6 Tem 2018

E-KAMYONLAR NEREDE KALDI?

Dizel skandalının patlak vermesinden beri araç üreticileri, alternatif yakıtlı araçlara yöneldi ve bu trendin ticari araç sektörüne yansıması da pek uzun sürmedi. Doğalgaz ve hidrojenle çalışan araçların yanı sıra elektrikli araçlara yoğun bir ilgi söz konusu. Dünyanın önde gelen ticari araç üreticileri, elektrikli kamyon projelerini birbiri ardına tanıtırken, 2019-2021 yılları arasında bu alanda kayda değer bir atılım olacak gibi görünüyor. İsterseniz şimdi gelin, bu projelere birlikte göz atalım…

FUSO eCanter
Daimler, halen birkaç proje üzerinde çalışmalarını sürdürüyor. Firmanın tam elektrikli hafif kamyon projesi olan 7 buçuk ton kapasiteli FUSO eCanter, 2017’nin Temmuz ayından beri Portekiz ve Japonya’da üretiliyor. Daimler, üretimi şimdilik küçük seriler halinde gerçekleştirse de 2019 yılında geniş çaplı bir atılım yapmayı planlıyor. Gövde ve kullanıma bağlı olarak FUSO eCanter, 100 kilometrelik bir menzile ve 3.5 tona kadar yük taşıma kapasitesine sahip. Aracın elektrikli aktarma organları, her biri 420 V ve 13.8 kWh’lik altı adet yüksek voltajlı lityum iyon akü paketi içeriyor. Alışılageldik bir dizel kamyonla kıyaslandığında, işletim maliyetlerinde her 10 bin kilometrede bin euroluk tasarruf elde ediliyor. Aralık ayının ortasında iki FUSO eCanter satın alan DHL Freight, araçları Berlin ve çevresinde test etmeye başladı bile. UPS de, üç adet orta ağırlıklı FUSO eCanter kullanmaya başlayarak şirketin ABD’deki ilk ticari müşterisi olacağını duyurmuştu.

E-Fuso Vision One
23 tonluk brüt ağırlığa sahip olan eCanter’in büyük kardeşi E-Fuso Vision One, 2021’den itibaren Japonya, Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri’nde üretime geçecek. Tek şarjla 350 kilometrelik bir menzil vadeden E-Fuso Vision One, 11 ton yük taşıyabiliyor. Mitsubishi Fuso Truck ve Daimler’in otobüs biriminin gelecekte tüm büyük taşıtları elektrikli hâle getirmeye yönelik planının bir parçası olan kamyon, içten yanmalı motorları tamamen yasaklamaya hazırlanan şehirler için bir çözüm niteliği taşıyor. E-Fuso Vision One’ın 350 kilometre yol kat edebilmesi için 300 kWh kapasiteli bataryaya sahip versiyonunun tercih edilmesi gerekiyor.

EActros
Daimler’in bir diğer aracı olan eActros ise biri 18 ve diğeri de 25 ton kapasiteli iki versiyona sahip olacak. Toplamda 250 kW’lık çift elektrik motoru ile hareket edecek kamyon, iki adet 240 kWh’lık lityum-iyon batarya setinden güç alacak. Elektrik motorları maksimum itiş sağlayabilmek için arka aksta yerleştirilmiş. Üç fazlı asenkron 400 voltluk motorlar su soğutmalı. Her biri 125 kW ve 485 Nm maksimum torka sahip. Bu güçte bir araç benzer büyüklükte bir dizel kamyona denk peformans verebiliyor. Kamyonun menzili yaklaşık 200 kilometre olarak belirlenmiş. Elektrikli kamyon tam şarja, şarj istasyonundaki altyapıya bağlı olarak 3-11 saat arasında ulaşacak. Mesafe sınırı yüzünden şehir içi kargo ve yük taşıma görevlerinde test edilen eActros’un 2021 yılında piyasada olması bekleniyor. Araçlar, Alman ve İsviçreli şirketler tarafından test edilmeye başlandı.

Volvo FL Electric
Volvo, Tesla Semi’ye rakip olacak elektrikli kamyonu FL Electric’i duyurdu. Önümüzdeki yıl seri üretime geçecek olan FL Electric, İsveçli şirketin güvendiği araçlarından biri. Farklı seçeneklere sahip olması beklenen kamyonun; 2-6 adet, 100-300 kWh değerleri arasında bataryası bulunacak. Bu sayede 300 km’ye kadar menzile sahip olacak olan FL Electric, hızlı şarj imkanına da sahip olacak. DC istasyonlardan 1-2 saatte şarj edilebilen FL Electric, AC istasyonlardan ise bir gecede şarj edilebilecek. Şirket, elektrikli kamyonların günlük hayattaki yerini belirlemek için İsveç’te bir geri dönüşüm merkezinde iki adet FL Electric prototipini kullanıma sundu. Şirket, FL Electric’i 2019 yılında Avrupa’da satışa sunmayı planlıyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN TEMMUZ SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

6 Tem 2018
Benzer Haberler
E-KAMYONLAR NEREDE KALDI?
Kategori: Ticari Araçlar
Yazarlar

SEÇİM SONRASI BEKLENTİLER

NE KADAR EĞLENCELİ BİR PATRONSUNUZ?