20 Kas 2018

4 TEKERİNDE 4 MARİFET: VITARA S

Bu ayki konuğum Suzuki’nin amiral gemisi Vitara. B-SUV segmentine ilginin giderek arttığı günümüzde Suzuki de yeniliklerine ve tasarımsal ayrıntılara önem verenlerden. Dinamik bir dizayn taşıyan Vitara, S paketiyle çok daha spor bir görünüme sahip. Farklı tasarlanan ön ızgara, siyah jantlar ve koyu renkli tavanı aracın spor duruşunu pekiştirir nitelikte. Araçta enerji tasarrufu sağlayan LED farlar kullanılmış. Kırmızı projektör kapakları farlara renk katarak tasarımını ön plana çıkarmış. Yine LED tasarlanan gündüz farları ve kötü hava koşullarında kurtarıcı olan sis farları da güvenliği büyük oranda artırıyor. Tasarım çizgileri de aracı benzerlerinden ayıran özelliklerden. SUV modellerde görmeye alışık olduğumuz yüksek çamurluk, bunun yanında çıkıntılı çamurluk detayları kalın C sütunu tasarım ve çizgileriyle rakiplerinden ayrılıyor. Araçta kullanılan karakteristik siyah jantlar daha hırçın bir hava katmış. İstanbul koşullarında siyah jant tercihi çok mantıklı bir seçim. Yol üzerindeki asfalt ve çeşitli petrol atıkları sebebiyle yeni temizlenen bir aracın dahi jantları kısa sürede siyahlaşıyor ve çirkin bir hal alıyor. Suzuki bu jant modeliyle -düşünmediyse bile- bu olumsuzluğun önüne geçmiş.

4 KİŞİLİK BİR AİLE İÇİN İDEAL
Bagaj hacmine gelecek olursak gayet yeterli. Bagajı ilk açtığınızda herhangi bir eşiğin olmaması dikkat çekiyor. Fakat zemindeki platformu kaldırarak hacmi artırmanız mümkün. Bagajda sağda ve solda iki adet cep bulunuyor ve böylece gereksiz yer kaplayan küçük ebattaki malzemeler için yeterli bir alan sunuyor. Ayrıca bagajda bir adet de 12 wolt’luk soket bulunuyor. Uzun yolculuklarda araç dolabı gibi önemli aksesuarları bu sayede rahatça kullanma imkanı sunulmuş. Ayrıca arka kotluların yatırılabiliyor olması hacimce büyük eşyaların da taşınmasına olanak sağlıyor. Başarabilirseniz buzdolabı bile taşıyabilirsiniz. İki çocuklu 4 kişilik bir aile için yeterli bir bagaj olduğunu söyleyebilirim. Gözüme çarpan tek aksaklık bagaj kapsının biraz zor kapanması. Böyle bir araçta elektroniğini görmeyi isterdim. Aracın iç hacmine geçtiğimizde ise beni memnun eden birçok detayla karşılaştım. Aracın saklama cepleri oldukça kullanışlı. Vites önünde bulunan derin cep, telefon ve benzeri sürekli el altında olması gereken eşyalar için ideal bir yapıya sahip. Sağ ve sol ön kapılarda bulunan cepler de hacimsel olarak ideal. Benim için en önemlisi kolçak bulunması. Sürüşte rahatıma düşkünüm ve kolçak olmazsa olmazım. Vitara bu yönden de benim gönlümü almayı başarıyor. Arka kısımlarda kapı panelleri ve koltuk arkası cepleri standart bir depolama sağlıyor.

FERAH KABİN
Kabin içi oldukça ferah ve rahat. Tavan yüksekliği sınıfının ölçülerinde ve tatminkar. Arka bölüme geçtiğimizde koltuk mesafesi yeterli. 2,5 metrelik aks mesafesi bu bölümün biraz kısa olmasına sebep olmuş. Arka koltuk üçüncü kişi de düşünülerek tasarlanmış. Şaft tünelinin fazla yüksek olmaması ortadaki yolcuya artı bir konfor sağlıyor. Aracın ön koltukları açı ayarlı olarak tasarlanmış. Bu özellikte bir araç için daha azı düşünülemezdi doğrusu. Fakat koltukların manuel ayarlanması biraz canımı sıktı. Maliyetinin satışa olumsuz yansımaması için yapılan bu tür küçük dokunuşlar her ne kadar başarılı olsa da ben Vitara’da elektronik bir kontrol beklerdim. Aracın direksiyonu tutuş ve konfor olarak yeterli düzeyde. Hidrolik sistem başarılı tasarlanmış, araç dönüşlerde ve uzun yolda oldukça rahat bir kullanım sağlıyor.

RENK VE DETAYLAR FARK YARATIYOR
Aracın iç detayları kaliteli bir görünüm kazandırmış. Havalandırmalara eklenen kırmızı hatlar daha spor bir görünüm katmış. Aynı kırmızı detayları aracın iç kısmında birçok yerde görebilmemiz mümkün. Direksiyon deri tasarıma sahip. Kırmızı dikişleri ve ideal tutuş pozisyonunda delikli bir deri kullanılması şık bir hava katmış. Direksiyonda teleskopik ve eğim ayarı mevcut. Bu sayede oturuş konumunuza göre istediğiniz ölçüde ayar yapabilmeniz mümkün hale geliyor. Direksiyon üzerinde bulunan kontrol düğmeleri oldukça başarılı. Büyük ve rahat bir kullanıma sahip, bu sayede istenilen fonksiyona rahatça ulaşılabiliyor. Ayrıca direksiyon simidinin arkasına konumlandırılan manuel vites butonları sayesinde araç vites değişikliklerini oldukça hızlı bir şekilde yapıyorsunuz. Bu konfor araca sportif bir hava katıyor, bu vitese kendinizi kaptırırsanız agrasif bir sürüş sergileyebilirsiniz, aman dikkat diyorum; bağımlılık yapıyor. Gösterge panelleri analog. Benim de tercihim bundan yana. O ibrenin iniş çıkışları bana ayrı bir keyif veriyor sürüşte. Hız ve devir göstergesinin tam ortasına bilgi ekranı yerleştirilmiş. Ekran bilgilendirmesi pratik ve gerekli ibareler konularak gereksiz ayrıntılardan arındırılış. Ortalama yakıt tüketimi, sürüş modu ve park sensörü gibi elimizin altında bulunması gereken detaylara yer verilmiş. Ekranda manuel kullanımlarda ideal vites geçişini gösteren bir de detay var. Bu sayede hem motoru zorlamamış hem de yakıt tasarrufu elde etmiş oluyorsunuz. Bu ince bir detay ve çoğu zaman hayat kurtarıyor. İç kısımda en cezbedici detay ise multimedya ekranı. Gerçekten müthiş genişlikte ve şıklıkta tasarlanmış. Bu sayede küçük tuşlar yerine dokunmatik bir ekran karşılıyor sizi. Kullanılan malzeme oldukça kaliteli. Dokunma tepkisi oldukça başarılı. Çözünürlük ve hızı da yeterli düzeyde. Geri görüş kamerası ve bu ekran sayesinde aracın arka kısmına da oldukça hakimsiniz.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN KASIM SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

20 Kas 2018
Benzer Haberler
4 TEKERİNDE 4 MARİFET: VITARA S
Kategori: Otomobil
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ