7 Ağu 2018

20 YIL İÇİNDE ORTALAMA 40 BİN YENİ UÇAK HAVALANACAK

Ticari uçak pazarı için uzun vadeli tahminlerini yükselten Boeing, önümüzdeki 20 yıllık süreçte 6,3 trilyon dolar değerinde 42 bin 730 yeni uçağa ihtiyaç duyulacağını öngörüyor. Toplam pazarın 15 trilyon dolara ulaşacağını tahmin eden şirket, satış sonrası hizmetler pazarının yıllık yüzde 4,2 büyümeyle 8,8 trilyon dolarlık bir değere ulaşarak dünya uçak filosunu geride bırakacağına dikkat çekiyor. Airbus’ın 2018-2037 Küresel Pazar Tahmini’ne göre ise önümüzdeki 20 yıl içinde 5,8 trilyon dolar değerinde yaklaşık 37 bin 400 yeni uçak ihtiyacı olacak. Önümüzdeki 20 yılda küresel yolcu trafiğinin yüzde 4,4 büyüyeceğini öngören Airbus, dünyanın yolcu uçağı filosunun iki katın üzerine çıkarak 48 bine yükseleceğini tahmin ediyor. Boeing ise küresel filonun 48 bin 540’a ulaşacağı tahmininde bulunuyor.

540 BİN YENİ PİLOT GEREKECEK

Boeing’in filo verilerine göre, bugün 25 yaşın üzerinde 900’den fazla uçak bulunuyor. 2020 ortalarına kadar yılda 500’ün üzerinde uçak (bugünkü oranın iki katı) emeklilik dalgasını körükleyerek 25 yaşına ulaşacak. Şirketin öngörülerine göre oluşacak yeni uçak talebinin yüzde 44’üyle var olan uçaklar yenilenecek, kalanlar da gelecek- teki büyümeyi destekleyecek. Boeing Ticari Uçaklar Pazarlama Başkan Yardımcısı Randy Tinseth, “Yıllardır ilk kez dünyanın her bölgesinde ekonomilerin büyüdüğünü görüyoruz. Bu senkronize büyüme küresel hava taşımacılığı için daha fazla talep ve fırsat sağlıyor. Sadece gelişmekte olan Çin ve Hindistan pazarlarında değil, olgun Avrupa ve Kuzey Amerika pazarlarında da güçlü trafik eğilimleri görüyoruz. Küresel filonun eski uçakları da artık yaşlandığından, veriler yaşanan trafik artışıyla birlikte, uçaklar için büyük bir emeklilik dalgasının yaklaş- tığını da gösteriyor” diyor. Airbus’ın tahminlerine göre ise talep edilecek olan 37 bin 390 yeni uçağın 26 bin 540 adedi büyüme için kullanılacak, 10 bin 850 adeti ise eski nesil daha az yakıt verimli uçağın yerini alacak. Airbus’a göre dünya filosunda 540 bin yeni pilota ihtiyaç duyulacak.

980 YENİ ÜRETİM GENİŞ GÖVDELİ KARGO UÇAĞINA İHTİYAÇ DUYULACAK

Boeing’e göre dar gövde pazarı, yüzde 6,1 artış gösteren 31 bin 360 yeni uçak talebiyle öngörülen süre içinde en fazla büyüyen pazar olacak. Bu 3,5 trilyon dolarlık pazarı, büyük oranda düşük fiyatla hizmet sunan havayollarının sürekli büyümesi, gelişmekte olan pazarlardaki güçlü talep ve Çin, Güneydoğu Asya gibi pazarların artan yenileme talepleri yönlendirecek. Önümüzdeki 20 yıl içinde geniş gövdeli uçak pazarı yaklaşık 2,5 trilyon dolar değerinde 8 bin 70 yeni uçağa ihtiyaç duyacak. Geniş gövdeli uçak talebine, kısmen önümüzdeki on yılın başlarında başlayacak büyük yenileme dalgası kısmen de küresel filolarını genişletmek için yeni jetler satın alan havayolları öncülük edecek. Ek olarak, Boeing önümüzdeki 20 yıl içinde geçen yılın tahminine oranla yüzde 60 daha fazla toplam 980 yeni üretim geniş gövdeli kargo uçağına ihtiyaç duyulacağını öngörüyor. Ayrıca, operatörlerin 1.670 dönüştürülmüş kargo uçağı satın alacağı tahmin ediliyor. Airbus’a göre ise dar gövde segmentinde 28 bin 550 adet yeni uçağa ihtiyaç duyulacak. Orta segmentte ise Airbus, daha küçük geniş gövde ve daha uzun menzilli tek koridorlu uçaklar tarafından sağlanan ekstra kapasite ve menzil esnekliği gerektiren operasyonlar için 5 bin 480 adet yolcu ve kargo uçağına ihtiyaç duyulacağını öngörüyor. Daha fazla kapasite ve menzil esnekliği için, geniş gövde segmentinde 1760 adet uçağa, ekstra geniş gövde segmentinde ise 1590 adet yeni uçağa ihtiyaç duyulacak.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN AĞUSTOS SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

7 Ağu 2018
Benzer Haberler
EMIRATES, BOEING 777-200LR’Yİ YENİDEN DÜZENLEDİ
Kategori: Güncel Haberler
İRAN TÜRKİYE’NİN YERİNİ ALABİLİR Mİ?
Kategori:
EMIRATES, BOEING 777-200LR’Yİ YENİDEN DÜZENLEDİ
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

YENİ EKONOMİ PROGRAMI VE TASARRUF EĞİLİMİ

NE KADAR DİJİTALSİNİZ?