17 Ara 2018

KOBİ’LER SINIRLARI FACEBOOK İLE AŞACAK

Küçük ve orta ölçekli işletmeleri ve önemli paydaşları bir araya getirmeyi amaçlayan Sınırları Aşan Türkiye projesiyle, işletmeleri ve KOBİ’leri Facebook ve uygulama ailesini kullanarak büyümeleri ve sınırları aşmaları için desteklemek adına bir farkındalık kampanyası başlatılması hedefleniyor. Proje kapsamında ayrıca Facebook, Türkiye’deki yatırımını genişletmek adına Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Habitat işbirliğinde 2019 yılında İstanbul’da bir Girişimcilik ve Sosyal Etki Merkezi açacak. Projenin ilk ayağı olarak Deloitte Türkiye tarafından hazırlanan ‘Ekonomik ve Sosyal Etki Raporu’nun sonuçları açıklandı. Önümüzdeki dönemde, Facebook ayrıca işletmeler için eğitici içerikler, blueprint eğitim programları, yetenek ve mentorluk fırsatları geliştirerek Türkiye’deki dijital ve ekonomik ekosistem üzerindeki etkisini artıracak.

EVERSON: “209 BİN İSTİHDAM SAĞLANDI”
Küçük ve orta ölçekli işletmeleri ve önemli paydaşları bir araya getiren “Sınırları Aşan Türkiye” projesinin duyuru toplantısı, Facebook Küresel Pazarlama Çözümleri Başkan Yardımcısı Carolyn Everson, Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, TOBB Başkan Yardımcısı Ayhan Zeytinoğlu, TOBB Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Ali Sabancı ve Habitat Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sezai Hazır’ın katılımıyla gerçekleşti. Facebook Küresel Pazarlama Çözümleri Başkan Yardımcısı Carolyn Everson, toplantıda Facebook’un Türkiye’ye verdiği önemden bahsederken, Facebook’un, platformları aracılığıyla Türkiye ekonomisine 15,3 milyar lirası katma değer ve bu katkıları sonucunda ülkede 209 bin istihdam sağlandığını belirtti. Everson, aynı zamanda projeye ilişkin olarak, “Türkiye’de ekonominin büyümesi ve istihdamın yaratılması adına inanılmaz fırsat görüyoruz” ifadelerini kullandı.

MATRAŞ: “1,7 MİLYON AKTİF KULLANICI”
Facebook’un Türkiye’deki KOBİ’lere sağladığı faydalardan bahseden Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş ise, projeyle ilgili şöyle konuştu: “TOBB ve Habitat Derneği ile birlikte, önümüzdeki sene Türkiye’de bir Girişimcilik ve Sosyal Etki Merkezi açmayı planlıyoruz. Bugünden itibaren KOBİ’lerle eğitimlere başlayacağız. Türkiye’nin ekonomik anlamda çok önemli bir dönemden geçtiği bu zamanda bunu yapabiliyor olmak bizi çok mutlu ediyor. Umarım Türkiye'ye olan inancımız diğer yabancı yatırımcılara da pozitif mesajlar verir, özellikle teknoloji alanında yeni bir dönemin Türkiye için başlangıcı olur. Dünyanın dört bir yanında, küçük ve orta büyüklükte işletmeler ekonomik ve sosyal büyümenin en önemli etkeni konumunda. Türkiye’deki insanların yüzde 80’i, Facebook üzerinden ülkedeki en az bir işletmeyle bağlantı kuruyor. 1,7 milyondan fazla küçük ve orta ölçekli işletmenin Facebook’ta bir işletme sayfası var. Bu sayılar bize gösteriyor ki Facebook uygulama ve hizmetleri ailesi ülkemizdeki KOBİ’lerin en büyük destekçilerinden. Facebook, Türkiye’deki işletmeleri dünyanın dört bir yanından 2,3 milyar, Türkiye’den ise 44 milyon insanla bir araya getirme potansiyeline sahip bir platform.”

ZEYTİNOĞLU: “MERKEZDEN İŞLETMELERİN YARARLANMASINI SAĞLAYACAĞIZ”
TOBB Başkan Yardımcısı Ayhan Zeytinoğlu ise TOBB olarak İstanbul’u tüm bu coğrafyanın girişimcilik merkezi yapmak için çalıştıklarını vurgulayarak, “Yeni sanayi devriminin simgesi haline gelen Facebook ile İstanbulumuza bir inovasyon hub’ı kazandırmak için yola çıktık. Facebook, milyarlarca insanı birbirine bağlayan ve toplumsal fayda sağlamak isteyen toplulukların etkisini artıran, dünyanın en önemli teknoloji şirketlerinden biri. Bu proje kapsamında açılacak olan merkezden işletmelerin yararlanması için TOBB olarak çalışacağız. Rüzgar esmeye başlayınca kimileri duvar örer, kimileri yel değirmeni yapar. Biz Türk iş dünyası olarak yel değirmeni yapan tarafta olmak için çalışıyoruz” diye konuştu. TOBB Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Ali Sabancı ise Türkiye’nin teknolojide geldiği noktaya işaret ederek, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın iş dünyasından gelmesi nedeniyle, girişimcilere verdiği destek ve önemden bahsetti. Sabancı, Girişimcilik Merkezi’nin 2009 yılında açılmasının çok önemli olduğunu vurguladı.

GÜNAYDIN: “FACEBOOK PAZARLAMA VE SATIŞ KABİLİYETİNİ DÖNÜŞTÜRÜYOR”
Projenin ilk ayağı olarak Deloitte Türkiye tarafından hazırlanan Ekonomik ve Sosyal Etki Raporu ile ilgili bilgi veren Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Direktörü Alper Günaydın şunları söyledi: “Facebook platformları, kolay kullanımı, global erişimi ve müşteri hedefleme yetkinlikleri ile işletmelerin pazarlama ve satış kabiliyetlerini dönüştürüyor, sınır ötesi ticareti kolaylaştırıyor ve dijitalleşme ile işletmelerin verimliliğini artırıyor. Bunların neticesinde tüketici harcamalarının ve tedarik zinciri boyunca ekonomik aktivitenin artması, Türkiye ekonomisini canlandırıyor ve istihdam sağlıyor.”

TÜRKİYE’DE FACEBOOK ÜZERİNDEN YARATILAN KATMA DEĞER 15,3 MİLYAR TL
“Sınırları Aşan Türkiye” projesinin ilk ayağı olan ve Deloitte’in hazırladığı ekonomik ve sosyal etki raporunun etkileşimle ilgili bulgularına göre; Türkiye’deki Facebook platformlarını kullanan tüketicilerin yüzde 80’den fazlası mesajlaşma platformlarından WhatsApp, Instagram Direct ve Facebook Messenger’ı kullanarak işletmelerden ürün ve bilgi alıyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN ARALIK SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

17 Ara 2018
Benzer Haberler
KOBİ’LER SINIRLARI FACEBOOK İLE AŞACAK
Kategori: İş Dünyası
F-TİCARET BEKLENENİ VEREMEDİ Mİ?
Kategori: Ekonomi-Ticaret
Yazarlar

SEÇİMLERE AZ KALA

İŞİN ÖZÜ!