5 Tem 2018

GELENEKSEL PERAKENDECİLİK ÇATIRDIYOR

Perakende sektörünün şu anki konumunu ve geleceğini konuştuğumuz BrandZone Kurucu Ortağı Cem Köz, gelinen noktada geleneksel perakende anlayışının sarsılmaya başladığına dikkat çekerek bu yıl perakende sektörüne dijital dönüşümün damga vuracağını belirtiyor.

BrandZone müşterilerine nasıl avantajlar sunuyor?

Bugünün rekabetçi piyasa süreci, artık şirketleri veri analizini daha gerçekçi yapmaya ve rakiplerini daha iyi analiz etmeye yöneltiyor. Şirketler ve kurumlar rekabet bilgilerini doğru araçlarla, güncel olarak takip ederek; hızlı aksiyon alıp, bilinçli fiyatlama yaparak kârlılıklarını artırabiliyor. BrandZone olarak sunduğumuz servislerle birlikte iş ortaklarımızın satış ve kârlılık hedeflerini gerçekleştirmede büyük bir fayda sağlıyoruz. Online mecrada da çok çeşitli hizmetler sunuyoruz. Online pazar yeri olarak adlandırılan GittiGidiyor, N11 ve Hepsiburada gibi mecralardaki dükkanların fiyatlarını takip ediyor; raporları dükkanların puanlarına, fiyatlarına ve isimlerine göre ayrıştırarak çeşitli rekabet analizleri yapıyoruz. Hızlı tüketim ürünlerinde ise birim fiyatlara göre analizler hazırlıyoruz. Ayrıca, online banner kampanyalarını takip ediyor; satış kanalları ve markalar bazında fiyat endeksleri hazırlıyoruz.

DOĞRU FİYATLAMA FİRMALAR İÇİN ÖNEM TAŞIYOR

Şirketler fiyatlandırma stratejilerini neye göre planlıyor? Siz bu noktada şirketlere nasıl tavsiyelerde bulunursunuz?

Artık firmalar satışlarını maksimize edip, pazar paylarını artırmaya çalışırken bir taraftan da kârlılık hedeflerini gerçekleştirmeye çalışıyor. Bu anlamda firmalar için en önemli konulardan biri de doğru fiyatlama yapabilmeleri. BrandZone olarak şirketlere hem rekabeti hem de ürün gamını doğru inceleyerek kapsamlı bir fiyat çalışması yapmalarını ve fiyat değişimlerini günlük olarak takip etmelerini tavsiye ediyoruz. Çalıştığımız iş ortaklarımıza bu konuda hizmet sunmaktan da büyük bir mutluluk duyuyoruz.

Tüketicilerin karar alma sürecinde nasıl değişimler gözlemleniyor? Tüketicilerin ilgi gösterdiği ürün grupları neler?

Tüketiciler eskisinden çok daha fazla araştırma yapıyor. Bir ürünü mağazadan almadan önce akıllı telefonuyla çeşitli kanallardaki fiyatları karşılaştıran kişi sayısı her geçen gün artıyor. Günümüzde tüketiciler; kampanya dönemlerini, mağaza açılışlarını, marketlerin yayınladığı kampanya içerikli reklam ya da broşürleri daha çok takip ediyor, en kaliteli ürünü en iyi fiyata almaya çalışıyor. Tüketici teknolojisi sektöründe akıllı telefonlar, 4K Ultra HD televizyonlar, oyun bilgisayarları popülerliğini korurken; evlerin vazgeçilmezleri küçük ev aletleri ve beyaz eşyalara ise ilgi azalmıyor. Hızlı tüketim sektöründe ise sağlık trendi her geçen gün daha çok ön plana çıkıyor.

FİYAT, SATIN ALMADA EN ÖNEMLİ FAKTÖR

Nihai tüketicilerin ürün satın alırken dikkat ettikleri en önemli faktör nedir? Marka mı? Fiyat mı?

Tüketicinin, eğer belli bir marka tercihi varsa, o markanın ya da istenilen ürünün çeşitli marketler içerisinde en uygun fiyatlısını bulmaya çalıştığını söyleyebiliriz. Bu nedenle hem tedarikçilerin çeşitli kanallardaki fiyatları yakından izlediklerini hem de satış kanallarının belli bir ürün için tüketicilere en uygun fiyatlı opsiyonu sunmak istediklerini görüyoruz. Tabii bunu yaparken de BrandZone’nun fiyat karşılaştırma, rekabet raporu hizmetlerinden faydalanıyorlar.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN TEMMUZ SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

5 Tem 2018
Benzer Haberler
GELENEKSEL PERAKENDECİLİK ÇATIRDIYOR
Kategori: İş Dünyası
Yazarlar

SEÇİM SONRASI BEKLENTİLER

NE KADAR EĞLENCELİ BİR PATRONSUNUZ?