1 Haz 2018

YENİ NESİL TEKNOLOJİLER İLE MUTLU MÜŞTERİLER YARATMA DEVRİ

Günümüzde tüketiciler, teknolojinin de yardımıyla markalarla birçok mecrada iletişim kurabiliyor. Bu noktada markaların, müşterilerine daha iyi bir deneyim sunabilmeleri için hizmet verdiği kanalları aynı anda ve entegre bir şekilde yönetebilmesi büyük önem taşıyor. Peki, bu konuda markalara düşen görevler neler? Markalar nasıl bir yol izlemeli?

1-İLK İŞ MÜŞTERİ YOLCULUK HARİTASI
Müşterilerine iyi bir deneyim sunmak isteyen markaların öncelikle iyi bir yol haritasına sahip olması gerekiyor. Bu aşamada müşteri yolculuğu haritası, bize bir müşterinin yaşadığı deneyim süresince markayla etkileşime geçtiği tüm temas noktalarını detaylı bir şekilde analiz edebilme imkanı sunuyor. Bu noktada şirket içinde müşteriye dokunan tüm ekiplerin bir araya gelerek, müşteri deneyimi süreçlerini detaylı şekilde analiz etmeleri ve her aşamasında gerekli aksiyonları planlamaları gerekiyor.

2-TÜM TEMAS NOKTALARINDA MÜŞTERİ GERİ BİLDİRİMİ
Kurumların müşterilerinin sesine kulak vermeleri, günümüz şartları göz önünde bulundurulduğunda büyük önem taşıyor. Markaların dijital ve fiziksel tüm temas noktalarında müşterilerine dokunması artık bir zorunluluk oluşturuyor. Bu sebeple markaların fiziksel lokasyon, web sitesi, mobil aplikasyon ve çağrı merkezi gibi birçok farklı kanalda, gerçek zamanlı yani tecrübe yaşanırken müşteri geri bildirimi toplayabilmesi önemli hale geliyor.

3-MÜŞTERİ İLE GERÇEK ZAMANLI TEMAS
Günümüz tüketicisi için her saniye çok önemli. Bir ürünü beğenip beğenmediğimize veya bir servisten memnun olup olmadığımıza saniyeler içinde karar veriyor, bunu da anında etrafımızdakiler ile paylaşıyoruz. Günümüzde kurumların hızlı bir şekilde aksiyona geçerek müşteri problemlerini müşteri henüz deneyimi yaşarken çözebilmeleri gerek. Ancak bu sayede müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırırken, hizmet maliyetlerini kontrol altında tutabilirler.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN HAZİRAN SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

1 Haz 2018
Benzer Haberler
YENİ NESİL TEKNOLOJİLER İLE MUTLU MÜŞTERİLER YARATMA DEVRİ
Kategori: İş Dünyası
Yazarlar

YENİ EKONOMİ PROGRAMI VE TASARRUF EĞİLİMİ

NE KADAR DİJİTALSİNİZ?