1 Haz 2018

DİJİTALLEŞEN LOJİSTİKÇİLER KAZANACAK!

Günden güne zorlaşan rekabet koşulları, lojistik süreçlerinin gittikçe daha karmaşık bir hal alması, hızla gelişen teknoloji ve müşterilerin artan beklentileri; lojistik firmalarının stratejilerini yeniden gözden geçirmelerini zorunlu hale getiriyor. Mevcut şartlarda kârlılıklarını sürdürmeyi ve büyümeyi amaçlayan lojistik yöneticileri, tüm süreçleri en başından sonuna kadar neredeyse kusursuz bir şekilde yönetmek zorunda. Bu da ancak tüm lojistik süreçlerinin dijitalleşmesinden geçiyor. Lojistiği, nakliyattan tedarik zinciri yönetimi boyutuna taşıyan, gereksiz aşamaları ortadan kaldıran ve karar verme süreçlerini hiç olmadığı kadar hızlandıran dijitalleşme, bir süredir sektörün olmazsa olmazlarından biri konumunda. Gerçek dünyada vakit alan ve kârlılığın önüne geçen süreçlerin sanal dünyada hızlı ve kusursuz bir biçimde yürütülmesine olanak veren dijitalleşme, firmalara rekabet açısından son derece büyük avantajlar sağlarken, artırdığı müşteri memnuniyeti sayesinde de katma değer yaratıyor. Dijitalleşme, birçok insanın zihninde kâğıt kullanımının kalkması ve süreçlerin otomasyona bağlanması gibi bir algı yaratsa da aslından bundan çok daha fazlası. Dijitalleşmenin firmalara sunduğu en önemli avantajların başında, lojistik süreçlerinin performansının daha iyi izlenmesi geliyor. Tedarik zincirini izleyebilmek firmalara, olası hatalara karşı her durumda farklı senaryolar üretebilme imkanı tanıyor. Böylece tedarik zinciri üzerinde tam bir kontrol sağlanıyor ve bu da hata payını minimuma indiriyor. Lojistik süreçlerinin dijitalleşmesi; stok, yönetim, dağıtım ve taşıma maliyetlerinin de azaltılmasına yardımcı oluyor. Bulut tabanlı hizmetler, blockchain teknolojisi, nesnelerin interneti, big data, ERP, CRM ve TMS sistemleri, depo yönetim sistemleri, e-fatura, dijital imza, RFID, artırılmış gerçeklik ve sesle kontrol gibi teknolojiler, lojistiğin dijitalleşmesinde başrolü paylaşıyor.

ERP SİSTEMLERİ SEKTÖRE ÖNEMLİ KATKI SAĞLIYOR
İlk olarak üretim yapan firmaların malzeme ihtiyacını ve kaynağını planlama amacıyla kullanılmaya başlanan ERP (Enterprise Resource Planning-Kurumsal Kaynak Planlama) sistemleri, günümüzde dijitalleşme yolunda adım atan firmanın öncelikli hedeflerinden biri haline geldi. Dijital dönüşüm ile birlikte ERP sistemleri de ciddi bir kimlik değişimine uğrayarak şirketlerin stratejik yönetimi, gelecek vizyonunu belirleme, rekabet güçlerini ve kârlılıklarını artırmada vazgeçilmez iş ortağı oldu. Özellikle tedarik zinciri yönetimi ve lojistik otomasyon sistemleriyle yakından ilişkili olan ERP sistemleri, müşteriye ait siparişin hangi tedarik merkezinden veya hangi depodan karşılanması gerektiği konusunda lojistik yöneticilerine büyük avantajlar sunuyor. ERP ile tedarik zincirini uçtan uca daha iyi izleyebilme ve yönetebilme imkanına kavuşan lojistikçiler, aynı zamanda tedarik işlemlerini hızlandırıyor ve bu konuda bir standart yakalıyor. Yeni nesil ERP sistemleri ayrıca, stok yönetimi, birimler arası entegrasyon, finans yönetimi, sipariş yönetimi, tedarik planlama, depolama, dağıtım ve personel verimliliği gibi alanlarda da lojistikçilere büyük kolaylıklar sağlıyor.

ETKİN MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ İÇİN CRM
Müşteri beklentilerinin karşılanmasında da lojistik süreçlerinin dijitalleşmesi büyük önem taşıyor. Günümüzde birçok lojistik firması, hizmet sundukları müşterileri için müşteri ilişkileri yönetimi projeleri ile sürdürülebilir gelir modelini ilişkilendirmiş durumda. Bu çaba son on yıldır CRM (Customer Relationship Management-Müşteri İlişkileri Yönetimi) uygulamalarındaki gelişim ile daha somut çözümlere dönüşüyor. Farklı tipte ürünler için farklı taşıma hizmetlerini müşterileri ile buluşturan firmalar, özellikle kurumsal yapıda büyük müşterileri için bilgi yönetimini en üst derecede önem vererek gerçekleştiriyor. Bu çaba sadece bilgi yönetimi ile sınırlı kalmıyor; satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri sahalarında farklı ihtiyaçları karşılayacak arayışları da barındırıyor.

BULUT TEKNOLOJİSİ, LOJİSTİKÇİLERİN ELİNİ GÜÇLENDİRİYOR
Bulut sistemi, tedarik zincirinde internet üzerinden altyapı, platform ve yazılım çözümleri sunan bir teknoloji. Tedarik zincirinin en önemli halkalarından biri olan bulut teknolojisi, daha güçlü bilgi akışı, tedarik süreçlerinin hızlandırılması, efektif stok ve filo yönetimi, daha hızlı rota planlaması gibi avantajlarla lojistikçilerin elini güçlendiriyor. Sistem aynı zamanda taşımanın herhangi bir periyodunda yer tespiti yapılmasını sağlayarak kayıp ürün vakalarını önleyebiliyor. Bu avantaj, herhangi bir rota değişikliği konusunda daha hızlı karar alınmasını sağlıyor. Bulut bilişim ile tedarik zinciri üyeleri arasında bilgi paylaşımı daha etkin bir biçimde gerçekleştirilebiliyor. Satış verileri internet üzerinden toplanarak daha gerçekçi satış tahminleri yapmak mümkün oluyor.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN HAZİRAN SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

1 Haz 2018
Benzer Haberler
IBM, ULUSLARARASI ÖDEMELERİ BLOCKCHAIN’LE HIZLANDIRACAK
Kategori: Güncel Haberler
TAB, GIDA EKOSİSTEMİ İLE FARK YARATIYOR
Kategori:
IOT DAHA AKILLI AĞLARA İHTİYAÇ DUYUYOR
Kategori: Teknoloji
Yazarlar

KURLAR TAM GAZ

NE KADAR İYİ BİR MENTOR OLURSUNUZ?