19 Kas 2018

KORUMACILIK CEO’LARI KORKUTUYOR

KPMG, 2018 CEO Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Bu yıl Türkiye’nin de aralarında olduğu 51 ülkeden yaklaşık 2000 CEO ile yapılan araştırma, değişim ve dönüşümü yönetmeye çalışan CEO’ların benzer ikilemlerle karşı karşıya kaldığını gösteriyor. “Büyüme Sancıları” başlıklı raporda Türkiye’den 25 CEO, iş hayatındaki değişim ve dönüşümle ilgili gözlem, strateji ve deneyimlerini aktardı. Teknoloji çağının fırsat ve tehditlerinin CEO gözüyle değerlendirildiği araştırma her ülkeden CEO’ların benzer zorluklarla mücadele ettiğini de ortaya koydu. Araştırma sonuçlarına göre, küresel CEO’ların yüzde 70’inin, Türkiye’deki CEO’ların yüzde 68’inin gelecek 3 yıldaki coğrafi genişleme hedeflerinin başında gelişmekte olan pazarlar var. Belirsizliklere ve engellere rağmen büyüme için inorganik yöntemlere dikkat çeken CEO’lar stratejik ortaklıklarla büyüme hedeflerini yakalayacakları görüşünde.

EN BÜYÜK TEHDİTLERDEN BİRİ KORUMACILIK VE ÜLKESELLİĞE DÖNÜŞ
Araştırma sonuçlarına göre tüm CEO’ların ajandasının ilk sıralarında aynı üç başlık var: Jeopolitik dalgalanma başlığı altında tanık olduğumuz yükselen korumacılık ve ülkesellik, siber risk ve demografik değişimler… CEO’lar bu üç güçlü rüzgara karşı yelken açıyor ama engellere rağmen neredeyse tamamına yakını büyüme hedefliyor.

Korumacılık ve ülkesellik CEO’ların büyüme hedeflerini tehdit ediyor. Türkiye’deki CEO’ların tehdit listesinin en başında ‘ülkeselliğe dönüş’ var.

Türkiye’de siber farkındalık artmış görünüyor. Geçen yıl CEO’ların yüzde 72’si organizasyonlarının siber saldırılara hazırlıklı olmadığını ifade etmişti. Bu yıl hiçbiri tamamen hazırlıklı olduğuna inanmıyor. Türkiye’deki CEO’ların yüzde 40’ına göre her şirketin siber saldırıya uğraması an meselesi.

CEO’lar jenerasyon değişimiyle baş etmek zorunda. Dijital dünyadan gelen yeni müşteriler, geleneksel müşteri davranış ve beklentilerini değiştirdi. Köklü ve büyük kurumsal şirketler, acil adaptasyon ve dönüşüm zorunluluğu karşısında bocalıyor.

BÜYÜME BEKLENTİLERİ TEMKİNLİ
Dünyadaki ve Türkiye’deki CEO’lar hem kendi endüstrilerinin hem kendi işletmelerinin büyümesine bu yıl daha olumlu bakıyor. Fakat bu güven, ulusal büyüme beklentilerine aynı şekilde yansımıyor. Özellikle Avrupa’nın büyük ekonomileri ve Türkiye’de CEO’ların, ülkelerinin yakın gelecekteki büyümesine duydukları güven düşüyor. Ekonomilerde bu nedenle büyümenin sancılı olacağı tahmin ediliyor. CEO’lar belirsizliklere ve engellere rağmen büyüme için inorganik yöntemlere dikkat çekiyor. Küresel CEO’ların yüzde 33’ü, Türkiye’deki CEO’ların yüzde 52’si stratejik ortaklıklarla büyüme hedeflerini yakalayabileceğine inanıyor. CEO’ların yüzde 60’ı yenilikçi startup’larla işbirliğini büyüme için almaları gereken ilk üç aksiyon arasına koyuyor.

HEDEF PAZARLAR GÜNEY AMERİKA VE AFRİKA
Küresel CEO’ların yüzde 70’inin, Türkiye’deki CEO’ların yüzde 68’inin gelecek 3 yıldaki coğrafi genişleme hedeflerinin başında gelişmekte olan pazarlar var. Bunlar arasında her üç CEO’dan birinin önceliği Orta/Güney Amerika. İkinci sırada Doğu Avrupa geliyor. Türkiye’deki CEO’lar için Afrika da ilk üçte yer alıyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN KASIM SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

19 Kas 2018
Benzer Haberler
CEO’LAR YETENEKLİ ÇALIŞAN AVINDA!
Kategori: Kapak Konusu
KORUMACILIK CEO’LARI KORKUTUYOR
Kategori: İş Dünyası
CEO’LAR YETENEKLİ ÇALIŞAN AVINDA!
Kategori: Kapak Konusu
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ