1 Haz 2018

DKV TEK KUTU SİSTEMİNDE ALMANYA İÇİN UYARIYOR

DKV Euro Service Türkiye Satış Müdürü Deniz Çokcoş Sezer, bu ülkenin sisteme dahil olması ile taşımacıların Almanya’nın da entegre edildiği bir kutuyu tekrar almak zorunda kalacaklarını vurgularken, DKV olarak ön kayıt almaya başladıklarını ancak Almanya’nın sisteme girmesi ile bu ülkeyi de entegre edip satışa başlayacakları bilgisini verdi.

Öncelikle “tek kutu” kullanımından başlamak gerekirse, nedir bu tek kutu uygulaması? Uluslararası taşımacıları nasıl etkileyecek? Ne zaman zorunlu hale gelecek?

Avrupa Birliği sınırları içindeki her ülkenin otoyol ödemeleri için kullandığı farklı bir ödeme sistemi var. Bu sistemi kullanabilmeleri için ticari araçların her ülkede geçerli olan kutuyu araçların camına yapıştırmaları veya araçlarına monte ettirmeleri gerekiyor. Kimi ülke tüm karayolu taşımacılığını uydudan, kimisi radyo frekansları üzerinden takip ediyor; buna bağlı olarak takip sistemleri de birbirinden farklı. Bizdeki OGS/HGS tarzı sisteme veya gişe sistemine sahip ülkeler de var. Bu, her ülke için ayrı bir kutunun araçta bulundurulması, her ülke için ayrı ayrı ama benzer evrakların defalarca hazırlanarak söz konusu cihazların kiralanması, kutunun eksik veya arızalı olması halinde, tutarları 240 ila 1000 eurolara varan cezaların ödenmesi anlamına geliyor. Sorunun çözümü için AB, Avrupa Elektronik Geçiş Hizmeti (EETS) çözümünde karar kıldı. Bu konuda EETS protokolünü imzalayan ülkeler ve bu sistemi hayata getirmeye çalışan DKV gibi şirketler var. Bu sistem, Avrupa’daki mevcut ve gelecekteki tüm paralı yolları, ilgili tünel ve köprüleri kapsayacak.

TEK KUTU SİSTEMİ, PROSEDÜR KARMAŞASINA SON VERECEK

Bu uygulamanın avantajlarından söz eder misiniz?

Tek kutu sisteminin en büyük avantajı operasyonel kolaylık sağlaması. Araçlarda şu anda pek çok kutu takılı durumda. Bu kutular şoförün görüş alanını da olumsuz etkilediğinden, örneğin İngiltere’de camında çok sayıda kutu olan araçlara ceza kesiliyor. Ama nakliyeci bu kutuları takmak zorunda, çünkü her ülke için gereken kutu farklı. Kutu satın alma prosedürleri genellikle çok uzun. Öncelikle bütün formları dolduracaksınız, araç evraklarınızla birlikte bunu ilgili ülkeye göndereceksiniz ve sonra başvurunuzun onaylanmasını bekleyeceksiniz. Çoğu otoyol işletmecisi AB dışı ülkelere kargo yapmıyor, zaten kargo edilen kutular da gümrükte takılıyor. Bu nedenle nakliyeciler kutuyu Avrupa’daki bir noktaya gönderip, oradan teslim alıyorlar. Tek kutu sistemi, tüm bu prosedür karmaşasına ve zaman kaybına son verecek.

DKV, Avrupa Elektronik Geçiş Hizmeti (EETS) uygulamasının neresinde yer alıyor? Nasıl bir hizmet sunacak?

T-Systems, Daimler ve DKV Euro Service tarafından EETS’in geliştirilmesi ve sunulması amacıyla Toll4Europe GmBH adında bir şirket kuruldu. Şirket, 3,5 tonun üzerindeki araçların Avrupa’daki tüm otoyol ücretlerini tek cihaz ile yapılmasına imkan veren bu altyapıyı hayata geçirecek. T-Systems kutuların teknik özelliklerinden sorumlu olacak. Ayrıca kutunun diğer ülkelere uyumlu hale getirilmesinde de hizmet sunuyor. T-Systems ayrıca ilk üretim lisansını alan şirket. Daimler ise kutuların araçlara entegrasyonu noktasında çalışıyor. DKV olarak biz de kutuların satışını yapıyoruz.

2 MİLYONUN ÜZERİNDE TALEP BEKLİYORUZ

Satışlara ne zaman başladınız ya da başladınız mı? Kısa vadede beklediğiniz potansiyel nedir?

DKV olarak, siparişlere yetişemeyeceğimizi öngördüğümüz için 24 Mayıs’tan itibaren ön kayıtları almaya başladık. Bu yıl toplam 2 milyon adet kutu üretilecek. Önümüzdeki yıllarda siparişler geldiğinde ek üretim yapılacak. Talebin 2 milyonun üzerine çıkacağını tahmin ediyoruz. Türk nakliyecilerinin kesinlikle hazırlıklı olmasını öneriyoruz. İşlerini son dakikaya bırakmasınlar, erken sipariş vererek avantajlı fiyatlardan yararlansınlar.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN HAZİRAN SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

1 Haz 2018
Benzer Haberler
DKV EN İYİ YAKIT KARTI MARKASI SEÇİLDİ
Kategori: Güncel Haberler
DKV HİZMET AĞINI GENİŞLETİYOR
Kategori: Lojistik
TEK KARTLA AVRUPA, RUSYA VE GÜRCİSTAN
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

SİYASET VE EKONOMİ İLİŞKİSİ

ÖKÜZ NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA OLSUN FAREYİ YAKALAYAMAZ