7 Ağu 2018

E-TİCARET B2B’Yİ DÖNÜŞTÜRÜYOR

Araştırma şirketi Forrester Research’e göre, sınır ötesi B2B (işletmeler arası) alışveriş hacminin önümüzdeki beş yıl içinde 1,2 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Bu potansiyelden yararlanmak için şirketler, B2C (üreticiden nihai tüketiciye) online alışverişe uygun olarak, daha esnek, ölçeklenebilir ve mobil bir deneyim sunmalı. Yine de B2B işlemleri, B2C’den farklı bir yaklaşım gerektiren temel farklılıklar gösteriyor. Ürün katalogları ve canlı müşteri desteği gibi belirli web sitesi özelliklerine ve işlevlerine adapte olmak, uçtan uca lojistik süreçlerin daha iyi entegre edilmesi, müşteri deneyimini sağlamanın yollarını arayan B2B şirketleri için büyük önem taşıyor. Uluslararası ekspres lojistik firmaları denizaşırı talepleri, kapıdan kapıya iletim ve mümkün olan en iyi hizmeti sunan global ağlarla karşılayabiliyor. Bu, B2B şirketlerinin düşük hacimli pazarlardaki geniş depolama ve dağıtım ağlarına ihtiyaç duymadan, yeni müşteri segmentlerinden etkin şekilde iş almalarına imkan veriyor. Aynı zamanda e-ticaret şirketlerine daha fazla marka güvenilirliğiyle kredibilite sağlayan ve lojistik süreçlerine düzen getirerek dolaylı faydalar da sunan bu ağlar; envanterde geçirilen süreyi azaltıyor ve siparişlerde tam görünürlüğü sağlayarak finansal riskleri en aza indiriyor.

5 ÖZELLİK ÖNE ÇIKIYOR

DHL Express, Cranfield School of Management ile B2B hizmet veren şirketler için mevcut trendleri ve uluslararası e-ticaret potansiyelini araştıran bir rapor yayımladı. “Bir Sonraki Sanayi Devrimi: E-ticaret B2B’yi Nasıl Dönüştürüyor” başlıklı rapor, sınır ötesi e-ticaret olanakları geliştiren işletmeler tarafından kullanılan belirli dijital özellikler ve stratejiler için pratik yollar gösterirken, şirketlerin kendi e-ticaret gelişimlerini daha iyi anlamalarına ve kıyaslamalarına yönelik bir çerçeve sunuyor. Masa başı araştırmalardan ve derinlemesine görüşmelerden oluşan bir kombinasyona dayanarak hazırlanan rapor, B2B e-ticaret platformları için hayati önem taşıyan beş özellik kategorisini tanımlıyor: Dijital altyapı, müşteri deneyimi, müşteri kişiselleştirme, sorunsuz entegrasyon ve lojistik senkronizasyonu. Rapor ayrıca, bu beş kategoride yeteneklerini daha da geliştirmek isteyen şirketlere pratik öneriler de sunuyor. Bu öneriler, daha iyi veriler yakalamak ve müşteri bilgilerini geliştirmek için iş zekası araçlarını kullanmak ya da çok kanallı satış ağları geliştirirken ilham almak için büyük perakendecilerin tedarik zincirlerine bakmak gibi konuları da içeriyor.

1-DİJİTAL ALTYAPI

Rapora göre bir B2B e-ticaret platformunun geliştirilmesi; tipik müşteri yolculuğunu hesaba katmalı ve müşteri deneyimini geliştiren işlevsellik ile teknolojileri içermeli. Ürün kataloğu dijitalleştirilmeli ve platforma, “kullanımı kolay ve güçlü” bir arama motoru dahil edilmeli. Mobil veya tablet üzerinden etkin bağlantı, verilerin iyi koruması ve güvenli çevrimiçi ödemeler gibi ek özellikler; çoğu e-ticaret platformu kullanıcısı için standart beklentiler haline gelmiş durumda. B2B müşterilerinin de aynı beklentiler içinde olduğu unutulmamalı. En sofistike B2B sağlayıcılar, yapay zeka, makine öğrenme algoritmaları, büyük veri analizi ve iş zekası bilgileri gibi teknolojileri birleştirerek operasyonları ve müşterileri için gerçek değeri artırıyor. Bu teknolojiler, iç ve dış iş süreçlerinin kolaylaşmasını sağlayarak talep planlaması ve tahmininin doğruluğunu yükseltiyor. Önde gelen B2B sağlayıcılar arasında gözlemlenen son önemli fark, bulut tabanlı e-ticaret platformunun kurumsal kaynak planlama (ERP) ve işletim sistemleri ile entegrasyonu. Bu entegrasyon, tedarik zinciri boyunca daha iyi gerçek zamanlı görünürlük ve uyum sağlıyor. Bu gelişmelerin bir sonucu olarak B2B şirketlerinin, yeni iş fırsatlarından yararlanmaları daha kolay hale geliyor.

2-MÜŞTERİ DENEYİMİ

Gittikçe daha fazla müşteri, özel tüketicilik deneyimlerine dayanarak, B2B şirketlerinden basit, esnek ve kullanışlı bir e-ticaret sunan “Amazon” benzeri alışveriş deneyimi bekliyor. B2B e-ticaret platformu uygulamasının ilk aşamasında olan kuruluşlar için, müşterinin teklif edilen ürünleri görmesini sağlayan basit ama etkili bir arama motorunun sağlanması şart. Daha sofistike B2B oyuncularına baktığımızda ise müşterinin siteyi dolaşmasına ve ürünler hakkında ayrıntılı bilgi bulmasına yardımcı olan mega menüler, video kütüphaneleri, web sitesi eğiticileri ve rakip karşılaştırmaları dahil kapsamlı bir araç seti görüyoruz. Bazı e-ticaret platformları, satın alma kararlarını kolaylaştıracak her türlü soru veya soruna yardımcı olmak için canlı çevrimiçi destek içeriyor. Araştırma şirketi Gartner tarafından yapılan araştırmalar, bilgi sistemlerine ve çevrimiçi desteğe daha fazla odaklanmanın artan müşteri memnuniyeti ile sonuçlandığını gösteriyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN AĞUSTOS SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

7 Ağu 2018
Benzer Haberler
KOBİ’LER, SINIR ÖTESİ E-TİCARET İLE BÜYÜYECEK
Kategori:
“İHRACATÇI İÇİN EN İYİ İNOVASYON, TAŞIMA MALİYETİNİ DÜŞÜRMEK”
Kategori: Güncel Haberler,Lojistik
HAVA KARGO SEKTÖRÜNE E-TİCARET DOPİNGİ
Kategori: Havayolu
Yazarlar

YENİ EKONOMİ PROGRAMI VE TASARRUF EĞİLİMİ

NE KADAR DİJİTALSİNİZ?