11 Oca 2019

KOBİ’LER 2019’A İYİMSER YAKLAŞIYOR

TOBB verilerine göre Türkiye’de istihdamın yüzde 75,8’i KOBİ’ler tarafından sağlanıyor ve ekonomimizin en önemli yapı taşını bu segment oluşturuyor. Hizmet sektöründe çalışan KOBİ’lerin iş alanları tadilattan, nakliyeye, butik pastacılıktan fotoğrafçılığa kadar çok geniş bir alanı kapsıyor. Türkiye’nin hizmet alanında en büyük online platformu Armut’un, hizmet verenleri arasında yer alan 300 binin üzerinde KOBİ ile gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçları umut veriyor. Genel sektörlerin ve 2018 yılının değerlendirildiği araştırmaya, 55 ilden 2 bin 562 KOBİ yanıt verdi. Sonuçlar KOBİ’lerin 2019’dan umutlu olduğunu gösteriyor. Araştırma verilerine göre KOBİ’lerin yüzde 42’si 2018 yılında büyürken yüzde 67’si 2019 yılının daha iyi geçeceğini düşünüyor.

KOBİ’LER 2019 EKONOMİSİNE OLUMLU BAKIYOR
Araştırmaya katılan hizmet verenlerin yüzde 67’si 2019 yılının daha iyi geçeceğini ya da değişiklik olmayacağını düşünüyor. 2019 yılına daha karamsar bakanların oranı sadece yüzde 33. 2019’un daha iyi geçeceğini düşünenler arasından toplanan cevaplarda; ülke ekonomisinin 2019’da gelişeceğini düşünenler, kur dalgalanmalarının azaldığına dikkat çekenler ve Armut üzerinden aldığı iş fırsatları arttığı için önümüzdeki yılında daha iyi geçeceğini düşünenler çoğunlukta.

KOBİ’LERİN YÜZDE 42’Sİ 2018 YILINDA İŞİNİ BÜYÜTTÜ
Katılımcıların yüzde 42’si 2018 yılında işlerini büyüttüğünü belirtiyor. 2018 yılında işindeki değişimi; daha çok müşteri kazanmak, yeni ekipman/araç almak, yeni mağaza açmak, yeni sektörlere giriş yapmak ve Armut’tan aldığı işlere gelen referanslarla yeni müşteriler kazanmak olarak anlatan KOBİ’ler, işlerindeki değişim ve gelişimden memnun. 2018 yılında işini büyüttün mü sorusuna verilen cevaplarda kadın-erkek dağılımı incelendiğinde, kadınların yüzde 45’inin 2018 yılında işlerini büyüttüğü görülüyor. Erkeklerde bu oran yüzde 41. İşlerini büyüten KOBİ’lerin sektörlerine bakıldığında ise, yüzde 54 ile nakliye ve düğün-organizasyon sektörleri dikkat çekiyor. İşlerin büyüdüğü sağlık ve güzellik sektöründe ise bu oran yüzde 52'leri buluyor.

HER 4 KOBİ’DEN 1’İ YENİ MÜŞTERİLERE ULAŞMAKTA ZORLANIYOR
KOBİ’lerin sektörde en çok zorlandıkları konular arasında, yeni müşterilere ulaşmak öne çıkarken, bunu ekonomik değişiklikler ve rekabet izliyor. Araştırmaya katılan KOBİ’lerin yüzde 26’sı, yeni müşterilere ulaşma konusunda zorluklar yaşadıklarını söylerken, yüzde 19’luk bir kesim de en zorlandıkları konunun ülke ekonomisindeki değişiklikler olduğunu belirtiyor. Bunu, yüzde 16 ile sektördeki rekabet, yüzde 13 ile malzeme fiyatları ve yüzde 10 ile müşterinin güvenini ve beğenisini kazanma takip ediyor.

KOBİ’LERİN YÜZDE 91’İ YAPTIKLARI İŞLERDEN MUTLU
Hizmet sektörünü online ortama taşıyan Armut’un, araştırmaya katılan KOBİ’lerinin yüzde 91’i yaptığı işi sevdiğini belirtiyor. Yaptıkları işte onları en çok neyin mutlu ettiği sorulduğunda ise müşteri memnuniyeti sağlamak, üretebilmek, bunları müşterilerle paylaşabilmek, yeni insanlarla tanışmak, çevresini genişletmek, kendi işinin sahibi olmak, müşterilerin mutlu anlarını paylaşmak, hayatlarına mutluluk katmak ve kendilerini işleri sayesinde geliştirebilmek cevapları öne çıkıyor. Yaptıkları işten mutlu olmadığını belirten yüzde 9’luk grup, en çok zorlandıkları konular kalifiye eleman bulamamak, ekonomik belirsizlik ve kalite yerine fiyat odaklı müşteriler olduğunu söylüyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN OCAK SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

11 Oca 2019
Benzer Haberler
KOBİ’LER 2019’A İYİMSER YAKLAŞIYOR
Kategori: Ekonomi-Ticaret
Yazarlar

2019 YILI SENARYOLARI

İLERLEMENİN MERKEZİNDE UMUT VARDIR!