20 Kas 2018

GÜMRÜK VERGİSİ MUAFİYETLERİNDEN NASIL FAYDALANILIR?

Avrupa’da perakende internet alışverişinin yüzde 71’i sınır ötesinden yapılıyor. 28 AB ülkesinde hane halkının yüzde 85’inde hızlı internet kullanımı var. Özellikle çalışan, aktif yaş grubundaki kesimin özel kullanımları için internetten ürün ve hizmet alışverişi oranı ise yüzde 57. Bu rakamlar gümrük vergisi muafiyet fırsatlarının büyüklüğünü net bir şekilde ortaya koyuyor. Avrupa’da hazır giyim ürün gruplarında, 22 euroya kadar olan gönderilerde gümrük vergisi ve yurt dışı KDV ödenmediğinden bu ürün grubu, hem e-ihracat gönderisi hem de sınır ötesinden en çok tercih edilen alışveriş kategorisi olarak öne çıkıyor. Avrupalı tüketiciler için, geniş ürün yelpazesi ve fiyat hassasiyetine önem verildiği takdirde, bu pazarda yer edinilebilir.

RUSYA VE UKRAYNA’DAKİ GÜMRÜK VERGİSİ FIRSATLARI
Fırsatların yüksek alım gücüyle en çok Avrupa’da kendini gösterdiğinin altını çizen E-İhracat Uzmanı B2CDirect’in CEO’su Yusuf İbili, “Avrupa dışındaki diğer ülkelere bakarsak, birçoğunda gümrük muafiyetinin daha yüksek olduğunu görüyoruz. Bu ülkelerin başında ithal ürünlerin revaçta olduğu yanı başımızdaki Rusya, dünyanın en hızlı büyüyen e-ticaret ülkelerinden biri. 2017 yılında Rusya’da e-ticaret hacmi 27 milyar dolara ulaştı. Rusya’da yapılan online alışverişlerin her 3 tanesinden 1’i sınır ötesinden yapılıyor. Rusya’ya gönderdiğiniz 1000 euroya kadar olan siparişlerde gümrük vergisi ve yurt dışı KDV’den muaf olunuyor, bu da özellikle deri, kürk gibi pahalı ürünlerin e-ihracatını yapan firmalar için daha karlı satışlar anlamına geliyor” diyor. Rusya gibi Ukrayna’da da tüketiciler arasında sınır ötesi online alışverişin popülaritesini hızla artıyor. Üstelik gümrük vergisi ve yurt dışı KDV muafiyetinin günlük 150 euroya kadar olması tüketicilerin alışveriş sıklığını artırarak Ukrayna’da sınır ötesi satışlarını cazip hale getiriyor.

AMERİKA’DA HER 10 KİŞİDEN 8’İ SINIR ÖTESİNDEN ALIŞVERİŞ YAPIYOR
Amerika’nın dünyanın en büyük ekonomisine sahip ülkelerden biri olarak sınır ötesi online alışverişte de önde gelen pazarlardan biri olduğuna dikkat çeken İbili, “Amerika’da her 10 kişiden 8’inin sınır ötesinden alışveriş yaptığını dikkate alırsak, Amerika’nın e-ihracat için ne kadar önemli bir pazar olduğunu görürüz” diyor. Azerbaycan pazarına bakıldığında, ülkede büyük e-ticaret sitelerinin olmaması tüketicileri yurtdışı alışveriş sitelerine yönlendirdiği görülüyor. Aylık 500 euronun altındaki siparişlerde gümrük vergisi ve yurt dışı KDV alınmaması Azerbaycan’ı e-ihracat yapmak isteyen firmalar için büyük bir niş pazar haline getiriyor.

KÖRFEZ ÜLKELERİ LÜKS GİYİM KOZMETİK VE GELENEKSEL ÜRÜNLERE TALEP GÖSTERİYOR
Körfez ülkelerinin son zamanlarda Türkiye’deki ürünlere olan ilgisinin giderek artması e-ihracatı da bu yöne doğru çekiyor. Körfez ülkelerindeki tüketiciler daha çok lüks giyim, kozmetik ve geleneksel ürünlere talep gösteriyor. Körfez ülkelerinde, 270 doların altındaki siparişlerde gümrük vergisi ve yurt dışı KDV muafiyeti, bu kategorideki ürünleri değerlendirme fırsatını öne çıkarıyor. Gümrük muafiyetleri ile birlikte müşterilere KDV’siz fatura kesip ihracatta sağlanan KDV iadesinden yararlanabileceğinin altını çizen Yusuf İbili, “Özel bankalar ve devletin verdiği özel ihracatçı kredilerinden ya da ihracatçı teşviklerinden de faydalanabilirsiniz. Bu da gönderilerinize daha az maliyet imkanı vererek, daha çok kâr etmenizi sağlar” diyor.

20 Kas 2018
Benzer Haberler
GÜMRÜK VERGİSİ MUAFİYETLERİNDEN NASIL FAYDALANILIR?
Kategori: Lojistik
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ