9 Eki 2018

DHL FREIGHT TÜRKİYE’DE TEDARİKÇİLERİYLE BÜYÜYOR

DHL Freight Türkiye’de hangi alanlarda faaliyet gösteriyor, neler yapıyor?

DHL Freight olarak 2004 yılında DHL’in kendi karayolu taşımacılığı ofisi olarak Türkiye’de kurulduk. 2004 yılından bu yana uluslararası karayolu taşımacılığı hizmetlerini sunduk. Daha sonra da bunun yanına fuar taşımacılığı eklendi. Aklınıza gelebilecek her ülkede fuar hizmetlerinden tutun, gümrüklemeye kadar hizmet veriyoruz. Kuruluşumuzun ardından şubeleşmeye gittik. Daha sonra yurtiçi karayolu taşımacılığına başladık. Ondan sonra depo yatırımlarına başladık. Şu anda yurtiçi ve uluslararası alanda kapıdan kapıya teslimat, fuar hizmetleri, depolama, intermodal taşımacılık ve proje taşımalarına kadar hizmet veriyoruz. İstanbul, İzmir, Ankara, Düzce, Bursa ve Manisa’da ofislerimiz var. Anadolu’dan da yük alıp Avrupa tarafındaki yüklerimizle kombine edip taşımalar yapıyoruz. Yurt içi taşımalarında da toplamda 18 ayrı merkezde toplama ve dağıtım ağımız var. Buralarda parsiyel dağıtım yapabiliyoruz. Yurtiçinde en uzak noktalara bile en geç 72 saatte kapıdan kapıya teslim yapabiliyoruz. Depo yatırımları konusunda da, Temmuz ayında Manisa’da 38 bin metrekarelik bir ilave depo yatırımımız oldu. Şu anda Manisa’da 62 bin metrekarelik bir tesise ulaştık. Düzce’de 5 bin 500 metrekarelik bir yerimiz var. Bunları aktarma ve depolama merkezi olarak kullanıyoruz.

Bu depo yatırımlarınızı ihtiyaç nedeniyle mi yaptınız yoksa büyüme planlarınız doğrultusunda gerçekleşen yatırımlar mıydı?

Bu depo yatırımlarımızı belli stratejiler doğrultusunda gerçekleştirdik. Hem büyüme planlarımız hem de yıllardır, global ve lokal anlamda işbirliği yaptığımız müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda bu yatırımlarımızı gerçekleştirdik. Organize sanayi bölgelerinde faaliyet gösteren bazı müşterilerimiz, OSB’lerdeki arazi fiyatlarının artmasından dolayı, büyüme ihtiyaçlarınımevcut depolarını üretim alanlarına dönüştürerek karşılıyor. Bu yüzden de yeni depo ihtiyaçları doğuyor. Bu yatırımları yapmamızın bir nedeni de bu oldu.

“MÜŞTERİYİ KAZANMAYA ODAKLIYIZ”

Peki, bu sürekli büyümenin tek nedeni bu stratejiniz mi? Bunun dışında neyi farklı yapıyorsunuz?

Her şeyden önce biz, müşteri odaklıyız. Müşterimiz için en ufak parçanın bile ne kadar önemli olduğunu bilerek çalışıyoruz. En küçük parçalar bile bir bütün içerisinde önemli bir işleve sahip olabiliyor. Bundan dolayı da bu bilinçle hareket ediyoruz. İkincisi ise DHL’in marka gücü. Biz, bir müşterimize odaklandığımız zaman ilk önceliğimiz kâr etmek olmuyor. Biz burada DHL markasını temsil ediyoruz. Dünyanın en tanınan, bilinen markalarından biri ve bunu da yalnızca müşterilerinin kendisine duyduğu güvenle ve sunduğu kaliteli hizmet anlayışıyla sağlamış. Kısacası önce güven ve kalite, sonra kârlılık. İster global ister lokal olsun, bizimle çalışmaya başlayan bir müşterinin, geri kalan tüm hizmetleri için bizi tercih etmesini sağlamak için çalışıyoruz. Satış ve pazarlama departmanımız durmadan çalışarak yeni müşterilere ulaşıyor. Bunun üstüne bir de sürekli yeni ürünler sunduğunuzda büyüme de otomatik olarak geliyor. Sonuçta Türkiye çok hızlı koşuyor. Ekonomik anlamda bizim en büyük avantajımız özel sektör firmalarının çok güçlü olmaları ve Avrupa’da çok kaliteli işler yapmaları. Avrupa’ya yakın olmamız zaten karayolunun önemini artırıyor. Otomotiv sektöründe transit süremiz 4-5 güne kadar indi. Artık çoğu firmada stoklama diye bir maliyet kalmadı. Ürünler artık banttan çıktıktan sonra direkt dağıtıma gidiyor. Hal böyle olunca, firmalar da bu düzenlerini riske atacak firmalarla değil, kurumsal firmalarla çalışmak istiyor. Biz de bunu sağlıyoruz. Sözümüzde durduktan sonra, doğru zamanda doğru hizmeti verdikten sonra, işler daha kolay size geliyor.

“BU SENE DE BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞİZ”

2018’in ilk 3 çeyreğini geride bıraktık. Göstergeler sizin için nasıldı, hedeflerinize ulaştınız mı?

2018 yılının ilk 8 ayına baktığımızda, geçen seneye oranla çok daha iyi geçtiğini söyleyebilirim. Uluslararası taşımaların yanında yurt içi lojistiğine yöneldik. Yurt içinde de çok ciddi bir kapasite var. Özellikle Türkiye’nin, Avrupa’nın en büyük karayolu filosuna sahip olması çok önemli. Bunun yanında ilave depolar kurarak ürün çeşitliliğimizi artırdık. Yurt içi taşımalarının da, depo dağıtım ağının da güçlenmesiyle çok ciddi bir büyüme sağladık. Birlikte çalışmaya yeni başladığımız firmalar da büyüdü. Bu sene için tam rakam veremeyecek olsam da hedeflerimiz doğrultusunda bir büyümeye imza atacağımızı söyleyebilirim.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN EKİM SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

9 Eki 2018
Benzer Haberler
DHL FREIGHT TÜRKİYE’DE TEDARİKÇİLERİYLE BÜYÜYOR
Kategori: Lojistik
Yazarlar

YENİ EKONOMİ PROGRAMI VE TASARRUF EĞİLİMİ

NE KADAR DİJİTALSİNİZ?