4 May 2018

HIZLI TÜKETİMDE SAĞLIKLI YAŞAM TRENDİ

Hızlı tüketim ürünleri pazarının yüzde 14 büyüdüğünü belirten Nielsen Medya Türkiye Genel Müdürü & Orta Avrupa İş Geliştirme Direktörü Erdem Tolon, iyi ve sağlıklı yaşam trendinin 2017 yılında da hızlı tüketim ürünleri üzerinde etkili olduğuna dikkat çekiyor.

Türkiye’de mobil uygulama alışkanlıkları nasıl?

Dünyada olduğu gibi ülkemizde de özellikle son yıllarda dijitalleşmenin ve mobil kullanımın arttığını görüyoruz. BTK 2017 3. çeyrek raporuna göre, mobil cihaz üzerinden internete bağlanan abone sayısı 56 milyon seviyelerine ulaşmış durumda. Bununla birlikte dünyada birçok bölge halen düşük internet penetrasyonu, yüksek erişim maliyetleri ve güvenli olmayan bağlantılar gibi önemli alt yapı zorluklarıyla karşı karşıya. Bazı yenilikçi e-perakende firmaları tüketicilerine hızlı yüklenen mobil uygulama ve internet sitesi hizmetleri sunarak bu zorlukların üstesinden gelmeye çalışıyor. Araştırmaya online olarak katılanların yüzde 32’si internet bağlantılarının online alışveriş yaparken kendilerinin rahat hissetmelerini sağlayacak kadar kesintisiz ve güvenilir olmadığını belirtiyor. Söz konusu pazarlarda mobil cihazlar e-ticaretin büyümesinde çok önemli bir rol oynarken birçok yeni ve yetersiz hizmet alan tüketiciyi de online platformlara çekmeyi başarıyor. Bu durum mobil cihazların gelecekte de öneminin devam edeceğini gösteriyor. Birçok insan alışveriş yapmak için bilgisayar kullanırken, bazı ülkelerde alışveriş yapmak için mobil cihaz kullanma oranı çok daha yüksek. Hindistan, Tayland, Türkiye ve Nijerya’da birçok kategoride ortalamadan daha fazla akıllı telefon/mobil telefon üzerinden alışveriş yapılıyor.

Dijital pazarlamada ölçümleme hangi kriterlere göre yapılıyor? Siz bu konuda nasıl hizmet veriyorsunuz?

Günümüzde dijital mecraların aldığı yatırımlar sürekli artış gösteriyor. Reklam karmasında dijitalin payı arttıkça bu alana yapılan yatırımların doğru bir şekilde ölçümlenmesine olan ihtiyaç da artıyor. Nielsen olarak globalde yaptığımız bir araştırmaya göre; dijital kampanyaların yüzde 56’sı hiç görülmüyor, görüntülenen yüzde 44’lük dilimin ise yüzde 37’si hedef kitlesini kaçırıyor. Bu sonuçtan yola çıkarak, markaların dijital bütçelerini çok daha dikkatli kullanabilmeleri için dijital kampanyaların ratingini en doğru şekilde ölçmek üzere Digital Ad Ratings çözümünü hizmete sunduk. Bugün 23 ülkede kullanılan ve 2016 yılında Türkiye pazarına giren Digital Ad Ratings, dijital reklam yatırımları için şeffaf ve optimize edilebilir şekilde bağımsız ve güvenilir rating ölçümü sağlıyor. Dijital kampanyaların hedef kitleye ulaşma oranlarını, rating ölçümünü bilgisayar, mobil (akıllı telefon ve tablet/tarayıcı ve uygulama içi) gibi tüm cihazlar üzerinden yapan ve farklı cihazlar arasında hedef kitleyi tekil olarak raporlayabilen ürün, sektörün tek hedef kitle ölçüm aracı olarak dikkat çekiyor.

HIZLI TÜKETİM ÜRÜNLERİ PAZARI YÜZDE 14 BÜYÜDÜ

Pazar büyümesini kanallar açısından nasıl değerlendiriyorsunuz? Büyümede hangi kanallar öne çıkıyor?

Nielsen Perakende Paneli verilerine göre Hızlı Tüketim Ürünleri pazarı (FMCG), 2017 yılında, geçen yıla göre yüzde 14 oranında bir ciro büyümesi kaydetti. Büyümeye perakende formatları detayında bakıldığında en yüksek büyüme kaydeden perakende formatları, indirim marketlerinin de içinde yer aldığı 400 metrekare altı süpermarketler ve parfümeri kanalı oldu. Mağaza sayısındaki artışların da etkisi ile 400 metrekare altı süpermarketler yüzde 26, parfümeriler ise yüzde 34’lük ciro büyümesi kaydetti.

Hangi kategorilerde büyüme daha fazla?

Hızlı tüketim ürünleri pazarındaki toplam yüzde 14’lük büyümenin 9 puanı fiyat değişiminden kaynaklandı. Hacim artışı ise toplam büyümeye 5 puanlık önemli bir katkı sağladı. Özellikle dondurulmuş gıda, cilt bakım ürünleri, deodorant, beyaz peynir, bebek mendilleri, paketli ekmek, hazır puding, keyif peynirleri, Türk kahvesi ve kuruyemiş kategorileri hacim büyümesi bakımından öne çıktı.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN MAYIS SAYISINDA BULABİLİRSİNİZ…

4 May 2018
Benzer Haberler
HIZLI TÜKETİMDE SAĞLIKLI YAŞAM TRENDİ
Kategori: İş Dünyası
Yazarlar

SEÇİM SONRASI BEKLENTİLER

NE KADAR EĞLENCELİ BİR PATRONSUNUZ?