13 Eyl 2018

KOBİ’LERİN DİJİTAL ALANDAKİ STRATEJİK HATALARI NELER?

MURAT ERDÖR | DİJİTAL DÖNÜŞÜM DANIŞMANI VE ME CONSULTANCY KURUCUSU

KOBİ’lerin yaptıkları en önemli hatalardan ilki, kendi dijital kanallarını oluşturmak, bu kanalları takip eden kitleleri yaratmak, marka, ürün ya da hizmetlerle ilgili hedef kitlelere dokunmak için ya bütçe ayrılmaması ya da düşük bütçelerle yapılan çalışmalardan yüksek sonuçlar beklenmesidir. KOBİ’lerin hedef kitlelere ulaşmaları için dijital alan için bütçe ayırmaları tercih değil zorunluluk olmalı.

SOSYAL MEDYAYI  ETKİN KULLANMAMAK
Türkiye’de toplamda 54 milyon internet kullanıcısı mevcut. Öte yandan toplam ülke nüfusunun yüzde 61’lik dilimi sosyal medya kullanıcısı. Bu oran ülkemizde 50 milyonun üstünde sosyal medya kullanıcısı olduğunu gösteriyor. KOBİ’lerin bu derecede büyük bir evrende var olabilmeleri için, kurum içi çözümlerle sosyal medya yönetimi yerine, alanında uzman bir ajans ya da dijital dönüşüm uzmanıyla sosyal medya yol haritasının çizilmesi ve ilerlenmesi gerekiyor.

DOĞRU HEDEF KİTLE ANALİZİ YAPMAMAK
Bireysel ve kurumsal müşterilere yönelik kampanya ve tanıtım faaliyetlerinde can alıcı nokta, KOBİ’lerin dokunmak istedikleri kitleleri iyi tanıyor olmaları, diğer bir deyişle iyi analiz etmiş olmaları. Kampanya ve tanıtım faaliyetleri özelinde hedeflenen kitlelerin ihtiyaç ve beklentilerini bilmek ve bu ihtiyaçlar, beklentiler doğrultusunda çatıyı kurmak, atılacak tüm adımların temel dayanağını oluşturuyor.

WEB SİTESİNE GEREKEN ÖNEMİ VERMEMEK
Ürün, hizmet ya da şirkete özel hazırlanmış, doğru renk ve tema kullanımı ön planda olduğu, kurumsallığı yansıtan, web tarayıcıları ve mobil ile uyumlu web siteleri, KOBİ müşterilerinin ve potansiyel müşterilerin kuruma ulaşılabilirliğini ve güvenirliliği açısından önem taşıyor. KOBİ’lerin müşterileriyle buluştuğu ilk alanlardan biri olan web sitelerinin tasarımı ve içeriği konusunda yaşanan hatalar mutlaka iyileştirilmeli, web sitesinin güncelliği her daim öncelikli işler arasında yer almalı.

SEO’YA GEREK DUYMAMAK
Dijital dünyada duyduğunuz 5 terimden biri mutlaka arama motoru optimizasyonu olarak nitelediğimiz SEO’dur. Herkes ya SEO konusunda çok uzman ya da hiç bir şey bilmiyor.Bazıları ise bunun gereksiz olduğunu düşünüyor ve içerik iyiyse SEO’ya gerek yok diyor. KOBİ’ler için dijital dünyada izinli pazarlamanın en iyi yöntemlerinden biri olan SEO, arama sonuçlarında kullanıcıların çoğunlukla ilk sayfada yer alan siteleri ziyaret etmesinden dolayı KOBİ’ler için önem arz ediyor.

 

13 Eyl 2018
Benzer Haberler
KOBİ’LER, SINIR ÖTESİ E-TİCARET İLE BÜYÜYECEK
Kategori: Güncel Haberler
KOBİ’LER İK YÖNETİMİNE YENİ ADIM ATIYOR
Kategori: Yönetim
BULUT TEKNOLOJİSİ, KOBİ’LER İÇİN BÜYÜK AVANTAJ
Kategori: İş Dünyası
Yazarlar

YENİ EKONOMİ PROGRAMI VE TASARRUF EĞİLİMİ

NE KADAR DİJİTALSİNİZ?