11 Oca 2019

KUVEYT TÜRK’TEN ENGELLİLERE İŞARET DİLİNDE HİZMET

Dijital dönüşümü ve teknolojiyi odağına alan Kuveyt Türk Katılım Bankası, 2013 yılında bir ilke imza atarak ATM’nin pratikliği ile şubelerin zengin hizmetlerini bir arada sunan XTM’leri geliştirmişti. Bankacılık işlemlerini video görüşme üzerinden self servis yapma imkânı da sunan XTM’ler işlevselliğiyle ve hızıyla müşterilerden yoğun talep görüyor. Müşterilerine sıra dışı bir deneyim sunan Kuveyt Türk, bu kez XTM’lerde işaret dilinde hizmet vermeye başlayarak bir ilki daha gerçekleştirmiş olacak.

ORAL: “DİJİTALLEŞME ARTTIKÇA MÜŞTERİLERİMİZİN BEKLENTİLERİ DEĞİŞİYOR”
Kuveyt Türk’ün Ar-Ge merkezlerinde geliştirilen XTM’ler ve işitme engellilere yönelik işaret dilinde bankacılık hizmeti, 14 Aralık’ta düzenlenen toplantıyla basın mensuplarına tanıtıldı. Kuveyt Türk Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Oral, dünya genelinde dijitalleşme arttıkça müşterilerin banka şubelerine yönelik beklentilerinin değiştiğine dikkat çekerek konuşmasına başladı. Oral, “Günümüz müşterileri, bankalarından hem daha hızlı ve sürekliliği olan hizmetleri bekliyor hem de bankalarıyla yüz yüze iletişime önem veriyor. Türkiye’de bir ilk olarak 2013 yılında üretmeye başladığımız ve zamanla geliştirdiğimiz inovasyon ürünü XTM cihazlarımızla biz, tam olarak bu yönde bir hizmet veriyoruz. Müşterilerimiz XTM cihazlarımız aracılığıyla çağrı merkezimize bağlanıyor ve bankacılık işlemlerini video görüşme sayesinde hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Dijital bankacılık kanalı olarak konumlandırdığımız XTM’ler sayesinde yeni istihdam alanları oluşturuyoruz” dedi.

TEK TUŞLA İŞARET DİLİNDE BANKACILIK HİZMETİ
XTM’lerin müşterilerle görüntülü iletişim kurabilme özelliğini işitme engelliler için pozitif bir değere dönüştürmeyi hedefleyerek ‘işaret dili bankacılığı’nı geliştirdiklerini belirten Mehmet Oral, “İşitme engelli müşterilerimiz tüm bankacılık işlemlerini tek tuşa basarak başlatabiliyor. Bir işitme engelli vatandaşımız, müşterimiz olsun veya olmasın, XTM şubelerimizden görüntülü olarak çağrı merkezimize bağlandığında karşılarına işaret dilini bilen bir uzmanımız çıkıyor. Bankamızda hesabı yoksa kısa sürede hesabını açabiliyor. Müşterilerimiz para transferinden kıymetli maden alım satımına kadar pek çok bankacılık işlemini kolayca gerçekleştirebiliyorlar. İşaret dili bankacılığıyla sayıları 3 milyonu aşan işitme engelli vatandaşımızın hayatı kolaylaştırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

ENGELLİLERE YÖNELİK PROJELER DEVAM EDECEK
İşaret dilinde bankacılık uygulamasının Kuveyt Türk’ün teknoloji ve inovasyonla birlikte büyük önem verdiği kurumsal sosyal sorumluluk anlayışının bir sonucu da olduğunu belirten Mehmet Oral, “XTM’ler aracılığıyla işitme engelli vatandaşlarımıza verdiğimiz bu hizmetle tüm toplumda farkındalık oluşturacağımıza inanıyoruz. Ayrıca Kuveyt Türk olarak en büyük hedeflerimizden biri hem geleneksel şubelerimizde hem de XTM’lerimizde engelsiz bankacılık hizmetini en üst kalitede vermek. İşitme engelli vatandaşlarımızın yanı sıra görme ve bedensel engelli vatandaşlarımıza yönelik projeler de geliştiriyoruz” açıklamasında bulundu.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN OCAK SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

11 Oca 2019