4 May 2018

YENİ HAVALİMANI AVRUPA’NIN HEGEMONYASINI KIRACAK

Sadece Avrupa değil dünyanın da en büyük terminallerinden biri olacak olan yeni havalimanı, Avrupa, Ortadoğu ve Körfez bölgesinde dengeleri büyük oranda değiştirecek. Hindistan ve Uzakdoğu’dan uçacak insanların İstanbul’dan yapacağı aktarmalar biletlerin ucuzlamasını sağlayacak. 29 Ekim’de ilk etabının devreye girmesi planlanan yeni havalimanı, Avrupa’nın transit merkezleri; Frankfurt, Paris Charles de Gaulle, Londra Heathrow, Amsterdam Schiphol’un yanısıra Dubai, Abu Dabi ve Doha Havalimanları’nı da tehdit edecek. Yeni havalimanı transit yolcu açısından 2017 yılında çift haneli büyüme yakalayan İstanbul’u bir cazibe merkezi ve dünyanın en önemli transit noktalarından biri haline getirecek. Buna karşılık Avrupa aktarma merkezlerinin yanı sıra Doha, Abu Dabi ve Dubai Havalimanları’ndaki transit yolcu sayısı olumsuz etkilenecek. 3. havalimanı tüm inşaatın bitmesiyle birlikte yıllık 200 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyüğü olacak.

TRANSİT TRAFİK İSTANBUL’A KAYIYOR
Geçtiğimiz yıl İstanbul üzerinden yapılan transit uçuşlar yüzde 21 oranında arttı, buna karşılık İstanbul’un rakipleri olan Dubai ve Doha havalimanlarında transit yolcu sayısı yerinde saydı, Abu Dabi ise yüzde 14 oranında küçüldü. Üç Körfez havalimanının transit yolcu kapasitesi İstanbul’un dört katı büyüklüğünde olmasına rağmen Hindistan, Çin ve Rusya gibi önemli transfer pazarları İstanbul’a doğru kaydı. İstanbul, transfer güzergâhlarındaki coğrafi konumundan daha fazla yararlanmaya başlayınca ABD ve Avrupa’dan İstanbul üzerinden Ortadoğu, Orta Asya ve Kuzey Hindistan’a olan transit uçuşlar da arttı.

TEK UÇAKLA DÜNYANIN HER NOKTASINA
Avrupa’da bugün en büyük aktarma merkezi olarak kullanılan 4 havalimanı var: Londra-Heathrow, Almanya-Frankfurt, Paris-Charles de Gaulle ve Amsterdam-Schiphol. Bir yolcu, Türkiye, Rusya ve Körfez bölgesinden transatlantik ötesi uzun menzilli bir destinasyona sefer yapacağı zaman karşısına mutlaka bu 4 havalimanından biri çıkar. Transit yolculardan elde edilen gelirler havayollarının en önemli gelir kalemleri arasında. Bu yüzden dev şirketler bu pazardan daha çok pay kapmanın savaşını veriyor. THY, bugüne kadar doğuya yapılacak uçuşlarda transit yolculardan önemli bir pay alıyordu. Ancak kapasitesi tamamen dolan Atatürk Havalimanı, milli havayolunun transit yolcu pastasından daha fazla pay almasını engelliyordu. 3. havalimanı ile THY daha büyük uçaklarla istediği sıklıkta sefer yapabilecek. THY transit yolcu pazarının en önemli aktörleri arasına girecek. THY İstanbul’da topladığı yolcuları Boeing 777, Airbus A350, Boeing 787 gibi geniş gövdeli uçaklarla dünyanın dört bir tarafına ulaştıracak. İstanbul’da konaklamak isteyen yüzbinlerce yolcu da turizm gelirlerine katkı sağlayacak. İstanbul önemli bir transfer merkezi olunca bu doğrudan kongre turizmine de yansıyacak. 3. havalimanı herkesin tek uçakla dünyadaki her noktaya ulaşabileceği bir meydan olacak.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN MAYIS SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

4 May 2018
Benzer Haberler
YENİ HAVALİMANI AVRUPA’NIN HEGEMONYASINI KIRACAK
Kategori: Havayolu
Yazarlar

SEÇİM SONRASI BEKLENTİLER

NE KADAR EĞLENCELİ BİR PATRONSUNUZ?