10 Eyl 2018

MEDIAMARKT 11. YILINDA VİTES BÜYÜTTÜ

“Konsantrasyonumuzun bir sonucu olarak, son bir buçuk sene içerisinde müşteri memnuniyet skorumuzu ikiye katladık” açıklamasında bulunan MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, “Amacımız, müşterilerimizin dijital gelişmeler ve yeni teknolojilerle buluştukları bir deneyim merkezi olmak” diyor.

MediaMarkt perakendecilikte nasıl bir fark yaratıyor?

Türkiye’nin en istikrarlı ve hızlı büyüyen elektronik perakendecilerinden MediaMarkt olarak sektörümüzde yeni nesil perakendeciliğin öncülüğünü yapıyoruz. Geçtiğimiz sene stoksuz satış entegrasyonu, dijital müşteri hizmetleri ve satış temsilcilerimize verdiğimiz tabletler ile pazarı yönlendiren trendleri hayata geçirdik. Mağazalarına, operasyonlarına ve hizmetlerine dijital teknolojileri başarıyla dahil ederek, yüksek teknoloji ürünlere odaklanıp ürün gamımızı inovatif ürünlerle çeşitlendirmeye devam ediyoruz. Amacımız, müşterilerimizin dijital gelişmeler ve yeni teknolojilerle buluştukları bir deneyim merkezi olmak. Ziyaretçilerimizi yenilikçi ürünleri deneyebildikleri inovasyon adaları ve VR deneyim stantlarıyla karşılıyoruz. Ek olarak sonsuz raf sistemi sunan mağaza içi kiosk’larımız sayesinde müşterilerimize o an stokta olmayan ürünlerin bile hızlıca gönderimini sağlıyoruz. Yaklaşık iki senedir tüm mağazalarımızda elektronik etiketle her an güncellenebilen sistemimiz mevcut. Tüm MediaMarkt mağazalarında oyuncular için oluşturulan GameZone deneyim alanları, oyuncu bilgisayarlarından aksesuarlarına, OEM ürünlerinden oyun konsollarına kadar geniş bir ürün gamına ev sahipliği yapıyor. GameZone alanlarıyla birlikte 2017’de oyuncu dizüstü bilgisayarları satışında yüzde 80, oyun aksesuarlarında ise yüzde 88’lik bir artış yaşandı. MediaMarkt Türkiye’nin globalde bağlı olduğu holding şirketimiz, yurtdışındaki mağazalarında müşterileri karşılayan yapay zeka temelli robotu Paul, deneme sürecine giren teslimat robotu ve Avusturya’da kasasız satın alma fırsatı sunan sistemiyle dünya çapında yeniliklere öncülük ediyor. Dijitalleşmeyi iş süreçlerimize en iyi şekilde adapte ederek hem müşteri memnuniyetini hem de çalışan memnuniyetini artırmayı sürdürüyoruz. Müşteri ilişkileri yönetimi konusunda ciddi bilgi teknolojileri yatırımı yaparak, müşterilerimizin MediaMarkt yolculuğunu en keyif alınabilecek hale getirmek ve özellikle müşteri hizmetleri ve satış sonrası noktalarında dijitalleşmeyi yakalayarak tüketicilerimize daha hızlı ve güvenilir bilgi ulaştırmak öncelikli başlıklarımız arasında yer alıyor.

MediaMarkt bugün itibari ile kaç mağazaya ulaştı?

Türkiye’de 24 ilde toplam 68 mağazamız bulunuyor. Yıl sonuna kadar 81 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.

TELEKOM SEKTÖRÜNDEN 6,7 MİLYAR TL’LİK CİRO

En fazla ciro getiren ürün grubunuz hangisi?

2018’in ilk çeyreğinde en fazla büyüyen kategoriler çift haneli oranlar ile telekom, küçük ev aletleri ve tüketici elektroniği kategorileri oldu. GFK verilerine göre; Türkiye’de telekom sektörü 2018’in ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı döneme göre yüzde 30 oranında büyüyerek 6,7 milyar TL’lik ciro elde etti. Cep telefonu kulaklıkları ise sektörün üç katı üzerinde büyüdü. Küçük ev aletleri sektörü, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 20 oranında güçlü bir büyüme elde etti ve 1,2 milyar TL ciro seviyesi ile ilk üç ayı kapattı. Tüketici elektroniği sektörü ise toplamda cirosal büyümesini yüzde 16 seviyelerinde kapattı ve yaklaşık 1,8 milyar TL’lik ciro elde etti.

E-ticaret satışları cironuzun ne kadarını oluşturuyor?

9 binden fazla ürün çeşidini tüketiciyle buluşturan mediamarkt.com.tr, 2017 yılında yüzde 30 büyüme göstererek 100 milyondan fazla ziyaretçiyi online kanalda ağırladı. MediaMarkt, toplam grup cirosunun yüzde 9’unu oluşturan e-ticaret kanalında dijitalleşmeye odaklanarak yatırımlarını sürdürecek.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN EYLÜL SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

10 Eyl 2018
Benzer Haberler
MEDIAMARKT 11. YILINDA VİTES BÜYÜTTÜ
Kategori: Teknoloji
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ