10 Tem 2018

EMIRATES, BOEING 777-200LR’Yİ YENİDEN DÜZENLEDİ

İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, ikincisini tamamladığı 2-2-2 düzenindeki Boeing 777-200LR uçağı ile daha geniş Business Class koltukları, Business Class’ta yeni bir sosyalleşme alanı ve bütünüyle yenilenen bir Economy Class yapılanması ileyolculara üstün bir uçuş deneyimi kazandırıyor.

Yeniden düzenlenen ilk Emirates Boeing 777-200LR uçağı 2018 Mart ayı başındaEmirates filosundaki yerini almıştı. Emirates filosundaki kalan sekiz Boeing 777-200LR uçağı ise 2019 ortalarına kadar, aşamalı olarak yeniden düzenlenecek ve Emirates'in Güney Amerika’daki en son destinasyonu olan Santiago ve Şili de dahil, havayolunun küresel ağındaki bazı diğer şehirlere hizmet verecek. Emirates, filosundaki Boeing 777-200LR uçağının yeniden düzenlenmesi için, 150 milyon doların üzerinde yatırım yaptı.

Emirates Mühendislik’in ilk Boeing 777-200LR uçağını yeniden yapılandırması, bu kararın alınmasından itibaren sadece 22 ayını aldı. Emirates Mühendislik, işin başarılı bir şekilde ve zamanında tamamlanabilmesi için, karmaşık bir sürece girdi. Bu süreçteki işlemler, uçağın uçar durumdayken hangara alınması, şartnamenin ana hatlarının belirlenmesine yönelik ayrıntılı çalışma, tasarım ve yerleşim planının gözden geçirilmesi, tedarikin yönetilmesi ve tedarikçilerle kurulan iletişimler, yasal onayların alınması, hammadde stoklarının tutulması, iş akışları, zaman programları ve kaynakların yönetimi ve iç kısımların değiştirilmesini de içeriyordu.

TASARIM VE İŞ AKIŞI
Tasarımın son haline getirilmesi, yeniden yapılandırma sürecinin öncelikli aşamasıydı ve sonunda, önerilen sekiz ayrıntılı kabin yerleşim planından birisi seçildi. Mühendislik ekibi ayrıca, uçağın orijinal tasarımını değiştirmek için, GCAA ve FAA da dahil, düzenleme makamlarından onay almak zorundaydı.

Tasarımın son halini almasının ardından, Emirates Mühendislik, uçağın yeniden yapılandırmasının tamamlanması için gereken tüm parça ve yedek parçaların mevcut olmasını sağlamak üzere, tedarikçilerle çalışmalar gerçekleştirdi. Toplam olarak, ekibin, 30’un üzerinde tedarikçi ile çalışması ve herhangi bir zamanda, 2,700 parça ve yedek parçayı yönetmesi gerekiyordu. Boeing, Jamco, Panasonic, Rockwell Collins, Zodiac ve ATG gibi kilit tedarikçiler, gerekli yardımı sağlamak üzere sahadaydı.

UÇAĞIN HANGARA ALINMASI
Bir sonraki adım, uçağın, kabin konfigürasyonu için hangara çekilmesiydi. Bu süreçte, uçak kabininin orijinal iç kısımları bütünüyle söküldü ve yeniden inşa edildi. Yeniden yapılandırma çalışması, sadece yeni koltukların montajını değil, aydınlatma sistemlerinin yeni kabloları, Business Class kabininde tavan yüksekliğinin arttırılması ve yine Business Class’ta, mutfakların, yeni sosyal alana uygunluk sağlayacak şekilde modifiye edilmesini de içeriyordu.

İlk uçağın yeniden düzenlenmesi, Emirates Mühendislik’in, 55 gününü almıştı. Ancak, ilk yapılandırma sırasında öğrenilenler ve elde edilen yetkinlikler sayesinde, ikinci uçağın yeniden yapılandırılması, sadece 35 gün sürdü.

GÜVENLİK TESTİ
Güvenli bir şekilde işlemesini sağlamak üzere, uçak üzerinde bir dizi testin uygulanması gerekliydi. Uygulanması mecbur olan başlıca dört test türü şunları içeriyordu: tasarımın, yönetmeliklere uygunluğunun doğrulandığı prototip testi; kabin özelliklerinin fonksiyonel testi; kabin içerisinde EMI Elektromanyetik girişim (EMI) ve hava akışı testi; çeşitli uçuş senaryolarından oluşan bir simülasyon ile beş saat uçuş testi ve uçuş içi yangın ve duman testi.  Genel olarak, Emirates Mühendislik, uçağın yeniden yapılandırma projesindeki tasarım ve uygulama işlemleri için toplam 16,000 saat yatırım yaptı. Emirates Mühendislik, Dubai’de, sayıları 260’ın üzerinde olan uçaklarının bakımı için, modern ve kapsamlı teknik tesislere sahip. Büyük bir alana yayılmış olan destek altyapısı, yedi ağır, dört hafif bakım hangarına sahip ve hepsi, dünyanın en büyük yolcu jeti olan Airbus A380’in servisini gerçekleştirebiliyor.

10 Tem 2018
Benzer Haberler
İRAN TÜRKİYE’NİN YERİNİ ALABİLİR Mİ?
Kategori: Havayolu
20 YIL İÇİNDE ORTALAMA 40 BİN YENİ UÇAK HAVALANACAK
Kategori: Havayolu
İRAN TÜRKİYE’NİN YERİNİ ALABİLİR Mİ?
Kategori: Havayolu
Yazarlar

PİYASALAR ŞAKA YAPMIYOR

ZAMAN NASIL DA DEĞİŞTİ!