11 Eki 2018

PETRONAS ÇİFT HANELİ BÜYÜYOR

Türkiye’den 9 ülkeye ihracat gerçekleştiren firma, ihracatın toplam cirodaki payını yüzde 1’lerden yüzde 12’lere yükseltti. “Kısa vadede ürün gruplarımızın tümünde pazar paylarımızı artırmak istiyoruz” diyen Petronas Madeni Yağlar Türkiye Genel Müdürü Burak Işıldak ile Petronas’ın Türkiye’deki yapılanmasını ve hedeflerini konuştuk.

Petronas’ın Türkiye’deki yapılanmasından kısaca bahseder misiniz?

Petronas olarak Türkiye’deki gümüş senemizi, yani 25. yılımızı kutluyoruz. Olio Fiat adıyla 1993 yılında kurulan ve Fiat’ın ilk madeni yağ dolumu yanında servislere ürün tedarik eden şirket, 2008 yılında Petronas tarafından satın alınarak Türkiye’de faaliyetlerini Petronas adı altında sürdürmeye başladı. Petronas bize neler kazandırdı? Daha önce kısıtlı bir networke hitap ediyorken Petronas’la bu network genişledi. Tüm otomotiv markalarına, araç üreticilerine hitap etmek yanında endüstriyel yağlara da girerek ürün ve hizmet yelpazemiz genişledi. Otomotivin dar bir alanında operasyon yaparken kocaman bir dünyaya açılmak durumunda kaldık ve o günden bugüne kadar kendi iç yapılanmamız da değişti. Hem direk satış hem endüstriyel yağ hem distribütör satış ekibimizi oluşturduk, bunlara destek vermesi gereken pazarlama ekibini kurduk. Bunu yanında custom service (müşteri), teknik destek ekibimiz oluştu. Bugün geldiğimiz noktada distribütör yapılanmamızı bitirdik ve Türkiye’de 19 distribütör ile çalışıyoruz. Bu 19 distribütörün çok büyük kısmı zaten yıllardır birlikte olduğumuz distribütörler. 81 ilimizde ulaşamadığımız nokta yok, artı bir de Kıbrıs var. Bunların yanında direk satışlarımız da var. Bu da bünyemizde uzun yıllardır gerçekleştirdiğimiz bir organizasyon. Direk satış ekibimizin performansından da son derece memnunuz. Son zamanlarda çok sevindiğimiz gururlandığımız işlere imza attılar. Globalde anlaşması olan OEM’lerin desteklenmesi anlamında da başarılı bir ekibimiz var.

SON 5 YILDA HER YIL YÜZDE 20 BÜYÜDÜK

Bu saydığınız yeni yapılanma, genişleyen ürün gamı Petronas’ın Türkiye pazarındaki konumunu nasıl değiştirdi? Daha önce neredeydiniz şimdi neredesiniz?

22 sene önce Fiat bayilerimize giderdik, onlar bizi Fiat’ın yağı Selenia yağ diye bilirlerdi, Iveco bayisi Iveco’nun yağı Urania diye bilirdi. Şimdi daha global bir yapımız var daha çok OEM’den onaylı ürünü olan bir marka haline geldik ve kabuk değiştirdik. Çok kısıtlı bir alanda oyuncuyken genele hitap ederseniz -doğru stratejideyseniz- genelin pazar payınızı büyütmeme imkanı yok. Son 5 yılda pazarda iki kat büyüdük, bu da her yıl yüzde 20 büyüme demektir ve bu rakam bizim sektör için inanılmaz bir rakam. Bunu da son on yılda bizden başka becerebilen nadir firma var.

UYGUN NORMLARDA YAĞ KULLANIMI YAKIT TASARRUFU SAĞLAR

Petronas olarak sunduğunuz madeni yağların avantajları neler?

Geçmiş dönemlerde sıfır bir araç 1000 km sonrasında servise giderdi ve arabanın yağı değişirdi. Sonrasında da her 3000 km’de bir yağ değişirdi. Bugüne gelindiğinde ise 20 bin 30 bin km’den söz ediyoruz yağ değişimi için. Araç sahipleri aynı kilometre içinde 8 kere yağ değiştirirdi, şimdi ise 1 kere değiştiriyor. Dolayısıyla yağ teknolojisi 22 sene önceki yağ teknolojisi değil, çünkü motorlar da 22 sene önceki motorlar değil. Motorlar iyi bir seviyede ve motor üreticisi de yağ üreticisinden motora göre yağ istiyor. Dolayısıyla, “Ne fark eder, yağ yağdır” anlayışının tamamen değiştiği bir ortamdayız. Biz de bu konuda çok iddialıyız. Tüm dünyada çalıştığımız OEM’ler var. Petronas Syntium ve Petronas Urania grubunda dünyanın belirli başlı OEM’lerinden onaylı olarak yağlarımızı tüketicilerin hizmetine sunuyoruz. Global OEM’lerin yüzde 80’inden onayımız var. Formula 1’de Mercedes-AMG Petronas takımının madeni yağ sponsoruyuz. Formula’da en büyük sıkıntılardan biri motorun içindeki aşırı ısınmayı engelleyebilmek. Motorun ısısını azaltan teknolojimiz Mercedes-AMG Petronas takımına avantaj sağladı. Motor sadece Formula’da ısınmıyor, trafikte dur kalklarda ısınıyor. Gaza biraz fazla bastığınızda da ısınıyor. Formula’da elde ettiğimiz teknolojiyi diğer yağlarımızda da uyguluyoruz. Yakıt ekonomisinde de yüzde 6-10’a varan tasarruflar söylenir. Formula 1’de kurallar değişti, minimum litre yükle maksimum km gitmeniz gerekiyor. Bu da bir anlamda yakıt tasarrufu anlamına geliyor. 4 sene öncesine göre yüzde 25 daha az yakıt kullanılıyor ve bunda yağın da etkisi var. Yağlarınızı uygun normlarda kullanırsanız yakıt tasarrufu yapmanız mümkün. Tek bir araç sahibi bunu fark etmese bile 200-300 araçlık filosu alan nakliye şirketi bu tasarrufu çok daha iyi ölçebilir. Doğru kullanımda motordan optimum verim alabilirsiniz.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN EKİM SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

11 Eki 2018
Benzer Haberler
PETRONAS ÇİFT HANELİ BÜYÜYOR
Kategori: Otomotiv
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ