4 May 2018

GİRİŞİMCİLER İÇİN YATIRIMCILARI ETKİLEMENİN YOLLARI

Günümüzde iş sahibi olmanın en zorlayıcı tarafı fikrinizi hayata geçirirken ihtiyacınız olan finansmanı bulabilmeniz. bulduğunuz iş fikrinden hemen sonra bu fikrinizi hayata geçirmek için nasıl finansal kaynak bulabileceğinizi düşünmeniz de gerekiyor. Bu noktada işinizi kurmak ve büyütmek için girişim sermayesi yatırımcıları ile görüşerek ilk adımınızı atabilirsiniz. Peki, bu görüşmede nelere dikkat etmelisiniz? Paraşüt Kurucu Ortağı Sean Yu, girişimciler için yatırımcıları etkilemenin yolları hakkında ipuçları veriyor.

1. İyi bir ekip kurun

Yatırımcıların şirketinizde öncelikli değerlendirecekleri unsur kurduğunuz ekibinizin gücüdür. Elbette öncelik doğru ortaklar ile yola çıkmak. Bu konuyu hallettikten sonra doğru yetenekleri etrafınıza toplamak ve en iyi ekibi kurmak özen gösterilmesi gereken bir konu. Birbirinin eksiklerini tamamlayan bir ekip çok yönlü olacak ve yatırımcıların dikkatini çekecektir. Ekibin geri kalanını seçerken tek kriter bireylerin yetkinlikleri olmamalı. Özellikle şirket kültürünü yaşatabilecek, ekip içinde uyumlu çalışabilen ve birbirine güvenen kişilerin seçilmesi de en az o kişilerin yetkinlikleri kadar önemli kriterler.

2. Açık bir iş planınız olsun

Olabildiğince her konuya değinen, açık ve kolay anlaşılır bir iş planınız olmalı. Böylece yatırımcının olası sorularının büyük bir bölümünü bu yolla cevaba kavuşturabilirsiniz. Sorulara yer bırakmayan bir sunum, yatırımcıyı daha çok etkileyecektir.

3. Çözdüğünüz problemi apaçık ortaya koyun

Sunduğunuz ürün ve hizmet belirgin bir problemi çözmeli. Önce bu problemi tanımlayın ve çözüm önerinizi listeleyin, bu eksenden uzaklaşmayın. Bu yöntemle hazırlayacağınız öneriniz ile aradığınız yatırımcıları daha kolay bulabilirsiniz.

4. Pazarın ihtiyaçlarını doğru belirleyin

Doğru fikri bulmak çok önemli olsa da bu girişimin başarılı olacağının garantisini vermeyebilir. İş modeliniz doğru olsa dahi, işinizin pazarda genişleyebileceğinden ve büyüme potansiyelinden emin olmanız gerekir. Ürün fikrinin pazardaki yeri düşünülerek pazarın doymuşluk seviyesini hesaplamak da son derece önemli.

5. Büyüme potansiyelinizi ve belirlediğiniz fırsatı gösterin

Çözdüğünüz sorun ile beraber belirlediğiniz fırsatı da sunduğunuzdan emin olun. Fakat bunu rakamlarla göstermeniz ve rakamları araştırma sonuçları ile desteklemeniz daha etkili olacaktır. Rakiplerinizi, pazarınızı iyi tanıyın ve tanımlayın. Bu pazarda rakiplerden farklı olarak ne yapabileceğinizi anlatın ve rakamlarla büyüme potansiyelinizi gösterin.

6. Kısıtlı kaynakları en doğru şekilde kullanın

Bir girişim şirketi olarak kısıtlı insan gücüne ve paraya sahip olacaksınız. Bu koşullarda doğru ürünü, özelliği geliştirdiğinizden emin misiniz? Doğru pazarlama ve dağıtım kanallarını kullandığınızdan emin misiniz? Bu sorulara vereceğiniz net bir cevabınız olması gerekir. Gücünüzü çok fazla farklı şeye odaklanmaya çalışarak dağıtmayın. Hayır demekten çekinmeyin ve en önemli gördüğünüz şeylere odaklanmaya gayret edin.

7. Ekibinize, topluluğunuza ve topluma güveninizi gösterin

Beraber yola çıktığınız ekibe, birlikte iş yaptığınız kişilere/firmalara ve katkıda bulunduğunuz ürüne verdiğiniz değeri gösterin. İşinizi mutlaka sahiplenin.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN MAYIS SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

4 May 2018
Benzer Haberler
İŞ DÜNYASI ERKEN SEÇİMDEN MEMNUN
Kategori:
“EKONOMİYE DÖRT ELLE SARILMA ZAMANI”
Kategori: Ekonomi-Ticaret
GİRİŞİMCİLERİN 2017 BEKLENTİSİ OLUMLU
Kategori:
Yazarlar

YENİ EKONOMİ PROGRAMI VE TASARRUF EĞİLİMİ

NE KADAR DİJİTALSİNİZ?