3 Nis 2018

SPRINTER HAFİF TİCARİDE FARKINI ORTAYA KOYACAK

X-Class’ın pazarda yoğun ilgiyle karşılanmasının kendilerini son derece gururlandırdığını ifade eden Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz, Yeni Sprinter’ın ise temelini maksimum seviyede modüler bir yapı konseptinin oluşturduğunu ifade ederek, “Yeni jenerasyon Sprinter hafif ticari araçlar sınıfında farkını belli etmeye devam edecek” dedi.

Hafif ticari araç pazarı son yıllarda hem Türkiye’de hem dünyada büyüyor. Hafif ticarideki bu talep artışını neye bağlıyorsunuz? Sizce bu talep ne kadar daha devam edecek?

Türkiye hafif ticari araç pazarı, 2017 yılında 2016’ya kıyasla yüzde 2,9 oranında büyüme kaydederken, karşılaştırmalı hafif ticari araç pazarı yüzde 1,7 oranında genişleme yaşadı. Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar grubumuz ise bu alanda toplam satışını yüzde 9 oranında artırmayı başardı. Gün geçtikçe hem özel hayatında hem de iş hayatında aynı aracı kullanmak isteyen müşterilerin talebinin çoğalması ve turizmde VIP donanımlı hafif ticari araçların kullanımının artmasıyla hafif ticari araç pazarı son yıllarda hem Türkiye’de hem de dünyada büyüdü ve ilerleyen dönemlerde bu trendin devam edeceğini söyleyebiliriz.

Hafif ticari araç kullanıcıları araç alırken artık nelere dikkat ediyor? Müşteri bilinci ve beklentileri ne şekilde evriliyor?

Aracın ilk alım maliyeti ve yakıt tasarrufu sağlaması müşterilerin çok önem verdiği kriterler arasında her zaman olduğu gibi önemli bir rol alıyor. Mercedes-Benz marka araçların yakıt ekonomisi bakımından avantajı ve yüksek ikinci el değeri pazarda beğeni toplamasını sağlıyor. Örneğin; Sprinter ve Vito araçlarımızda opsiyonel olarak sunulan ECO Start-Stop fonksiyonu ölçülü yakıt tüketimine önemli katkıda bulunuyor. Yakıt ekonomisi dışında bir diğer konu ise günümüzde artık özel ve profesyonel kullanım için çok yönlü araçların popülerlik kazanmaya başlaması. Çünkü artık müşteriler her iki alanda da araçlarını kullanmak istiyor. Bu yüzden de orta boy pick-up segmentindeki araçlara rağbet çoğaldı. Bunlara ek olarak müşterilerin satın alacağı araçların kişiselleştirilmesine de önem vermeye başladığını söyleyebiliriz. Biz de marka olarak müşterilerimizin beklentilerini karşılayacak şekilde terzi usulü araçlar üretiyoruz.

TÜRKİYE X-CLASS’I SEVDİ

Mercedes-Benz’in pick-up segmentine giriş yaptığı X-Class pazarda nasıl karşılandı? Bu segmentte nasıl bir fark yaratacaksınız? İlgi ve talebi nasıl değerlendiriyorsunuz?

2017 yılının Aralık ayında Türkiye pazarına giriş yapan X-Class aracımız çok büyük bir ilgiyle karşılandı ve sadece 2017 yılının son ayında 238 adetlik bir satış rakamına ulaştık. Gerçekleşen bu satışla birlikte Türkiye, 2017 Aralık ayı Daimler küresel satışları içinde en yüksek X-Class satış adedine ulaşan ülke oldu. Güçlü süspansiyonu ve hava kanallı ön ve arka diskleri sayesinde off-road dışında kullanıcısına mükemmel asfalt sürüş performansını da sunan X-Class aracımızın pazarda bu denli bir ilgiyle karşılanması bizi son derece gururlandırıyor.

2018 için bu araçla ilgili beklentileriniz nedir? Ne kadarlık bir satış hedefi koydunuz? Müşteri portföyünüzde kimler var?

Aracımız Türkiye pazarında yeni satışa sunulmuş olsa da pazara hızlı bir giriş yaptı. Tüm model ve seçeneklerimizin satışa sunulmasının ardından -yani Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya lansmanını yaptığımız V6 motorumuzun da 2018 yılının son çeyreğinde Türkiye’ye gelmesinden sonra- pick-up pazarında önemli bir pazar payına sahip olmayı hedefliyoruz.

SÖYLEŞİNİN DEVAMINI DERGİMİZİN NİSAN SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ…

3 Nis 2018
Benzer Haberler
MBT’TEN AZ-AL TURİZM’E 20 SPRINTER OKUL SERVİSİ
Kategori:
MERCEDES, AGV SİSTEMLERİYLE ARTIK DAHA GÜÇLÜ
Kategori: Güncel Haberler
TÜRKİYE’DEN 30 ÜLKEYE HİZMET VERİYOR
Kategori: Güncel Haberler
Yazarlar

ERKEN SEÇİMLERİN EKONOMİK ETKİLERİ

GELİŞEBİLİR OLMAK!