20 Kas 2018

ENTERPRISE TÜRKİYE’YE TURİZM DOPİNGİ

Türk Hava Yolları, Anadolu Jet ve Türk Telekom gibi firmalarla yaptığı işbirlikleri ile hem marka bilinirliğini artıran hem de müşteriler için fayda yaratan firma, günlük kiralamada 2019’a da olumlu bakıyor. Enterprıse Türkiye CEO’su Özarslan Tangün, “Kurun etkisiyle ağustos ayında ciroda ciddi artış yaşadık. Eylül sonu itibariyle yaklaşık yüzde 100 büyüdük. 2019’da daha iyi bir sezon geçmesini bekliyoruz” dedi.

Enterprise markası ve markanın Türkiye yapılanmasından biraz söz eder misiniz?

Enterprise, Amerika menşeli dünyanın en büyük araç kiralama şirketi. Filosunda yaklaşık 2 milyon aracı bulunan firmanın 2017 yılında araç kiralama cirosu 24 milyar doların üzerinde gerçekleşti. Sadece 2017 yılında satın aldığı araç sayısı 1,5 milyon. Oldukça büyük rakamlardan söz ediyoruz. Kendisinden sonra gelen iki büyük rakibinin toplamından daha büyük bir firma. Amerika’daki pazar payı yüzde 50, 90 tane ülkede ofisi var. Tam anlamıyla bir dünya devi ve hala bir aile şirketi. Marka; Enterprise, National ve Alamo olmak üzere üç markada hizmet sunuyor. Avrupa’daki büyümesi ise 2010 yılında başlıyor. Biz de 2013 yılının ortasında Enterprise markasını Türkiye’ye getirme kararı aldık ve 2014’ün ortasında da Enterprise’ı Türkiye’de tanıttık. Türkiye’de de şu anda 50’nin üzerinde ofisimiz var. Sezonsal küçük ofislerle birlikte 55’e yakın ofiste hizmet sunuyoruz. Bu iş sezonsal bir iş ve en yoğun sezonumuz yaz dönemi, bu dönemde filo sayımız da 10 binli adetlere çıktı.

PAZARDAN HIZLI BÜYÜYORUZ

Türkiye’de günlük araç kiralama pazarı dediğimizde ne kadarlık bir pazardan söz ediyoruz? Enterprise, bu dört yıllık süreçte Türkiye pazarında nasıl bir yer buldu?

Türkiye’deki günlük kiralama pazarı yaklaşık 45-50 bin adetler civarında ve özellikle yaz sezonunda yükseliyor. Biz de Türkiye’de 2014’ten bu yana son 4 yılda çok ciddi bir büyüme yaşadık. Amerika’da uygulanan müşteri memnuniyeti ve operasyonel verimlilik odaklı bir sistemi Türkiye’nin şartlarına uygun bir şekilde uyguluyoruz. Günlük kiralamada yüzde 20 pazar payımız var. Son üç, dört yılda pazar yüzde 15’ler civarında büyürken biz bu orandan 2-2,5 kat daha hızlı büyüdük.

Yurtdışı pazarlarla kıyasladığınızda gelişimi nasıl görüyorsunuz? Pazarın gelişimini tetikleyen faktörler neler?

Globalde baktığınızda araç kiralama sektörü yaklaşık 60 milyar dolarlık büyük bir sektör. Türkiye’de ise son beş yılda büyüme trendi sergiliyor. Yüzde 15-20’lik büyüme önemli bir artış. Ancak sektör hala işin başında ve Türkiye bu anlamda ciddi potansiyel barındırıyor. Havayolu taşımacılığı günlük araç kiralama sektörü için oldukça önemli bir sektör, havayolunda yaşanan gelişmelere paralel günlük araç kiralama sektöründe de pozitif gelişmeler oluyor. Havayolu ulaşımının daha ulaşılabilir, daha yaygın, daha uygun fiyatlı hale gelmesi günlük araç kiralama sektörünün büyümesinde de etkili rol oynadı. Eskiden insanlar tatillerine ya da seyahatlerine araçlarıyla gidiyordu bugün uçak artı araç kiralama çoğu zaman maliyetlerde avantaj sağlıyor. Bu da sektör için itici güç oluyor. Bu trend devam edecek gibi görünüyor. Bunların dışında en önemli etkenlerden biri yurt dışından gelen turist. Özellikle yaz sezonunda çok ciddi bir artış oluyor. Turistler için araç kiralamak çok önemli bir hizmet. Bu anlamda da Türkiye’de bu yaz, günlük araç kiralamada çok başarılı bir sezon geçti diyebiliriz.

ALAMO İLE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ DİJİTAL KİRALAMA DÖNEMİ

Günlük kiralama dışında Türkiye’deki hizmet yelpazenizden söz eder misiniz? Hangi alanlarda hizmet sunuyorsunuz?

Şirketin üç tane hizmet alanı var diyebilirsiniz. En büyük ve en etkin olduğumuz yani filonun önemli bölümünün olduğu yer günlük kiralama. Günlük kiralamayı da Türkiye’de iki marka ile yapıyoruz. Biri Enterprise, biri Alamo. Alamo tamamen dijital markamız. Yani siz havaalanında gidip Alamo’dan araba kiralayamıyorsunuz. Onun için online veya mobilden kiralama yapmanız gerekiyor. Diğer bir konu Alamo’da kişiselleştirmeyi getirdik, yani istiyorsanız sigorta ile ilgili farklı paketler alabiliyorsunuz, muafiyetli sigorta alabiliyorsunuz, istiyorsanız muafiyetsiz alabiliyorsunuz. Alamo ile kilometre ile ilgili farklı paketler tercih edebiliyorsunuz, ihtiyacınıza, kendi kullanımınıza göre ürünü kişiselleştirebiliyorsunuz. 24 ay, 36 ay gibi uzun operasyonel kiralama da yapıyoruz. Bu iş filomuzun daha küçük bir bölümü yani yüzde 20’sinin biraz altını oluşturuyor. Bunların yanında bir de şoförlü transfer hizmetimiz var. Müşterileri havaalanlarından alıp evlerine, otellerine; evlerinden, otellerinden alıp havaalanlarına götürüyoruz. Bunu da Alamo Transfer adı altında yapıyoruz.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN KASIM SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

20 Kas 2018
Benzer Haberler
ENTERPRISE TÜRKİYE’YE TURİZM DOPİNGİ
Kategori: Otomotiv
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ