17 Ara 2018

TÜRK FİRMALARDA DİJİTAL LİDERLERİN ÖNEMİ ARTIYOR

KPMG’nin Harvey Nash ile 20 yıldır gerçekleştirdiği CIO araştırması “Dönüştürücü CIO” açıklandı. Araştırmaya bu yıl 84 ülkeden 3 bin 958 BT lideri katıldı. Yüzde 12’sini kadın BT liderlerinin oluşturduğu katılımcılar, şirketlerde bilgi teknolojilerinin yönetimindeki dönüşüme ışık tutuyor. “Dönüştürücü CIO” başlığıyla hazırlanan rapora göre, teknolojiyle birlikte CIO’ların görevi de değişiyor. Şirketlerde dijital dönüşüm liderlerinin rolü artarken, tüketicilerin veri güvenliği alanında artan bilinci, veri gizliliği CIO’ların gündem maddeleri arasında yer alıyor. Türk şirketlerinin yüzde 52’sinde dijital dönüşüm lideri veya dijital dönüşüm sorumlulukları yüklenmiş bir yönetici bulunduğunu gösteren araştırmaya göre müşteri odaklılığın kârı artırdığı görülüyor.

BT LİDERLERİNİN BÜTÇELERİ DE ÇALIŞAN SAYILARI DA ARTTI
Dönüştürücü CIO araştırmasına göre BT liderlerinin yüzde 49’u geçtiğimiz yıl bütçe artışı yaşadı; bu da 13 yılda görülen en yüksek oran. Türkiye’deki bütçe artış oranı ise yüzde 40. Yine BT liderlerinin yüzde 47’si çalışan sayısının arttığını belirtti. Bu da son 10 yılın en yüksek oranı. Buna karşılık CIO’ların etkisinin artığını söyleyen BT liderlerinin oranı yüzde 8 azaldı. Araştırmaya katılanların yüzde 49’u önümüzdeki bir yılda da bütçelerinde artış bekliyor. Artış bekleyen sektörler arasında ilk 3 sırayı eğlence ve konaklama (yüzde 60), teknoloji (yüzde 53) ve profesyonel hizmetler (yüzde 53) alıyor. Yine araştırma sonuçlarına göre artık teknoloji bütçesinin tamamı BT içinde kalmıyor. “Gölge BT” eğilimi son dört yıldır yükselmeye devam ediyor. Kuruluşların yüzde 44’ünde teknoloji harcamalarının en az onda biri BT departmanı dışında kontrol ediliyor. Tüm katılımcıların üçte ikisi (yüzde 67) BT harcamalarının “yüzde 5’inden fazlasının” kendi departmanları dışında yönetildiğini ifade ediyor.

TÜRK ŞİRKETLERİNİN YÜZDE 52’SİNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM LİDERİ VAR
CIO görevinin daha stratejik hale geldiğine dair inanış, geçen yıl büyük bir sıçramayla ulaştığı yüzde 71’lik orana göre önemli ölçüde düştü. Neredeyse her 10 katılımcıdan biri (yüzde 9) CIO görevinin daha az stratejik hale geldiğini ve bu durumun, fonksiyonlarının işletme açısından önemli değişiklikler yaratması yerine daha çok “mevcut durumu koruması” şeklinde olduğunu düşünüyor. Teknoloji ve strateji tek başına dijital bir vizyona sahip olmada yeterli görülmüyor. Dijital liderlerin yüzde 59’u ile müşteri odaklı liderlerin neredeyse yarısı, kuruluşlarında uygun bir kültür olmadığı takdirde dijital stratejilerinin başarısızlığa uğrayacağını düşünüyor. Araştırmaya katılan BT liderlerinin yüzde 49’u şu anda özel ya da vekâleten bir CDO’ları (dijital faaliyetlerden sorumlu kişi) bulunduğunu belirtiyor. CDO’su bulunduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 11, bu görevi CIO’nun yürüttüğünü belirtenlerin oranı yüzde 24. CDO’su bulunan kuruluşların da dijital yetkinlikler konusunda daha etkili olduğu dikkat çekiyor. Türk şirketlerinin yüzde 52’sinde dijital dönüşüm lideri veya dijital dönüşüm sorumlulukları yüklenmiş bir yönetici bulunuyor.

MÜŞTERİ ODAKLILIK KÂRI ARTIRIYOR
“Dijital Dönüşüm Lideri” araştırmasının ortaya çıkardığı bir başka veri ise müşteri odaklı kuruluşların geçen yıl rakiplerinden daha yüksek bir gelir artışı kaydettiği. Gelir artışı oranı küresel ortalamada yüzde 46’yken müşteri odaklı kuruluşlarda yüzde 57’lerde. Benzer bir tabloyu kârlılık konusunda da görmek mümkün. Küresel olarak yüzde 41’lik bir rakiplerle karşılaştırmalı kâr artışına karşılık, müşteri odaklı kuruluşların yüzde 52’sinin kârlılığı rakiplerinden yüksek oldu. Müşteri odaklı kuruluşların operasyonel öncelikleri arasında ilk sırayı yenilikçi ürün ve hizmetler geliştirmek alıyor, ikinci sırada ise işletme için tutarlı ve istikrarlı bir BT performansı sağlamak var. Öte yandan dijital stratejileri konusunda başarılı olan kuruluşlar, müşteriyi sağlam bir şekilde stratejilerinin merkezine alıyor ve teknoloji yatırımlarını, dönüşüm hedeflerinin genel kârlılıkla bağlantılı olmasını sağlayacak yollar buluyor. Dijital teknolojilerin kullanımında etkili olan kuruluşların yüzde 61’i gelirlerinde rakiplerine oranla daha fazla artış sağlıyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN ARALIK SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

17 Ara 2018
Benzer Haberler
OTOMOTİV SEKTÖRÜ TEKNOLOJİK DEVRİMİN EŞİĞİNDE
Kategori:
BANKA KÂRLILIĞINDA AVRUPA GERİLEDİ, TÜRKİYE YÜKSELDİ
Kategori: Ekonomi-Ticaret
TÜRK AİLE ŞİRKETLERİ 2018’DE CİROLARINI ARTIRDI
Kategori: Yönetim
Yazarlar

PİYASALARA YAZ NE ZAMAN GELİR?

YENİ OYUN MU ESKİ OYUN MU?