fazla istihbarata ihtiyacımız olduğu anlamına geliyor.

14 Oca 2019
Benzer Haberler
YENİ YILDA AKILLI VERİ YÖNETİMİ’NDE ÖNE ÇIKACAK 5 TREND
Kategori: Teknoloji
SEÇİMLERE AZ KALA
Kategori: Yazarlar
CIO’LAR DAHA ÇOK YÖNETİM DESTEĞİ BEKLİYOR
Kategori: Yönetim
Yazarlar

PİYASALARA YAZ NE ZAMAN GELİR?

YENİ OYUN MU ESKİ OYUN MU?