7 Ağu 2018

FORD TRUCKS, AVRUPA'YI "BIG BOY" İLE FETHEDECEK

Ford Otosan’ın ağır ticari markası Ford Trucks, uluslararası uzun yol taşımacılığına uygun olarak geliştirdiği yeni çekicisinin ön gösterimini yaptı. Firmanın, Ekim ayında pazara sunacağı yeni çekicisinin ilk tasarımından üretimine kadar geçen 5 yıllık süreçte, 1.200 Ford Otosan mühendisi görev aldı. Gerek Türkiye gerekse de dünya pazarlarında Ford Trucks müşterilerinin beklenti ve taleplerini en üst düzeyde karşılamak üzere geliştirilen yeni çekici, Türkiye ekonomisine katma değer sağlayacak. Ford Trucks, yeni çekicisinin temellerini oluştururken, yurt içi ve yurt dışındaki müşterilerini dinledi ve farklı pazar koşullarına uygun olarak baştan sona yepyeni bir çekici geliştirdi. Geliştirilme sürecinde Türkiye dahil 5 ülkede süren saha çalışmalarında 900 şoför, 44 filo yöneticisi ile görüşüldü. 4 kıtada 11 ülkede toplamda 5 milyon kilometre teste tabi tutuldu. Modeli, kendisinin “Big boy” (Büyük Çocuk) olarak nitelendirdiğini söyleyen Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün esas isim ve ayrıntılı teknik özelliklerinin Almanya’daki fuarda açıklanacağını belirtti. Yerli parça oranı yüzde 89’ları bulan çekici, yerli şanzımanın devreye girmesinin ardından 2019’da yüzde 100 yerlilik oranına oldukça yaklaşacak. Ford Otosan’ın İstanbul’daki Ar-Ge Merkezi’nde gerçekleştirilen ön gösterim törenine Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı Lisa King, Ford Otosan Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Gökçelik ve Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan katıldı.

“YERLİLİK ORANI YÜZDE 89’A ULAŞTI”

Ford Trucks ile 2010 yılında yeniden bir marka yolculuğuna çıktıklarını ve bu yoldaki stratejilerinin Türkiye pazarındaki bilgi ve tecrübesini uluslararası boyuta taşımak olduğunu belirten Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, törende yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Ford Trucks markası ile Türkiye’de, tamamen ağır ticari araçlara özel ve son derece modern bayi yapılanmamızı, 30 plaza ile tamamlayarak ilk adımımızı attık. Bayi yapılanmamızı Türkiye’de geliştirirken uluslararası pazarlarda da Ford Trucks markamızı güçlendirmeye devam ettik. Orta Doğu, Afrika, Rusya ve Türkî Cumhuriyetlerin ardından, büyümemizi Doğu Avrupa’da gerçekleştirdiğimiz bayi açılışlarıyla sürdürdük. Bugün itibarıyla 32 ülkede faaliyet göstermekteyiz. 2018 sonu itibarıyla 40; 2020 sonu itibariyle de 50 ülkede var olmayı hedefliyoruz. Global büyüme stratejimiz kapsamında rekabette ön plana çıkmamızı sağlayan unsur,  yerli tasarım ve üretim kabiliyetimiz. Bu kadar kısa zamanda, bugün bu noktaya gelmemizi sağlayan gücümüzü, yüzde 89’a ulaşan yerlilik oranımızdan alıyoruz.”

“YERLİ ŞANZIMAN 2020’DE KULLANILMAYA BAŞLANACAK”

Fikri ve sınai hakları yüzde 100 Ford Otosan’a ait olan Ecotorq motoru geliştirerek yetkinliklerini bir üst seviyeye taşıdıklarını vurgulayan Yenigün, “100 milyon doları aşan yatırımla 2016 yılında devreye aldığımız Ecotorq motorumuz, Türkiye’de geliştirilip üretilen ilk ve tek ağır ticari araç motoru oldu. Yeni Ecotorq motorumuz, özellikle performansı ve yakıt tüketimi açısından Avrupa’daki müşterilerimizden beğeni kazandı. Ağır ticari araçlar üretiminde önemli unsurlardan biri olan arka aks, mühendislerimiz tarafından geliştirilerek 2015 yılında üretilmeye başladı. Türkiye’nin ilk yerli şanzımanının arkasında yine Ford Otosan ismi var. Bu yıl 49,5 milyon euro yatırımla yerli şanzıman üretimi için çalışmalarımıza başladık. 2019 yılında geliştirme çalışmalarını tamamlamayı, 2020 yılından itibaren de kamyonlarımızda kendi ürettiğimiz şanzımanlarımızı kullanmayı planlıyoruz. Yeni şanzımanımızla beraber yerlilik oranımız daha da yükselecek. Ancak, sadece bu ürünlerimize değil test ve üretim tesislerimize de yatırım yaparak yerliliğimizi, yani rekabetçiliğimizi artırdık. Ford ağır ticari araçlar için Avrupa’daki tek test merkezini İnönü fabrikamızda açtık. Bu sayede, Avrupa’da yaptığımız birçok testi artık kendi tesislerimizde gerçekleştiriyoruz. Mühendislerimiz tarafından tasarlanan ve yeni teknolojilerle donattığımız boyahanemizi 15 milyon euro yatırımla hayata geçirdik. Yine İnönü fabrikasında kurduğumuz yeni kabin hattı ile üretim verimliliği sağladık” dedi.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN AĞUSTOS SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

7 Ağu 2018
Benzer Haberler
BORUSAN, TERCİHİNİ FORD TRUCKS’TAN YANA KULLANDI
Kategori: Güncel Haberler
FORD’UN YENİ ÇEKİCİSİ EKİM’DE DÜNYA YOLLARINDA
Kategori: Güncel Haberler
“YARINA YÖN VER” DİYEREK GELECEK İÇİN DÜĞMEYE BASTILAR
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

YENİ EKONOMİ PROGRAMI VE TASARRUF EĞİLİMİ

NE KADAR DİJİTALSİNİZ?