9 Eki 2018

TÜRK TELEKOM GİRİŞİMİN GÜCÜNE İNANIYOR

Bugüne kadar girişimci adaylarına 3 milyon tl nakit desteği sağladıklarını anlatan Türk Telekom Strateji, Planlama ve İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Fırat Yaman Er, “Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin, ülkemizin fikir ve yenilik üretmek için çok önemli bir güce ve potansiyele sahip olduğunu görüyor, Türkiye’nin geleceğinde girişimlerin önemli bir yeri olacağını düşünüyoruz” diyor.

Öncelikle Türk Telekom PİLOT’u anlatır mısınız?

Türk Telekom olarak, girişimcilik ekosistemini güçlendirmek ve büyütmek, girişimcilerle işbirliği yaparak yenilikçi ürün ve servisler geliştirmek için Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 2013 yılında PİLOT programını başlattık. En basit tanımıyla bir girişim hızlandırma programı olan PİLOT, erken aşama girişimleri ve yenilikçi fikirleri Türk Telekom bilgi birikimi ve teknolojisi ile büyütüp hızlandırmak için tasarlandı. Programa katılmaya hak kazanan ekipler 12 hafta süren hızlandırma programına dâhil olarak çeşitli konularda uzmanlardan eğitim alıyorlar. Seçilen ekipler program boyunca Türk Telekom iş birimlerindeki konularında yetkin kişilerle çalışma imkânı yakalarken, girişimcilik ekosisteminin önde gelen girişimcilerinden ve yatırımcılarından oluşan mentor ağına da erişebiliyor.12 haftalık programın sonunda ekiplerden, doğrulanmış bir iş modelini esas alan ‘Ana Fonksiyonlara Sahip Ürün (MVP)’ ortaya çıkarmalarını bekliyoruz. Programı başarı ile tamamlayan ekipler geliştirdikleri MVP ve iş modelini, seçkin yatırımcıların katıldığı ‘Demo Day’ etkinliğinde sunuyor. Ayrıca, programa katılan her ekip, Türk Telekom’dan 90 bin TL’lik nakit desteği almaya hak kazanıyor. PİLOT ile bugüne kadar girişimlere toplam 3 milyon TL nakit desteği sağladık.

Türkiye’deki girişimcilik ekosistemini nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce Türkiye’deki girişimci adaylarının avantaj ve dezavantajları neler?

Türk Telekom olarak Türkiye’deki girişimlerin enerjisine inanıyor ve güveniyoruz. Türkiye’deki girişimcilik ekosistemine baktığımızda, ülkemizin fikir ve yenilik üretmek için çok önemli bir güce ve potansiyele sahip olduğunu görüyor, Türkiye’nin geleceğinde girişimlerin önemli bir yeri olacağını düşünüyoruz. Girişimcilerimiz, kendilerine gerekli imkân ve fırsat sunulduğunda gerçekten de harika işler çıkarıyorlar. Bugün Türkiye ekonomisinin ihtiyaç duyduğu ivmeyi yakalaması, girişimcilik ve yenilikçilik ruhuna sahip girişimcilerin bu ülke adına yeni değerler yaratarak bunu dünyaya pazarlamasından geçiyor. Girişimci adaylarının gerçekten sevdikleri işi yapmanın yanı sıra bunu yaparken kendi fırsatını yaratmak, kendi sınırlarını zorlamak, esnek düşünmek ve hareket edebilmek gibi pek çok avantajı bulunuyor. Dezavantajları ise uzun çalışma saatleri, işler rayına girene kadar düzensiz gelir, başarısız olma ve birikimini kaybetme riski ve tüm bunlara bağlı olarak yoğun stresi sayabiliriz. Ancak doğru bir strateji ve küçük bir destek ile doğru şekilde yönlendirilen ve risk alan girişimcilerimiz başlangıçta kendileri için dezavantaj gibi görünen bu hususları da rahatlıkla kendi avantajlarına çevirebiliyor. Girişimciler için başlangıçta sermaye ve ofis ihtiyacı kadar doğru ve nokta atışı iş bağlantıları kurmak da kritik önem taşıyor. Bu hususta da hızlandırma programları ve kuluçka merkezlerinin girişimcilere katkısı büyük oluyor.

İş fikirlerini hayata geçirmek isteyen girişimci adaylarının göz önünde bulundurmaları gereken hususlar neler?

İş fikirlerini hayata geçirmek isteyen girişimci adaylarının öncelikle kendilerini ve iş fikirlerini ortaya net bir biçimde koymaları gerekiyor. Kendinizi ortaya net bir biçimde koyabilmeniz; fark edilmenizi sağlıyor, destek ve yatırım alarak girişiminizin doğru kaynaklardan beslenmesinde ve nihayetinde ülke ekonomisine katma değer yaratacak güce gelmesinde etkili oluyor. Günümüzde girişimcilerin yeni fikirleri üretip geliştirmelerine aracılık eden, kuluçka görevi gören pek çok hızlandırıcı merkez bulunuyor. Ancak, bu hızlandırma ve kuluçka programları ile sadece sınırlı sayıda girişimi desteklemek mümkün oluyor. Burada, girişimciler arası bağlantıyı kurmak, fikir ve bilgi paylaşımını sağlamak da ekosistemi geliştirecek önemli bir hizmet olarak karşımıza çıkıyor. Türk Telekom olarak girişimlere desteğimizin etkisini tabana yaymak amacıyla biz de, tüm girişimcilik ekosistemine dokunacak bir proje olan SANTRAL’i hayata geçirdik. Ağustos ayında açtığımız SANTRAL, tüm girişimciler için Türkiye’nin ilk ücretsiz topluluk merkezi olarak hizmet veriyor.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN EKİM SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

9 Eki 2018
Benzer Haberler
GİRİŞİMCİLERİN 2017 BEKLENTİSİ OLUMLU
Kategori:
GİRİŞİMCİLER İÇİN YATIRIMCILARI ETKİLEMENİN YOLLARI
Kategori:
TÜRK TELEKOM GİRİŞİMİN GÜCÜNE İNANIYOR
Kategori: İş Dünyası
Yazarlar

YENİ EKONOMİ PROGRAMI VE TASARRUF EĞİLİMİ

NE KADAR DİJİTALSİNİZ?