7 Ağu 2018

ŞEN: “SEKTÖRÜN FİNANS SORUNU ÇÖZÜLMELİ”

UND İcra Kurulu Başkanı Recai Şen, sektör basını ile bir araya geldiği toplantıda uluslararası taşımacılık sektörünün genel durumunu değerlendirirken yeni hükümet- ten beklentileri de sıraladı. Sektör olarak her iklim koşulu ve her siyasi ortamda iş yapmaya çalıştıklarını hatırlatan Şen, “Taşımacılar, bütün dünyada ticaretin akışını sağlayarak gönüllü toplum elçileri olarak çalışıyor. Biz de taşımacılarımız ile birlikte aynı sorumluluk çerçevesinde hizmetlerinin kolaylaştırılması için faaliyetlerimizi yürütüyoruz. Bu anlamda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan sektörü her türlü mülahazadan ayrı tutmalarını ve önlerini açmalarını istiyoruz. Yaptığımız işin değerini gözetecek ayrıcalıklar sağlayın, bizi taşımacılıkta rahatlatın istiyoruz” şeklinde konuştu. Yeni Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ile Ekonomi ve Gümrük Bakanlıklarının birleştiğini hatırlatan Şen, “Yeni bakanlık yapılanmalarında kiminle çalışacağımız önemliydi. Artık biz tek bir oluşumla muhatap olacağız. Bu da işlemleri hızlandıracaktır. Yeni sistemde bakanlıklar artık icracı olacak, bu sayede sorunların daha hızlı çözüleceğine inanıyorum” dedi.

ÖLÇEK KAPASİTEMİZ YETERLİ DEĞİL

UND olarak bakanlığa, 100 gün içerisinde çözüme kavuşturulabilecek, yapılmasını önerdikleri başlıklar ilettiklerini aktaran Recai Şen, öncelikli olarak sektörün mali yapısı- nın güçlendirilmesi gerektiğini vurgulayarak, “Üyelerimizde 100 üzerinde öz mal çekiciye sahip olan firma sayımız 45, 200’ün üzerinde 16, 300’ün üzerinde 10 ve 500’ün üzerinde çekiciye sahip olan firma sayımız ise 1. Üye sayımız fazla fakat ölçek kapasitemiz yeterli değil. Uluslararası işlere talip olabilmemiz için birleşmelerle ölçeklerimizi kuvvetlendirmemiz lazım. Hem finansal hem de teknik anlamda kendimizi yenilememiz gerekiyor” dedi. Sektörün mali yapısının güçlendirilmesi ve finansa erişim anlamında Eximbank kredilerinin daha ulaşılabilir olması gerektiğinin altını çizen Şen, Yetkilendirilmiş Yükümlü Uygulaması kapsamında İzinli Gönderici yetkisi verilen kuruluşların sınır kapılarındaki geçişlerini hızlandırmak için pilot proje hayata geçirilmesi taleplerini de iletti.

HAKSIZ REKABET KOŞULLARI KALDIRILMALI

Şen, diğer talepleri de şu şekilde sıraladı: “Sınır kapılarının 7/24 çalıştırılması gerekiyor. Kapılar 7/24 açık olsa bile gerekli incelemeli yapacak kontrol birimleri haftanın 2 günü çalışıyorsa o zaman o kapı 2 gün çalışıyor demektir. Bu sorunun çözülmesi gerekir. Yabancı araçlar ile eşit şartlar altında rekabet edilmesi ve mevcut haksız rekabet koşullarının kaldırılması önemli. Sınır kapılarında yapılan vergisiz akaryakıt satışlarının yarattığı beklemelerin ortadan kaldırılması için yakıt satışlarının kapı dışındaki park alanlarına kaydırılması ya da yurtiçine alınması ve vergi iade modeli ile yeni bir yapının kurgulanması fayda sağlayacaktır. Yine, özellikle grupaj taşımalarda her ihracat eşyası için ilgili gümrük idaresinde taşımacı tarafından gümrükleme işlemi yapılması yerine son gümrük idaresinde taşınan tüm yüklerin gümrüklenmesinin sağlanması da öncelikli talepler arasında yer alıyor. Aynı zamanda ihracat beyannamesi verilerinin yükü taşıyacak taşımacılara da verilmesini beyan ettik. Türk taşımacısının karşı karşıya olduğu kota ve geçiş ücretleri ile ilgili sorunların ortadan kaldırılması şart. Kota ve vizelerle ilgili yurtdışındaki lobi faaliyetleri hızlandırılmalı.” İhracatta verilen destek kapsamında ÖTV’siz yakıt satışı yapılan sınır kapısı sayısının son dönemdeki mevzuat değişikliği ile artırıldığını belirten Recai Şen, “Halen vergisiz yakıt satışına ihtiyaç duyulan sınır kapıları bulunuyor. Bu sayıyı artırmak hem ülke ekonomisi hem de sektörümüz için fayda sağlayacak ve önemli bir ihtiyacı giderilecektir” dedi. Aynı zamanda Çin güzergahının tekrar elden geçirilmesi gerektiğini ifade eden Şen, Hazar geçişinde işletme ve sefer durumunun uygun hale getirilmesi gerektiğini, tarifeli seferlerde sıkıntı yaşandığını söyledi.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN AĞUSTOS SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

7 Ağu 2018
Benzer Haberler
ŞEN: “SEKTÖRÜN FİNANS SORUNU ÇÖZÜLMELİ”
Kategori: Lojistik
E-TİCARET B2B’Yİ DÖNÜŞTÜRÜYOR
Kategori:
AB İHRACATI SABOTE EDİLİYOR!
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

KURLAR TAM GAZ

NE KADAR İYİ BİR MENTOR OLURSUNUZ?