9 Eki 2018

E-İHRACATTA POTANSİYEL ARTIYOR

Geçen yılın tamamına kıyasla, bu yılın ilk 6 ayında e-ihracat firmaları üzerinden yurtdışına çıkan sipariş adedi yüzde 60 artarken, ciro oranları ise yüzde 85 artış gösterdi. E-ihracata başlayan firma sayısı ise yüzde 40 arttı. 2018 sonuna kadar cironun geçen yıla kıyasla yüzde 150’den fazla artacağı öngörülüyor. Toplam nüfusun yüzde 70’ini oluşturan 565 milyon internet kullanıcısı ve internetten aktif olarak alışveriş yapan 261 milyon kullanıcı ile Avrupa pazarı Türk şirketleri için geniş bir potansiyel sunuyor. 229 milyon hanenin internet bağlantısına sahip olduğu Avrupa’da, hane başına yılda 2.000 euro internet harcaması yapılıyor. 450 milyar euroluk e-ticaret iş hacmine ulaşan Avrupa ülkeleri, bu iş hacmiyle perakende pazarının yüzde 6’lık kısmına ulaşmış durumda. İngiltere 142 milyar euro, Almanya 80 milyar euro, Fransa ise 67 milyar euroluk iş hacmiyle Avrupa pazar toplamının yüzde 60’ını oluşturuyor.

AVRUPALI EN ÇOK HAZIR GİYİME HARCAMA YAPIYOR
Avrupa ülkelerinin internet harcamalarında hazır giyim ilk sırada yer alıyor. Avrupa giyim sektöründeki birçok büyük firmanın tedarikçileri arasında Türk şirketleri de bulunuyor. Ülke olarak bu pazarları tanıyor olmamız e-ihracat için çok büyük avantaj olarak görülüyor. Türkiye’nin 2017 yılı ihracat rakamlarına bakıldığında, hazır giyim sektörünün yüzde10,9 pay ile otomotivden sonra ikinci sırada yer aldığı görülüyor. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın Temmuz 2018’de yayınlamış olduğu ‘En Fazla İhracat Yapılan 20 Fasıl’ raporuna göre de hazır giyim kategorisi ihracatı yapılan diğer kategoriler içerisinde önemli bir yere sahip.

ÖZEL GÜNLERDE İNDİRİM ŞART
Avrupa’nın online sınır ötesi alım potansiyeli ve hazır giyimin ihracattaki önemli yerinin, beraberinde yüksek bir e-ihracat potansiyelini de getirdiğini belirten B2CDirect CEO’su Yusuf İbili, “Bu fırsatları en iyi şekilde değerlendirmenin yollarından birisi satın alma grafiklerini yukarı çıkaran ve büyük pazaryerlerinin de en iyi cirolarını elde ettiği günlerdir” diyor. Dünya genelinde kutlanan Sevgililer Günü, Kadınlar Günü, Anneler Günü, Babalar Günü ve bunlara ek olarak özellikle Halloween, Black Friday, Cyber Monday ve Christmas ile yılbaşı günlerinin de satışların en çok yapıldığı zamanlar olduğunun altını çizen İbili, satışları artıran bu günlerde mutlaka indirim, promosyon gibi bildirimlerle satışları destekleyen çalışmaların yapılması gerektiğini vurguluyor. Türkiye’nin konum ve ürün çeşitliliği açısından oldukça önemli bir pozisyona sahip olduğuna dikkat çeken Yusuf İbili, “Avrupa’ya e-ihracat yapmak için çok ziyaretçisi bulunan online pazaryerlerinde mağaza açmak iyi bir seçenek olabilir. Ayrıca devlet tarafından Avrupa ülkelerine yapılan e-ihracat işlemlerinde vergi muafiyeti, iade alma ve teşvik alma gibi büyük fırsatlar sunuluyor” şeklinde konuşuyor. Türkiye’den Avrupa ülkelerine yapılan e-ihracat işlemlerinde 22 euro altındaki siparişlerde gümrük vergisi ve yurtdışı KDV vergileri alınmıyor. 22 euro üzerindeki siparişlerde yurtdışı KDV vergisi ödenirken, 150 euro üzerindeki siparişler ise Türkiye ile Avrupa arasındaki ticaret anlaşmasının bir getirisi olarak A.TR/EUR.1 belgeleri düzenlenerek Türk menşeli ürünler gümrük vergisinden muaf tutuluyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN EKİM SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

9 Eki 2018
Benzer Haberler
E-İHRACATTA POTANSİYEL ARTIYOR
Kategori: İş Dünyası
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ