3 Nis 2018

OTONOM SÜRÜŞÜN GÖZDESİ KENDİ KENDİNE PARK

Bosch Grubu, Almanya, Fransa, ABD, Japonya, Çin, Brezilya ve Türkiye’deki sürücülerin otonom sürüş hakkındaki görüşlerini öğrenmek amacıyla bir anket çalışması yaptırdı. Türkiye’den de farklı sosyo-ekonomik gruplara mensup 520 sürücünün katıldığı anket, sürücüler arasında otonom sürüşe dair güçlü bir beklenti olduğunu ortaya koydu. Bosch’un otonom sürüş konusunda yaptığı araştırma sonuçlarına göre, sürücüler otonom otomobillerde olmasını en fazla istedikleri fonksiyon yüzde 79 ile ‘otomobilin kendi kendini park etmesi’ oldu. Bunu, otonom otomobilin park yeri bulması ve aracın park yerinden otonom olarak çıkması izledi. Park konusu sürücüler için ciddi bir zaman ve para kaybına yol açıyor. Almanya’da yapılan araştırmalar, park yeri aramanın ortalama 10 dakika sürdüğünü ve şehirdeki trafiğin de yaklaşık yüzde 30’unu oluşturduğunu ortaya koyuyor. Hesaplamalara göre, yaklaşık 10 dakikalık bir park yeri arama süresi araca 1,35 euro?luk bir maliyete ve kilometre başına 1,3 kg’lık karbon emisyonuna yol açıyor.

TÜRK SÜRÜCÜLER MANZARANIN KEYFİNİ SÜRMEK İSTİYOR
Ankette sürücülere, otonom otomobillerin gündelik hayatta kullanıcılara sağladığı faydaların ne olacağı soruldu. Bu soruya verilen ilk üç cevap sırasıyla “daha rahat sürüş”, “daha az stres” ve “daha az kaza” oldu. Otonom sürüş anketinde yer alan “Aracınız sürüş işlemini sizin için yapıyorsa otomobildeki zamanınızı nasıl kullanmak istersiniz?” sorusuna, Türk sürücülerin yüzde 67’si “Pencereden bakmak, manzaranın keyfini sürmek” cevabını verdi. Bunun dışında katılımcılar, zamanlarını sırasıyla diğer yolcularla daha fazla etkileşime geçerek, otomobildeki diğer yolcularla konuşarak, internette gezinerek, diğer kişilerle telefonda konuşarak ve SMS yazarak geçirmek istediklerini dile getirdi. Yine aynı soruya verilen cevaplara bakıldığında Türk kullanıcıların otonom sürüşte zamanlarını yüzde 43 oranla kitap, gazete ve dergi okuyarak geçirmek istedikleri ortaya çıktı. Bunu elektronik posta okuma-yazma ile sosyal medya platformlarında vakit geçirme izledi.

EN ÇOK UZUN YOLDA TERCİH EDİLİYOR
Farklı durumlarda kullanıcıların otonom fonksiyon kullanımından bahsedilecek olursa; Türk sürücülerin yaklaşık yüzde 80’i, daha uzun sürüşler sırasında ve tatile giderken otonom modu kullanmak istedi. Üçüncü sırada ise özellikle yoğun İstanbul trafiği göz önünde bulundurulunca “otobanda/otoyolda kullanım” öne çıktı. Bu kullanımların dışında Türk sürücüler otonom otomobili sırasıyla işe giderken, kötü havalarda, karanlık olduğunda ve virajlı yollarda kullanmak isteyeceklerini dile getirdi. Anket sonuçlarından çıkan bir diğer dikkat çekici sonuç, Türkiye’deki sürücülerin, otonom bir otomobilin çocuklarını bir yerden bir yere ulaştırması diğer bir deyişle ‘taksi görevi’ görmesi söz konusu olduğunda diğer ülkelerdeki kullanıcılara göre daha isteksiz olmaları. Türkiye’deki sürücülerin sadece dörtte biri bu görevde otomobile güveniyor. Çocukları emanet etmek söz konusu olduğunda en az güvenen ülke yüzde 11 ile Almanya, en fazla güvenen ülke ise yüzde 50 ile Brezilya oldu.

YAZININ DEVAMINI DERGİMİZİN NİSAN SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

3 Nis 2018
Benzer Haberler
TOYOTA’DAN 2,8 MİLYAR DOLARLIK OTONOM SÜRÜŞ YATIRIMI
Kategori: Güncel Haberler
DİJİTALLEŞME MOBİLİTENİN GELECEĞİNE YÖN VERİYOR
Kategori: Güncel Haberler
MOBİLİTE VE OTONOM SÜRÜŞTE ZF DAMGASI
Kategori:
Yazarlar

SEÇİM SONRASI BEKLENTİLER

NE KADAR EĞLENCELİ BİR PATRONSUNUZ?