1 Haz 2018

E-TİCARET DEVLERİYLE REKABET REHBERİ

Yüksek rekabet ortamına rağmen küçük ve orta ölçekli işletmeler, internet ve teknolojinin sunduğu nimetlere sonuna kadar kullanarak kendilerine bir şans yaratabiliyor. Bütün iş, yaratıcı olabilmek, tedarik zincirini optimum şekilde verimli kılabilmek ve benzeri görülmemiş müşteri deneyimleri yaşatabilmekten geçiyor. Nasıl mı? Gelin birlikte göz atalım…

1- İlk Kural Müşteri Memnuniyeti
“Müşteri velinimettir” sözü, boşuna söylenen bir söz değildir. Yapılan iş online bir iş olsa da, müşterilerinizin gerçek olduğunu unutmayın. Dolayısıyla müşterinizin web sitenizi ziyaret ettiği andan son mil teslimatına kadar, onlara konforlu bir deneyim yaşatmanız büyük önem taşıyor. Şikayetlerini dinleyin, gerekirse e-ticaret sağlayıcısıyla görüştürün, ürün değişim ya da geri ödeme gibi konularda da mümkün olduğunca esnek davranmaya çalışın. Uzun vadede her iki tarafın da karlı çıkacağı bir iş modelinin kaybetme şansı düşüktür.

2- İzlenebilirliği Ön Plana Çıkarın
Müşterilerinizin ürünü satın almalarının ardından teslimat aşamasında onlara sunacağınız izlenebilirlik, müşterinizin sadakati açısında büyük önem taşıyor. Kargonun durumu, ne zaman teslim edileceği ve benzeri konularda e-ticaret kullanıcılarına şeffaf bir yol sunmak, hem size olan güvenlerini artırır hem de işinizi ne kadar ciddiye aldığınızı gösterme fırsatı sunar. Bırakın, kontrolü ellerinde hissetsinler.

3- Telefonlara Cevap Verin
İnsan ilişkileri günümüzün ticari işletmeleri için büyük önem taşıyor. Tüketiciler, artık yaptıkları alışverişle ilgili sürecin her ayrıntısını her an öğrenmek isteyebiliyor. Müşterilerinize, onları ciddiye aldığınızı göstermeli ve böylece sadakatlerini kazanmalısınız. Bu sürece kolaylaştırmak için de işletmenizin ölçeğine göre çağrı merkezi ya da bulut santral gibi çözümlere yönelmek işinizi kolaylaştıracaktır.

4- Farkınızı Ortaya Koyun
E-ticaret ekosisteminde yer olan onlarca firmadan farklı olduğunuzu müşterilerinize gösterin. Her ayrıntı büyük bir fark yaratabilir. Gerek dağıtımda, gerek müşteri ilişkilerinde, gerekse de sunduğunuz hizmetin yapısında farklı bir şeyler yapmaya ve bunu, potansiyel müşterilerinizi rahatsız etmeyecek şekilde belirtmeye çalışın.

5- Kusursuz Satın Alma Süreci Sunun
E-ticaret sitenizdeki satın alma sürecini mümkün olduğunca kusursuz hale getirmeye çalışın. Kullanıcı dostu olmayan siteler, potansiyel müşterilerinizi kaçırabilir ve mevcut olanlar için ise online alışveriş deneyimini dert veren bir sürece dönüştürebilir. Bu kusursuzluğun bir yolu da şeffaflıktan geçiyor. Alışverişini bitiren online tüketicilerin son anda alışveriş sepetlerini boşaltmamaları için nakliye ücretleri de dahil olmak üzere son sipariş maliyetlerinizle şeffaf olun. Dürüstlükten asla zarar gelmez!

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN HAZİRAN SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

1 Haz 2018
Benzer Haberler
KOBİ’LER, SINIR ÖTESİ E-TİCARET İLE BÜYÜYECEK
Kategori: Güncel Haberler
E-TİCARET B2B’Yİ DÖNÜŞTÜRÜYOR
Kategori: Lojistik
E-TİCARET KULLANICILARININ GÖZÜ DIŞARIDA
Kategori:
Yazarlar

KURLAR TAM GAZ

NE KADAR İYİ BİR MENTOR OLURSUNUZ?