7 Ağu 2018

İK’NIN DEĞİŞEN ROLÜ ÇALIŞAN BAĞLILIĞINI NASIL ETKİLİYOR?

Günümüz rekabet ortamında şirketlerin sürdürülebilir bir yapıya kavuşması ürün ve servis kalitesi, müşteri memnuniyeti gibi faktörler kadar şirketin toplumdaki algısı ve itibarı, çalışan memnuniyeti ve bağlılığı da ön plana çıkıyor. İş dünyasındaki bu dönüşümle birlikte kurumsal yapı, insan kaynakları yönetimi, kurumsal itibar gibi kavramların değeri gitgide artarken, çalışanlar da bu dönüşümün tam merkezinde yer alıyor. Son yıllarda şirketlerde devinim oranlarının arttığı, dolayısıyla aynı şirkette geçirilen hizmet süresinin azaldığı gözlemleniyor. İş gücünün değişen beklentileri, çalışma modellerinde ve lokasyonlarında değişiklik yanında globalleşme şirketlerdeki hizmet süresini etkiliyor. Teknolojinin itici gücü bu değişimdeki hızı artırıyor. Çalışanların aynı şirkette çalışma sürelerinin düşmesi ile bağlılık kavramı çok daha önemli bir gündem maddesi haline geliyor. Sürekli öğrenme, gelişim imkanları, şirket içi girişimcilik imkanları, iş-özel hayat dengesine önem veren şirket kültürleri, esnek çalışma saatleri, esnek ve mobil çalışma uygulamaları çalışan bağlılığı için olmazsa olmaz unsurlar. Ayrıca çalışanın bir iş yerindeki yaşam döngüsünü etkileyen tüm insan kaynakları süreçlerinin entegre şekilde çalışması, neden-sonuç ilişkisine dayanması, teknoloji ile desteklenmesi, sade, anlaşılır, kolay hatta mobil erişimli olması da çalışanlar için fark yaratan ve tercih edilen çalışma ortamlarını oluşturuyor.

DİJİTAL BİR ÇALIŞAN DENEYİMİ TASARIMI MÜMKÜN

Çalışan bağlılığı, insan kaynakları tarafından üretkenlik ve performansı teşvik etmek üzere birkaç yıldır kullanılıyor. Bugün bu odak, işveren markasını etkileyecek şekilde genişlese de dijital dönüşüm ve Endüstri 4.0 nedeniyle kurum içi haberleşme ve teknolojinin yakın dönemde daha da öneminin artacak olması, dijital bir çalışan deneyimi tasarımını mümkün kılacak gibi gözüküyor. Gallup Global İş Yeri Durumu raporuna göre dünya genelindeki çalışanların yalnızca yüzde 15’i yaptığı işi tam olarak benimsiyor. Bu, çalışanların yüzde 85’inin zamanlarını, yeteneklerini ve enerjilerini kullanmakta, ekiplerine değer katmakta veya organizasyonun inisiyatiflerini teşvik etmekte duygusal bir bağlılık yaşamıyor oldukları şeklinde yorumlanıyor. Diğer Gallup araştırmaları, ABD’deki söz konusu yüzde 85’lik kesimin, yitirilen verimlilik sebebiyle yılda 550 milyar dolara mal olduğunu gösteriyor. CB Financial’ın verileri incelendiğinde ise İngiltere’de, kendilerini işlerine adamayan çalışanların yılda 52 ila 70 milyar sterlin arasında üretkenlik kaybından sorumlu olduğu ve işverenlere 3 bin 400 ila 10 bin pound maaşa mal olduğu belirtiliyor. Yetenekli çalışanları bulmaya yönelik kıran kırana bir mücadelenin yaşandığı bir ortamda işe alımın artan maliyeti göz önünde bulundurulduğunda çalışan bağlılığının neden çoğu lider ve yönetici için üst sıralarda yer aldığı anlaşılabiliyor. Bu aynı zamanda, şirketin mevcut kültürünün değerlendirilmesi ve çalışan ihtiyaçlarının düzenlenmesi için de büyük bir fırsat.

BİR AVANTAJ OLARAK DİJİTAL DÖNÜŞÜM

Dijital dönüşüm nedeniyle, tüm çalışan deneyimi dolayısıyla çalışan bağlılığı sürecini desteklemeye yönelik araçların ve teknolojinin piyasa arzında önemli bir artış görülüyor. Bu da Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) kavramındaki teknolojiye yeni bir boyut kazandırıyor. Çalışan bağlılığı, dijital dönüşümün gerçekleştiği bir çağda yalnızca çalışanlara ihtiyaç duyduğu araçları ve eğitimi vererek değil, aynı zamanda iş için doğru teknolojinin uygulanmasında çalışanlara söz hakkı vererek ve yaşam döngüleri sırasında daha kişiselleştirilmiş bir yaklaşım benimsenerek gerçekleştirilebilir. Nihayetinde çalışanlarınızın, çalışan yaşam döngülerindeki dijital değişime yönelik heyecan duymasını sağlayabiliyor ve uygulama sürecine çalışanlarla birlikte geçebiliyorsanız, gelecekteki değişimlerden etkilenmeyecek bir organizasyon kurmaya yönelik hoş bir yolculuk sizi bekliyor demektir.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN AĞUSTOS SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

7 Ağu 2018
Benzer Haberler
ŞİRKETLERİN ÖNCELİĞİ YETENEĞİ ÇEKMEK!
Kategori: Yönetim
İK’NIN DEĞİŞEN ROLÜ ÇALIŞAN BAĞLILIĞINI NASIL ETKİLİYOR?
Kategori: Yönetim
Yazarlar

KURLAR TAM GAZ

NE KADAR İYİ BİR MENTOR OLURSUNUZ?