19 Kas 2018

DİMES HAYATA BİR BAŞKA BAKIYOR

DİMES Grup CEO’su Ozan Diren, Ar-Ge merkezi ile katma değerli ürünlerin yaygınlaştırılması ve inovasyonla içecek pazarı gelişiminin desteklenmesini hedefleyen marka için, 2018 yılında ihracatta 40 milyon TL’lik, totalde ise 500 milyon TL’lik bir ciro hedefinden söz ediyor.

Türkiye’de meyve suyu sektörü deyince ne kadarlık bir pazardan söz ediyoruz? DİMES bu pazarın ne kadarına hakim? Yıllık üretim miktarınız nedir?

Türkiye meyve suyu pazarı, 2017 yılında bir önceki yıla oranla yaklaşık yüzde 11 büyümeyle 2,8 milyar TL civarında bir büyüklüğe ulaşmıştı. Türkiye’nin ilk yerli sermayeli meyve suyu DİMES olarak, toplam 225 bin metrekare alanda yıllık 100 bin ton meyve işleme, 300 bin ton meyve suyu üretme kapasitesiyle, ülkemizin en büyük üreticisiyiz. 2017 yılı ciromuz, ihracat dahil yaklaşık 400 milyon TL düzeyinde gerçekleşti. Türkiye’de gelişimini sürekli desteklediğimiz, katma değeri yüksek, meyvenin kendisine en yakın ürün olma özelliği taşıyan yüzde 100 kategorisinde, yüzde 29 pazar payı, ürün kalitesinin ve çeşitliliğinin özel bir anlama sahip olduğu çocuk kategorisinde de yüzde 26 pazar payı ile lider durumdayız.

Pazardaki başarılarımızın yanı sıra, bizlere hem gurur veren hem de sorumluluk duygumuzu ve her zaman daha iyisini yapma azmimizi perçinleyen bir diğer veri ise bağımsız araştırma sonuçlarına göre, sadece meyve suyu için değil, içecek pazarının tümünde, “annelerin en güvendiği marka” ve “iyi yaşama ulaşmada en yardımcı marka” olarak görülmemizdir. Ülkemizin meyve tarımına, sanayinin gücüyle değer katmak, Türkiye’nin bu katma değerli ürünlerini bir Türk markası olarak dünya pazarlarına sunmak, kendimize daha iyisini nasıl yaparız sorusunu sürekli sormak, işimizin temel odağını oluşturuyor. Biz bu odağımızı, bizim için bir marka sloganının çok daha ötesinde, yürekten inandığımız bir felsefeyi ifade eden ‘Hayata Başka Bak!’ söylemimizle özetliyoruz.

AR-GE MERKEZİ İLE KAPASİTEDE YÜZDE 50 ARTIŞ

DİMES olarak içecek sektörünün bakanlık onaylı Ar-Ge merkezini hayata geçirdiniz. Bu Ar-Ge merkezinin kurulumundaki temel amaç ve hedefleriniz nelerdi? Verimlilik anlamında ne tür kazanımlarınız oldu?

2018 yılı itibarı ile bakanlık onaylı resmi Ar-Ge merkezi niteliği kazanan Ar-Ge departmanımızda farklı ürün geliştirme projeleri yürütüyoruz. Bazı portakal türlerinin kabuk acılığının, meyve suyuna geçmesinin nasıl önlenebileceğini araştırıyoruz. Bu proje bizim için çok önemli. Biz, yerli portakallardan yüzde 100 meyve suyu üreten ilk markayız. Aydın fabrikamızda sırf bunun için yatırım gerçekleştirdik ve üretim hattı kurduk. Halen yıllık 15 bin ton düzeyinde yerli portakal işleme kapasitesine sahibiz. Ar-Ge Merkezimizde yürütülen projeyle, bu kapasiteyi bir yıl içerisinde yüzde 50 artışla 22 bin ton düzeyine çekeceğiz. Böylelikle yılda yaklaşık 1,25 milyon dolarlık hammadde ithalatı, Türk çiftçisinden tedarik edilecek yerli portakallarla ikame edilecek. Bugün hazır soğuk kahve, ülkemizde hızlı büyüme potansiyeline sahip bir ürün. Soğuk kahve lezzetini gerçek sütle birleştiren, Türkiye’de teneke kutuda satışa sunulan ilk yerli ürün olan Obsesso ürünümüz, Ar-Ge merkezimizin imzasını taşıyor. Ar-Ge Merkezimizin temel hedeflerinden birini de bu tür katma değerli ürünlerin yaygınlaştırılması ve inovasyonla içecek pazarının gelişiminin desteklenmesi oluşturuyor. Diğer yandan, Ar-Ge devlet desteği, bu alanda nitelikli işgücü istihdamının artırılmasını desteklemeyi ve teşvik etmeyi de öngörüyor. DİMES Ar-Ge Merkezi’nde, lisans ve yüksek lisans derecesinde eğitimli 25 uzman görev yapıyor. Bu ekibin bünyesine, en çok iki yıl içerisinde, en az bir doktora öğrencisini de dahil etmek istiyoruz. Diğer yandan, Tokat ve İzmir başta olmak üzere akademik kurumlarla ve bilim insanlarıyla iş birliklerimiz de sürüyor. Ar-Ge merkezimizle ilgili orta vadeli hedefimiz ise, Türkiye’den küresel içecek sektörüne uygulama bilgisi (know-how) ihracatı yapmak.

100’DEN FAZLA ÜLKEYE İHRACAT YAPIYORUZ

Biraz da ihracat rakamlarınıza değinirsek, halihazırda kaç ülkeye, yıllık ne kadarlık ihracat gerçekleştiriyorsunuz? Hedefte yeni pazarlar var mı?

2017 yılında ihracat gelirlerimiz, bir önceki yıla göre yüzde 10’luk bir büyümeyle yaklaşık 32 milyon TL düzeyinde gerçekleşti. Kuzey ve Güney Amerika, Avrupa’nın yanı sıra, yakın komşularımızdan Uzak Doğu pazarlarına uzanan geniş bir coğrafyada, 100’den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Tüketicilerin her zaman her yerde ulaşabilecekleri noktada olmaya, kendi markamızla yer aldığımız bu pazarlarda düzenli bir şekilde büyümeye önem veriyoruz.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN KASIM SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

19 Kas 2018
Benzer Haberler
DİMES HAYATA BİR BAŞKA BAKIYOR
Kategori: İş Dünyası
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ