5 Tem 2018

MOBİLİTE VE OTONOM SÜRÜŞTE ZF DAMGASI

ZF, Almanya Friedrichsafhen’da düzenlediği ZF Teknoloji Günlerinde taşımanın ve mobilitenin geleceğine yön veren teknolojilerini tanıttı. 27-28 Haziran tarihlerinde düzenlediği uluslararası bir organizasyonda “gör, düşün ve uygula (see. think. act)” misyonu ile tasarladığı yeni teknolojilerini tanıtan ZF, otonom teknolojilerin taşımacılık ve lojistik sektöründe birebir uygulamalarını görme imkanı sundu. Tasarladığı teknolojilerde binek araçlardan ticari araçlara, ticari araçlardan iş makinelerine kadar uygulanabilecek modüller geliştiren ZF, Teknoloji Günleri kapsamında basın mensuplarına otobüs ve çekici gruplarındaki uygulamalarını da birebir test etme imkanı sundu. Etkinlikte, otonom araçların depo ve limanlardaki uygulamalarını birebir gösteren ZF, hafif ticari araçlar için geliştirilen Ce Traxlite ve ağır ticari araçlar için geliştirilen Ce Traxmid şanzımanlarını da tanıttı. Direksiyonu olmayan araçlarda otonom sürüşün gelecekte ne vaat edeceğini görme imkanı da veren ZF, yeni nesil elektromobilite çözümleri, ticari araçlar için tamamen elektrikli direksiyon sisteminin ilk prototipi olan ReAX EPS’yi ve e.GO ortaklığı ile geliştirilen otonom aracı tanıttı. Türkiye’den organizasyona katılan basın mensuplarına ZF Services Türk Genel Müdürü Selim Aydınlıoğlu ve Pazarlama Müdürü Can Akkan eşlik etti.

SCHULZ: “GELECEĞİN ELEKTRİKLİ MOTORLARDAN OLUŞACAĞINA İNANIYORUZ”
Etkinlikte kısa bir açıklama yapan ZF Direksiyon Sistemleri Başkanı Mitja Schulz, taşımanın ve mobilitenin geleceği ile ilgili bilgi verecekleri etkinlik boyunca ZF’nin gör, düşün ve uygula misyonu ile geliştirdiği çözümlerin tanıtılacağını aktardı. Otonom sürüş ve ekonomik sürüş gibi konulara odaklandıklarını ifade eden Schulz, “Geleceğin elektrikli motorlardan oluşacağına inanıyoruz” diyerek ZF’nin bu alandaki çalışmaları yakından inceleme imkanı sunduklarını kaydetti. Depo ve limanlarda sürücüsüz taşıma için internet ve Wi-Fi teknolojilerinin rolünün önemine vurgu yapan Schulz, “Elektrikli otonom ve güvenlik sistemlerinin efektif şekilde nasıl ticari araçlara adapte edildiğini yaşama şansı bulacaksınız. Teslimat yapan bir aracın, araçta sürücü yokken onu nasıl takip ettiğini göreceksiniz. Veri yönetimi, bağlı teknolojiler, sürüş asistanı ve güvenlik gibi unsurları bünyesinde taşıyan forkliftlerle sunduğumuz çok daha efektif çözümleri deneyimleyebileceksiniz” şeklinde konuştu.

LİMANLAR VE DEPOLARDA MANEVRA YAPABİLEN SÜRÜCÜSÜZ ARAÇLAR
Lojistik sektörüne yönelik verimlilik, hız ve çevre dostu olma özelliklerinin iyileştirilmesine ve kazaların ve hasarların en aza indirilmesine yardımcı olacak enstrümanlar geliştiren ZF, treyler ve römorkların ilgili hedefe ulaşma esnasında manevralarını kendi başlarına otonom olarak gerçekleştirebilecekleri sistemler üzerinde çalışıyor. Teknoloji Günlerinde yakından görme imkanı bulduğumuz teknolojilerden biri buydu. Sürücüsüz manevra yapabilen nakliye araçları ile lojistik sektöründe giderek artan kalifiye personel eksikliğine karşı mücadelede bir çözüm olarak da katkı sağlayan firma, üç akslı ağır vasıta yapısı baz alınarak geliştirilen bir hibrit kamyon olan ZF Yenilikçi Kamyon (Innovation Truck) ile ikmal depolarında yapılan manevralarda konteynerlerin yerleştirilmesi, alınması veya taşınması, yani nakliyenin kamyondan indirilerek yenilerinin yüklenmesi gibi, büyük ölçüde sürücülerin becerilerine bağlı olan, uzun süren ve genellikle maddi hasarlara neden olabilen durumlara da çözüm sunmuş oluyor. ZF Yenilikçi Kamyon ile sürücü, stok alanına giriş yaptıktan sonra araçtan inebilir, bağımsız sürüş modunu etkinleştirebilir ve ardından mola verebilir. Bu kamyon gideceği hedef konumu kendisi buluyor ve elektrikli sürüşle bu hedefe gidiyor. Burada yük nakil kasası asistanı yardımıyla, ZF Yenilikçi Kamyon daha önceden yüklenmiş olan yeni bir konteyneri de kendi başına alıyor. Aracın yük nakil kasasının altından geri gidiş hareketini de tümüyle kendisinin gerçekleştirmesi, asistanın sunduğu en önemli avantajlardan biri. ZF İleri Yapay Zeka (ProAI) merkez bilgisayarı ile kumanda edilen ZF Yenilikçi Kamyon, her zaman sunduğu en yüksek hız, hassasiyet ve güvenlik özellikleri sayesinde görevin altından kolaylıkla kalktığı gibi stres, yorgunluk ve dikkat dağınıklığı gibi durumlar veya karanlık ortam ya da olumsuz hava koşulları kamyonun hareketini etkilemiyor.

ARAÇ, YÜKÜNÜ KENDİ BIRAKIP YENİSİNİ ALABİLİYOR
Gelişmiş sensör teknolojisi Özel Çekici’nin kendi bulunduğu ortamı gözlemesine de olanak sağlıyor. Aynı zamanda araç kumandası ile ikmal merkezindeki ve diğer kapalı alanlardaki sistemler arasında bağlantı kurulabiliyor. Rampadaki sabit kameralar, yerleştirilecek olan römorkun arka bölümünü algılıyor. Kullanım yerine kurulan bir bilgisayar ile güzergah hesaplanıyor ve veriler radyo sinyali üzerinden araç üzerindeki Openmatics ZF telematik sistem ünitesine aktarılıyor. Araç tarafına monte edilen ZF İleri Yapay Zeka bilgileri gerçek zamanlı olarak işliyor ve bunları motor, direksiyon sistemi ve frenler için eylem komutlarına dönüştürüyor. Hangi inovasyon aracının ne zaman nereye gitmesi gerektiği ve orada hangi görevlerin beklediği, akıllı ve dinamik yönlendirme sistemi sayesinde her bir araca bildiriliyor. Bağımsız sürüş modu devreye sokulur sokulmaz, ikmal merkezinin içindeki wireless (LTE/WLAN) radyo sinyali ve araç üzerindeki Openmatics ünitesi aracılığıyla, araçlar bu sisteme otomatik olarak giriş yapıyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN TEMMUZ SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

5 Tem 2018
Benzer Haberler
TOYOTA’DAN 2,8 MİLYAR DOLARLIK OTONOM SÜRÜŞ YATIRIMI
Kategori: Güncel Haberler
MOBİLİTE VE OTONOM SÜRÜŞTE ZF DAMGASI
Kategori: Otomotiv
BLOCKCHAIN İLE "HAREKET HALİNDEYKEN" GÜVENLİ ÖDEME
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

SEÇİM SONRASI BEKLENTİLER

NE KADAR EĞLENCELİ BİR PATRONSUNUZ?