9 Eki 2018

KÜRESEL REKABETTE BANTBORU İMZASI

Cirosunun yüzde 40’ını ihracattan elde eden şirket, Turquality marka programının da gücüyle, küresel ayak izini genişletmeyi hedefliyor. Küresel pazarda dünya devleriyle başarılı bir şekilde rekabet eden şirketin CEO’su Sinan Gider, “Müşterilerimiz, bizimle çalıştıklarında maliyetin çok ötesinde avantajlar elde edeceklerini biliyor. Rekabet oyununu, fiyat değil, fayda bazlı kuruyoruz” diyor.

Öncelikle şirketinizden ve faaliyet alanlarınızdan kısaca bahseder misiniz?

Rekabetçi performans kültürüyle sanayi üretiminde sahip olduğu 45 yılı aşkın köklü geçmişi geleceğe taşıyan Bantboru, otomotiv ve dayanıklı tüketim ürünleri sektörlerinde önem taşıyan boru sistemlerinde dünyanın en büyük 5 üreticisinden biri ve ülkemizin bu alandaki lider uzman kuruluşudur. Kendi bünyesinde oluşturduğu Ar-Ge merkezi ile Bantboru, güçlü global markaları geliştirerek ülkemizin ihracatını artırma misyonuyla dünyada bir ilk olma özelliği taşıyan Turquality marka programı kapsamında desteğe uygun görülen kuruluşlar arasında yer alıyor. Günümüz küresel otomotiv endüstrisinin ürettiği her 100 araçtan 4’ünde, fren, debriyaj ve yakıt sistemleri gibi kritik noktalarda ürünlerimiz kullanılıyor. BMW, Ford, Mercedes, Renault ve Peugeot-Citroen gibi küresel otomotiv üreticilerinin, kendi büyümeleri açısından en önemli programlarında iş ortağı olarak yer alıyoruz. Bu programlar arasında yeni nesil elektrikli otomobiller de yer alıyor. Beyaz eşya tarafında ise, Ar-Ge yeteneklerimiz ve kendi geliştirdiğimiz ürünlerimizle, BSH (Bosch Siemens Hausgerate), Arçelik, Uğur Soğutma ve Bundy Refrigeration ile çalışıyoruz. Kalite, rekabetçilik ve gelişimin her zaman ön planda olduğu küresel otomotiv ve beyaz eşya endüstrilerinde, ülkemizin ve dünyanın önde gelen üreticilerinin rekabetçi performansına, ürün kalitesi ve güvenilirliğine katkı sağlıyoruz. Bakanlık onaylı Ar-Ge merkezimizi de barındıran üretim tesislerimizde, hammaddeden nihai ürüne kadar tüm prosesleri kendi bünyemizde gerçekleştiriyoruz. Ana üretim tesisimiz, Gebze Organize Sanayi Bölgesi içerisinde yer alıyor. İzmit Köseköy’de, beyaz eşya sektörü için boru imalatı ve kaplama işlemi gerçekleştirdiğimiz ikinci bir üretim tesisimiz daha var. Ayrıca stratejik olarak büyük bir önem taşıyan ve gerektiğinde hızlıca üretim tesisine dönüştürebileceğimiz bir depomuz Almanya’da faaliyet gösteriyor. Kalite, rekabetçilik ve gelişimin her zaman ön planda olduğu küresel otomotiv ve beyaz eşya endüstrilerinde, ülkemizin ve dünyanın önde gelen üreticilerinin rekabetçi performansına, ürün kalitesi ve güvenilirliğine katkı sağlıyoruz.

CİRONUN YÜZDE 40’I İHRACATTAN GELİYOR

İhracat konusunda neler yapıyorsunuz? Üretiminizin ne kadarını ihraç ediyorsunuz? Yanı sıra, güçlü olduğunuz ülkeler ve sektörler hangileri?

İhracat gelirlerimiz, ciromuzun yaklaşık yüzde 40’ını oluşturuyor. Avrupa’dan Hindistan’a uzanan bir coğrafyada, 23 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. İhracat faaliyetlerimizi merkezi Türkiye’deki üretim ve yönetim tesislerimizden ve Almanya’daki depomuzdan yönetiyoruz. Almanya, Fransa, İngiltere, İspanya, İtalya ve Polonya, hali hazırda ihracatta öne çıkan pazarlarımız. 2017 yılında dahil olduğumuz Turquality marka programının da gücüyle, küresel ayak izini genişletecek adımları hızlı ve güvenli bir şekilde atıyoruz. Bantboru’nun kendi teknolojisi ile geliştirip, ürettiği katma değerli ürünlerinin kilogram başına ortalama ihracat fiyatı, 2017 itibarı ile 5,60 euro düzeyinde. Bu rakam, Türkiye otomotiv sektörü genelinde ortalama 4,80 euro, tüm ihracat içerisinde de ortalama 1,20 euro düzeyinde.

“UCUZ ALTERNATİF” DEĞİL “REKABETÇİ ALTERNATİF”

Rekabetin son derece yoğun olduğu sektörünüzde dünyanın en büyük beş şirketinden biri konumundasınız. Bu pazarda diğer dünya devleriyle rekabetin anahtarı nedir? Bantboru rekabet avantajını nasıl yaratıyor?

Günümüzde hızla gelişen teknolojinin yeniden tanımladığı küresel rekabet parkurunda, sadece şirketler ve markalar değil, ülkeler de yarışıyor. Ülkemiz markalarının uluslararası rekabetçi performansı, Türkiye ekonomisi için büyük önem taşıyor. Kendi geliştirdiğimiz teknolojilerimiz, tavizsiz kalite yaklaşımımız ve müşteri odaklı, esnek iş modelimizle, otomotiv sektöründe yakıt ve fren hidroliği gibi performans ve güvenlik açısından kritik öneme sahip sistemler için çift katlı boru üretimi gerçekleştiriyoruz. Ayrıca, buzdolaplarındaki kondenser sistemlerinde kullanılan tek katlı boruları da üretiyoruz. Bizim ürünlerimiz, nihai tüketiciye doğrudan ulaşmasa da, insanların gündelik hayatıyla doğrudan ilişkili.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN EKİM SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

9 Eki 2018
Benzer Haberler
KÜRESEL REKABETTE BANTBORU İMZASI
Kategori: İş Dünyası
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ